۰ نفر
۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۷

ایسنا نوشت:

شورای امنیت روز سه شنبه نشست جدیدی را درخصوص تدوین پیش‌نویس قطعنامه‌ای پیرامون اوضاع انسانی سوریه برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، 15 کشور عضو شورای امنیت، روز سه شنبه نشست جدیدی را برای تدوین پیش نویس قطعنامه‌ای درخصوص اوضاع انسانی سوریه برگزار کردند.

این درحالی است که همچنان اختلافاتی میان غرب و روسیه پیرامون چندین مساله وجود دارد.

در همین راستا زید الحسین، نماینده اردن در شورای امنیت با بیان اینکه مذاکرات در این خصوص ادامه دارد اظهار امیدواری کرد که تا پیش از پایان هفته جاری به پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده درباره اوضاع انسانی سوریه رای موافق داده شود.

نماینده لیتوانی در شورای امنیت که ریاست شورای امنیت در ماه جاری را برعهده دارد در پاسخ به این سوال که آیا اواخر هفته جاری رای موافق به این پیش‌نویس داده می‌شود یا خیر گفت: این زمان بسیار زود است.

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در شورای امنیت نیز هیچ زمانی را برای رای دادن به این پیش نویس تعیین نکرد و گفت: این اقدام ثمر بخش نیست.

منابع دیپلماتیک نیز اظهار کردند که مذاکرات به ویژه در خصوص اعمال مجازات‌هایی بر طرف‌هایی که مانع از ارسال کمک‌های انسانی می‌شوند شکست خورده است.

ژرار آرو، نماینده فرانسه در شورای امنیت نیز در این خصوص تصریح کرد: همگان بر این باورند که ممکن است توافقی حاصل شود. اما این توافق باید تاثیر واقعی داشته باشد و در حال حاضر سه یا چهار مساله اختلاف برانگیز وجود دارد اما همه چیز قابل مذاکره است.

وی عنوان داشت: یکی از مسائل اصلی برای ما این است که به آژانس‌های سازمان ملل اجازه داده شود که از طریق کشورهای همسایه به سوریه بروند تا به توزیع کمک‌های انسانی بپردازند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =