تسنیم نوشت:

وزارت بهداشت اوکراین اعلام کرد، در درگیری‌های خشونت‌آمیز روز گذشته در شهر کیف حداقل ۲۵ نفر کشته شده اند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از صدای روسیه؛ وزارت بهداشت اوکراین با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن 25 نفر از معترضان و نیروهای پلیس در درگیری‌های روز گذشته در پایتخت این کشور خبر داده است.
بر اساس این گزارش 8 نفر از جمله خبرنگار روزنامه "وستی" اوکراین پس از بستری شدن در بیمارستان جان خود را از دست داده اند. 4 نفر نیز در بیمارستان وزارت کشور اوکراین جان باخته اند و 13 نفر دیگر نیز در کلینیک پزشکی شهر کیف کشته شده اند.
درگیری های داخلی در اوکراین حداقل به 3 شهر دیگر این کشور نیز گسترش پیدا کرده است. مقام های اوکراینی محدودیت هایی را در ورود وسایل نقلیه به پایتخت اعمال کرده اند. نیروهای امنیتی اوکراین روز گذشته تا ساعت 6 بعد از ظهر به مخالفان فرصت داده بودند تا به حضور خود در میدان استقلال شهر کیف پایان دهند و در غیر این صورت از همه تدابیر لازم برای پاکسازی این میدان استفاده می کنند.
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز خواستار خویشتن داری طرف های درگیر در اوکراین شد. کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نگرانی عمیق خود را نسبت به تشدید خشونت ها در اوکراین اعلام کرده و از رهبری سیاسی این کشور خواسته است تا با این بحران مقابله کند.
اعتراضات داخلی اوکراین از نوامبر گذشته پس از مخالفت یانوکویچ با امضای قرارداد تجاری با اتحادیه اروپا و چرخش ناگهانی وی به سوی روسیه آغاز شده است. روسیه نیز قول داده است تا 15 میلیارد دلار کمک مالی در اختیار کیف قرار دهد. روسیه تاکنون 5 میلیارد دلار از این کمک مالی را در اختیار اوکراین قرار داده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =