نسیم نوشت:

مهمترین محورهای سخنان علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در همایش ملی فقه هسته‌ای بدین شرح است:


-در جریان آغاز دور جدید مذاکرات ایران و 1+5، مقام معظم رهبری از شیوه اتخاذ شده از سوی کشورمان با عنوان نرمش قهرمانانه یاد کردند؛ در آغاز این فرآیند حتی دوستان در سطح افکار عمومی از درک نکته نهفته در بیان مقام معظم رهبری غافل مانند که فرمودند؛ "به فضل پروردگار، ایران امروز در اوج اقتدار است و نتیجه هرچه باشد به خیر و صلاح ایران اسلامی خواهد بود".

-کشور ما در جایگاه یکی از بزرگترین کشورهای جهان اسلام و منطقه خاورمیانه قرار دارد تا همراه و همگام با بهره‌گیری از علوم و فنون در عرصه جهانی بتوانیم درراستای توسعه کاربرد فناوری هسته‌ای تلاش کنیم.

-سازمان انرژی اتمی در مسیر به دستیابی به اهداف یادشده تلاش خود را برای تحقق اهداف نظام بکار گرفته است و به رغم اعمال برخی تبعیض‌های ناروا ضمن پایبندی و پافشاری بر حفظ اصول سیاسی مستقل جمهوری اسلامی ایران در قالب مصالح و منافع ملی توانسته است در راه گسترش کمی و کیفی استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته ای گام بردارد.

-امروز در بحث تولید انرژی در زمینه‌های پزشکی، صنعتی و کشاورزی به فناوری راهگشا و قابل توجهی رسیده ایم و انتظار می‌رود که در پرتو التزام عملی تمام کشورهای جهان به سیاست راهبردی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اتم برای صلح و اجرای مفاد کنوانسیون خلع سلاح جهانی نگرانی‌های موجود پیرامون تولید و انباشت و بکارگیری تسلیحات اتمی مرتفع شود.

-امیدواریم همه بتوانند از ثمرات فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای بهره‌مند شوند.

/27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =