ایسنا نوشت:

منابع خبری لبنان از دو انفجار انتحاری در جنوب بیروت خبر دادند. انفجارها در نزدیکی ساختمان مرکز فرهنگی ایران رخ داده است و گروه تروریستی عبدالله عزام مسئولیت حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد که این عملیات یک عملیات انتحاری دوگانه بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، انفجارها در منطقه بئرحسن در جنوب بیروت و در نزدیکی ضاحیه جنوبی رخ داد. مسئولیت این منطقه بر عهده حزب الله لبنان است.

بنا بر این گزارش دو انفجار انتحاری در دو خیابان نزدیک به ساختمان مرکز فرهنگی ایران به وقوع پیوست. شبکه المیادین نیز گزارش داد که انفجارها در نزدیکی یکی از ساختمان‌های وابسته به سفارت ایران رخ داد. بنا بر اعلام اسکای نیوز عربی انفجارها به طور همزمان در چند متری سفارت کویت رخ داده است.

گروه تروریستی عبد الله عزام که مسئولیت انفجار را بر عهده گرفته، وابسته به القاعده است و حمله پیشین به سفارت ایران نیز توسط این گروه اجرا شد.

بنا بر اطلاعات رسیده از لبنان، انفجارها به وسیله یک خودروی بمب‌گذاری شده و یک موتورسیکلت انجام شده و دستکم پنج کشته و بیش از 80 زخمی نیز بر جای گذاشته است. این خبر توسط وائل ابوفاعور وزیر بهداشت لبنان تایید شد.

گفته می‌شود اطلاعاتی مبنی بر احتمال وقوع انفجار سوم و وجود بمب‌ها یا موتورسیکلت‌های بمب‌گذاری شده حتی خارج از منطقه تحت کنترل نیروهای امنیتی نیز به دست آمده و نیروهای دولتی در تلاش هستند تا جمعیت را از منطقه انفجار دور کنند.

با توجه به تصاویری که تلویزیون لبنان پخش کرد، انفجار قوی بوده و به ساختمان‌های اطراف آسیب رسانده است.

در همین راستا تمام سلام، نخست وزیر لبنان ضمن محکوم کردن این انفجار اعلام کرد که انفجار امروز نشان دهنده پافشاری تروریست‌ها برای اجرای نقشه‌هایشان در برهم زدن ثبات لبنان و ایجاد فتنه است.

وی تاکید کرد: لبنانی‌ها با اتحاد و یکپارچگی خود به این حملات پاسخی کوبنده می‌دهند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =