حضور 30 رئیس مجلس در اجلاس بین المجالس اسلامی نشان از تاثیرگذاری کشورمان در مناسبات بین المللی دارد.

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی گفت که حضور 30 رییس مجلس از کشورهای اسلامی در این اجلاس بی‌سابقه بوده است.

کاظم جلالی در حاشیه اولین روز از نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: امروز کنفرانس باشکوهی افتتاح شد و تعداد روسای مجالس حاضر در اجلاس حدود 30 نفر بود که در تاریخ اجلاس‌های برگزار شده سابقه نداشته است.

وی افزود: همچنین به جز یکی، دو تا از کشورهای اسلامی که پارلمان نداشتند و یک کشور کوچک که معمولا در این اجلاس‌ها شرکت نمی‌کنند، بقیه کشورهای موثر در اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی حضور یافتند.

وی با اشاره به حضور فعال روسای مجالس کشورهای همسایه خاطرنشان کرد: روسای مجالس پاکستان، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، عراق، کویت، امارات، قطر و یمن و اکثریت همسایگان ما در اجلاس حضور داشتند و این اجلاس با کیفیت خوبی برگزار شد.

سخنگوی نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی یادآورشد: ما امروز سخنرانی‌های روسای مجالس کشورهای اسلامی را داشتیم و ان‌شاءالله فردا صبح سخنرانی نواب رییس مجالس کشورهای اسلامی حاضر در اجلاس و برخی از سازمان‌های ناظر را خواهیم داشت و بعد از آن سخنرانی روسای هیات‌ها را استماع می‌کنیم که این سخنرانی‌ها تا ظهر به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه اختتامیه اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی گفت: این مراسم ساعت 4 عصر فردا چهارشنبه برگزار خواهد شد.

وی درباره چارچوب‌های بیانیه این اجلاس نیز گفت: ما دو بیانیه نهایی و بیانیه تهران داریم. بیانیه نهایی خلاصه‌ای از قطعنامه‌های صادره است که بیش از 20 محور دارد و بیانیه تهران هم از سوی کشور میزبان تهیه می‌شود و اگر کشورها نظری داشته باشند، به آن اضافه می‌شود.

سخنگوی نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی در پایان گفت: هر دو بیانیه نهایی و تهران روز گذشته در جلسه شش ساعته کمیته نگارشش مورد بررسی قرار گرفته و کار تدوین آن‌ها به اتمام رسیده است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آیس IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    1 0
    معلومه تعداد گشنه ها زیاد شده...
  • بی نام A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    سی تا از 180 کشور خیلی یه؟ وا
  • بی نام IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    1 0
    روحانی مچکریم
  • بهمن IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 1
    ميشه بفرمائيد دستاورد عملي اين اجلاس چي بود !؟