فرمانده سپاه: به نظر می‌آید در مذاکرات به مشکل بربخوریم/ مجازات افراد در حصر همین است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت: بنا بر اراده رهبری، دولت وارد مذاکرات شده است و هدف مذاکرات نیز این است که یا فشار تحریم‌ها برداشته شود یا مسئولان از مذاکرات ناامید شوند و به ظرفیت‌های داخلی کشور توجه کنند.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در جمع مسئولان بسیج دانشجویی کشور، با بیان اینکه "باید خطوط قرمز نظام در مذاکرات حفظ شود و مسئولان به گونه‌ای عمل نکنند که غرور ملی دچار خدشه شود"، افزود: اکنون ما باید بغض در گلو فرو بریم و منتظر شویم ببینیم نتیجه مذاکرات چه می‌شود و سکوت می‌کنیم. هدف مذاکرات برداشتن فشار اقتصادی بر مردم است؛ پس باید از برخی مسائل با ملاحظه عبور کرد.

وی با بیان اینکه "بسیجیان برای تحقق اهداف انقلاب نباید به نسل قبلی امید داشته باشند"، اظهار کرد: این نسل یا مسن هستند و از انقلابی‌گری فاصله گرفته‌اند یا تربیت شده علوم غربی هستند.

فرمانده کل سپاه: خطاب به دانشجویان بسیجی، با اشاره به اینکه "شما باید به گونه‌ای خود را بسازید که در سن 50 سالگی هم انقلابی بمانید"، افزود: مشکل ما با بسیاری از افراد این است که آنها زمانی انقلابی بودند اما نتوانستند انقلابی بودن خود را حفظ کنند. انقلابی بودن به معنای گوش دادن به فرمایشات ولی فقیه است.

وضعیت انقلاب در خارج بهتر از داخل کشور است

وی در ادامه اظهار کرد: انقلاب اسلامی با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده اما وضعیت خوبی دارد و حتی وضعیت انقلاب در خارج از کشور بهتر از داخل کشور است.

اهم اظهارات فرمانده کل سپاه را به نقل از ایسنا بخوانید؛

*با یکپارچگی باید به دنبال ایفای مسئولیت خود در قبال انقلاب اسلامی باشیم، بسیجی کسی است که دغدغه انقلاب را دارد و بسیجیان به عنوان مدیران آینده کشور وظیفه مهمی دارند. دعواهای خیابانی سال 88 در واقع بر سر تعریف انقلاب و تعیین اهداف آن بود. انقلاب اسلامی یک حرکت جمعی در یک جامعه، ملت یا امت تحت رهبری فقیهی عادل است که این جامعه را به سمت اسلامی شدن پیش می‌برد.

در دوم خرداد شعار توقف انقلاب داده شد

* در دوم خرداد شعار توقف انقلاب داده شد که در واقع مشکل ما با این تفکر است، زیرا برخی بدون اینکه رسماً اعلام کنند، کاری به ارزش‌ها و اصول انقلاب ندارند و در واقع نگاه و الگوی آنها، غرب است. انقلاب اسلامی دنبال این است که مبانی دینی را در همه شئون جامعه پیاده کند و مشکل ما از همین نگاه دوم که نگاهی غربی، سکولاریستی و لیبرالیستی است ناشی می‌شود. در واقع مشکل بزرگ اسلام این بوده که خیلی‌ها چهره واقعی خود را به مردم نشان نمی‌دهند که قرآن به عمل آنها نفاق می‌گوید.

*رهبری تاکید کرده‌اند که انقلاب اسلامی دارای دو نوع آرمان ایجابی و سلبی است، آرمان‌های ایجابی انقلاب هنوز به خوبی محقق نشده اما آرمان‌های سلبی انقلاب تا حدود زیادی محقق شده است اما پرسش اینجاست که آیا می‌توان با آموزه‌های غربی اهداف ایجابی را محقق کرد؟ علوم غربی برای تحقق اهداف انقلاب مناسب نیست و بسیجی باید با مبانی علمی دینی در رشته‌های مختلف علوم عملی آشنا شود. رهبری هم خواستار این شدند که مبانی علوم دینی تبیین شود اما هنوز شاهد این اتفاق نیستیم.

از حرف‌های رهبری عقب هستیم

* ما از حرف‌های رهبری عقب هستیم و همه فکر می‌کنیم این حرف‌ها مربوط به افراد دیگر است. ما باید دقت کنیم که دغدغه شهدا چه بوده است. شما بسیجیان نسل اثرگذار انقلاب هستید و باید برای اثرگذاری نگاه‌های خود را عوض کرده و تلاش بیشتری داشته باشید. اکنون کشور در یک بحران جدی قرار دارد زیرا آموزه‌های علمی دانشگاه‌های ما با جامعه اسلامی هماهنگ نیست و باید این هماهنگی به وجود بیاید.

*راهبرد سپاه برای صدور انقلاب چیست؟، صدور انقلاب پیشکش؛ ما باید کاری کنیم که داخل کشور اصلاح شود زیرا به گفته امام خمینی(ره) در مقطع جنگ انقلاب صادر شد. ما باید کشور را به یک الگو تبدیل کنیم تا جنبه‌های ایجابی انقلاب محقق شود.

سپاه و بسیج اخیراً در عرصه‌های فرهنگی وارد شده‌اند

* سپاه و بسیج اخیراً در عرصه‌های فرهنگی وارد شده‌اند. ما در بنیاد خاتم‌الاوصیا این ظرفیت‌ را ایجاد کرده‌ایم تا از فعالان فرهنگی حمایت شود. رهبری تاکید کرده‌اند که فرماندهان نظامی در دانشگاه‌های سپاه حضور یابند اما امکان حضور فرماندهان در جمع بسیجیان نیز وجود دارد.

* اکنون در موقع بسیار حساسی قرار داریم که بنا بر اراده رهبری، دولت وارد مذاکرات شده است و هدف مذاکرات نیز این است که یا فشار تحریم‌ها برداشته شود یا مسئولان از مذاکرات ناامید شوند و به ظرفیت‌های داخلی کشور توجه کنند؛ پس به هر جهت ما پیروز مذاکرات هستیم. البته باید خطوط قرمز نظام در مذاکرات حفظ شود و مسئولان به گونه‌ای عمل نکنند که غرور ملی دچار خدشه شود. اکنون ما باید بغض در گلو فرو بریم و منتظر شویم ببینیم نتیجه مذاکرات چه می‌شود و سکوت می‌کنیم. هدف مذاکرات برداشتن فشار اقتصادی بر مردم است؛ پس باید از برخی مسائل با ملاحظه عبور کرد.

امیدوارم در مذاکرات به مشکل برنخوریم/مجازات افرادی که در حصر هستند، همین است

 سردار سرلشکر جعفری در حاشیه سخنرانی خود در جمع مسئولان بسیج دانشجویی سراسر کشور در پاسخ به این پرسش که "ارزیابی شما از مذاکرات ایران و 1+5 چیست؟" گفت: من واقعاً نمی‌دانم نتیجه مذاکرات چه می‌شود اما نمی‌توان به آمریکا خوش‌بین بود و به نظر می‌آید ما به مشکل برمی‌خوریم؛ البته امیدوارم اینگونه نشود.

وی در پایان در برابر این پرسش که "نظر شما درباره مسأله حصر چیست؟" پاسخ داد: مجازات افرادی که اکنون در حصر هستند، همین است.

/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339457

برچسب‌ها