ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری اوکراین امروز (چهارشنبه) از مخالفان خواست تا به موضع مشترک دست یابند و به خاطر آینده‌ این کشور آشتی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری اوکراین در بیانیه‌ای گفت: من همیشه معتقدم که استفاده از زور راه اشتباهی است. دستیابی به یک موضع مشترک همیشه بهترین و موثرترین گزینه است. به یک سازش دست یابید. به یک توافق دست یابید. من تاکنون بارها گفته‌ام که دولت در این مورد قدرت را از دست خواهد داد. مخالفان نیز قدرت را از دست خواهند داد اما اوکراین پیروز خواهد شد.

وی به رهبران مخالفان تاکید کرد تا خودشان را از افراطگرایی دور سازند و به آن‌ها هشدار داد تا در غیر این صورت اقدام کاملا متفاوتی در رابطه با آن‌ها انجام خواهد داد.

یانوکوویچ همچنین در این بیانیه گفت: تعدادی از اعضای مخالفان ضددولتی هنگامی که از حامیان خودشان خواسته‌اند تا در اعتراضات مربوط به میدان استقلال سلاح با خود بیاورند، خط قرمز را رد کرده‌اند.

وی این افراد را "جانی" خوانده و گفت که آن‌ها در دادگاه محاکمه خواهند شد. در درگیری میان معترضان ضددولتی و پلیس که روز گذشته در کی‌یف درگرفت و تا امروز (چهارشنبه) همچنان ادامه دارد بیش از 21 تن از جمله هفت مامور پلیس کشته شدند.

ویتالی کلیچکو، رهبر مخالفان اعلام کرد، یانوکوویچ به رهبران مخالفان گفت که من به پلیس ضد شورش دستور نخواهم داد تا از حمله به کمپ‌های معترضان مستقر در میدان استقلال کی‌یف دست بردارند.

وی افزود: یانوکوویچ گفته که هیچ گزینه‌ای دیگری برای پاکسازی میدان استقلال وجود ندارد و همه باید به خانه‌هایشان بروند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =