ایرنا نوشت:

« محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در پاسخ به کاربران فیس بوک گفت این وزارتخانه با تمام توان و امکانات برای ازادی مرزبانان اسیرایرانی تلاش می کند و آن را وظیفه خود می داند. 

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال یکی از کاربران که نوشته بود: «جناب وزیر چرا به فکر سربازها نیستین از شما بیشتر از این انتظار میره» نوشت: به یاری خدا امیدواریم که هرچه زودتر خبر آزادی آنها را به اطلاع شما برسانیم.

متن کامل پاسخ ظریف  به شرح زیر است:

سلام دوست عزیز حق با شما و سایر دوستانی است که به این موضوع پرداخته اند. پوزش مرا بپذیرید. من و همکارانم در وزارت امور خارجه وظیفه داریم از همه ایرانیان دفاع کنیم و زمانی که آنها سربازان عزیزی هستند که برای حفظ امنیت مردم بزرگ و این مرز و بوم عزیز فداکاری می کنند، این وظیفه چندین برابر می شود. ما با تمام توان و امکانات برای آزادی این سربازان عزیز و سربلند تلاش می کنیم و دوستان اخبار آن را در رسانه ها خوانده اند و به یاری خدا امیدواریم که هرچه زودتر خبر آزادی آنها را به اطلاع شما برسانیم. ولی دوستان می دانند که در روزها و هفته های گذشته آن چنان مشغله های خارجی و داخلی! زیاد بوده که فرصت کافی و البته سعادت نوشتن و گزارش دادن به شما بزرگواران را نداشته ام. لذا نپرداختن به این موضوع در گزارش های پرفاصله را به حساب تقصیر کلی من در گزارش دهی بگذارید و نه خدای ناکرده به حساب بی توجهی به این وظیفه خطیر ملی.

جمعه هفته گذشته پنج نفر از دیده بانان مرزبانی در منطقه عمومی «جکیگور» استان سیستان و بلوچستان در حین انجام وظیفه مفقود شدند.

گروه جیش العدل مسئولیت ربودن این مرزبانان را به عهده گرفته است.

/212 29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    2 0
    روسیه منتظره این المپیک زمستانی تموم شه اونوقت دهن وهابی ها رو آسفالت کنه... امیدوارم مرزبانان کشورمون هم هرچه زودتر از دست آل سفیان امروزی نجات پیدا کنن...
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 1
    آقای ظریف واقعا برایت دعا می کنم. فقط نمی دونم چطوری به این کار در وزارت خارجه می رسی منظورم مذاکره ژنو آیا دهن ات کف نمی کند بقول سازمان سنجش کشوری ها (کنکوری ها) دهانت کف نمی کند. آیا احساس خستگی نمی کند. البته درد شما را بیشتر دکتر ولایتی می داند . باور کنید دلم بایت می سوزد سال بعد دیگه استعفا بده واقعا کار سنگین و طاقت فرساست.