ایسنا نوشت:

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه مذاکرات برای حل بحران سوریه همچنان ادامه دارد گفت: در حال حاضر قصد مداخله نظامی برای حل بحران سوریه را نداریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی که در تونس برگزار شد عنوان داشت: گفت‌وگوها در چارچوب نشست ژنو2 در خصوص حل بحران سوریه همچنان ادامه دارد و امکان ندارد در دو یا سه نشست بتوان به توافق رسید.

وی ضمن تاکید بر اینکه واشنگتن قصد مداخله نظامی برای حل بحران سوریه را ندارد گفت: بحران سوریه با مداخله نظامی حل نمی‌شود بلکه با گفت‌وگو و مذاکرات با تمامی طرف‌هاست که می‌توانیم به راه‌حلی مناسب برای این بحران دست یابیم.

این درحالی است که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که همه گزینه‌ها درباره سوریه جز گزینه اعزام نیروی زمینی روی میز است.

کری با بیان اینکه هدف اساسی کاهش شدت اختلافات میان طرف‌های درگیر در سوریه است گفت: من با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در خصوص راه حل‌های بحران سوریه و اقدامات سازمان ملل در این خصوص گفت‌وگو کردم.

وی عنوان داشت: ما منتظر صدور قطعنامه‌هایی از سوی سازمان ملل هستیم.

در همین راستا، وزیر خارجه آمریکا اظهار امیدواری کرد که ظرف روزها یا هفته‌های آتی بتواند با عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر و معاون نخست وزیر این کشور دیدار کند تا در خصوص اوضاع مصر با وی بحث و مذاکره کند.

جان کری در کنفرانس خبری خود در مقر سفارتخانه آمریکا در تونس به نشست‌هایش با عدلی منصور، رئیس جمهوری مصر و دیگر مسئولان این کشور اشاره و اعلام کرد: این مذاکرات ادامه دارد و من امیدوارم که شاهد پیوستگی مذاکرات باشم.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه شخصا با مسئولان مصری دیدار و گفتگو خواهد کرد، گفت: بهترین راه برای بررسی اختلافات میان کشورها این است که تماس‌ها میان مسئولان ادامه داشته باشد.

جان کری روز سه شنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد تونس شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =