تسنیم نوشت:

ارتش سوریه پس از دریافت اطلاعاتی درباره حمله احتمالی تروریست‌ها به پایتخت این کشور خود را آماده رویارویی می کند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الاخبار، در شرایطی که اخباری درباره آمادگی گروه های مسلح سوریه برای تهاجم گسترده از جنوب دمشق به پایتخت سوریه مخابره شده است ارتش سوریه آماده هر هجوم احتمالی به ویژه پس از رصد تحرکات گروه های مسلح در مرزهای اردن می شود.
یک منبع وابسته به ارتش سوریه به الاخبار گفت: ارتش آماده دفع هر هجوم احتمالی است.گروه های مسلح در درعا آماده شده اند و اگر هجومی انجام شود از این منطقه خواهد بود. تعداد زیادی از گروه های مسلح در نزدیکی مرزهای اردن در حال فعالیت هستند و تحرکات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند.
این در حالی است که تروریست های وابسته به جبهه النصره و جند الشام یک مرکز موسوم به گردان شیمیایی را در شمال غرب شهر السویدا به تصرف خود درآوردند. گروه های مسلح پس از تصرف این منطقه حمله گسترده ای به شهر بصری الشام در جنوب غرب استان السویداء کردند که نیروهای مردمی و دفاع ملی موفق به دفع این حمله شدند همچنین پس از تصرف مرکزی در شمال غرب شهر السویدا تدابیر شدیدی از سوی نیروهای مردمی و دفاع ملی برای جلوگیری از حمله افراد مسلح به خانه های نزدیک به مرکز تصرف شده به عمل آمده است.
همزمان با آن نیروهای ارتش سوریه حمله گسترده ای به مناطقی از القنیطره کردند و برخی روستاها شامل الهجه، الدوایه الکبری و الصغری، بیرعجم و البریقه را از تروریست ها بازپس گرفتند.
منابع نظامی سوری از کشته شدن 50 تروریست در یبرود از زمان آغاز عملیات در این منطقه خبر دادند و افزودند: نبرد یبرود قابل مقایسه با القصیر نیست و هنوز زود است که از اتمام این نبرد سخن گفته شود اما آنچه مهم است روند مثبت تحولات میدانی است.
در حلب در شمال سوریه ارتش سوریه در منطقه صنعتی پیشرفت قابل ملاحظه ای به دست آوردند و ارتش سوریه دو تپه استراتژیک را در مناطق شرقی حلب به سیطره خود در آورد.
یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: تپه های الغالیه و السیریاتیل در یک عملیات غافلگیرکننده به تصرف ارتش سوریه درآمده است. نبردها در حال حاضر در اطراف شهرک صنعتی و جنوب شرقی زندان مرکزی و مزارع و تاسیسات واقع در اطراف شرق حلب در جریان است.
از سوی دیگر منابع وابسته به مخالفان سوری با اذعان به ورود ارتش سوریه به شهرک صنعتی و فرار تعداد زیادی از گروه های مسلح وابسته به ارتش آزاد سوریه و لواء التوحید از ادامه نبرد از سوی تروریست های جبهه النصره خبر دادند.
در اطراف فرودگاه کویریس در 35 کیلومتری شرق حلب واحدهای ارتش سوریه موقعیت خود را در اطراف فرودگاه تقویت کردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =