ایسنا نوشت:

هوا چونیانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری هفتگی گفت: ما باید برای حل این مساله پیچیده و حساس هم به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز از طریق مذاکرات اطمینان داشته باشیم و هم یک رویکرد بی‌طرفانه و نتیجه محور را اتخاذ کنیم.

به گزارش شبکه خبری پرس تی‌وی وی افزود: ما امیدواریم که همه کشورهای دخیل به بحث و مشورت بر مبنای اصل برابری و براساس توافق گام اول ادامه دهند، تلاش‌های دیپلماتیک را افزایش دهند، انعطاف‌پذیری و صداقت بیشتری را نشان دهند، به دنبال منافع مشترک باشند و اختلافات را حل کنند تا روند مذاکرات بتواند جلو رود.

هوا این اظهارات را در آستانه مذاکرات ایران و گروه 1+5 در پایتخت اتریش بیان کرد و گفت که لی بائودونگ، معاون وزیر امور خارجه چین رهبری هیات چینی را در مذاکرات بر عهده دارد و افزود که مذاکرات درباره موضوع هسته‌ای ایران وارد مرحله حساسی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: تلاش برای رسیدن به نتایج مثبت در مذاکرات می‌تواند فضای خوبی را برای گفت‌وگو و همکاری به وجود آورد و موجب حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای شود. این امر نیازمند تلاش‌های مشترک همه کشورهای دخیل است.

وی افزود که پکن تلاش زیادی کرده است و در روند مذاکرات نقشی فعال و سازنده داشته است.

هوا تمایل کشورش را برای تداوم همکاری با همه کشورهای دخیل به منظور رسیدن به یک راه‌حل دیپلماتیک و صلح‌آمیز برای موضوع هسته‌ای ایران ابراز کرد.

ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) امروز(سه‌شنبه) مذاکرات با مقامات ایرانی را در وین آغاز می‌کنند؛ هدف از این مذاکرات رسیدن به یک توافق نهایی در چارچوب شش ماهه توافق شده تحت توافق ژنو است که می‌تواند بنابر موافقت دو طرف شش ماه دیگر تمدید شود.

ایران طبق توافق موقتی ژنو که در تاریخ 24 نوامبر حاصل شد،‌ پذیرفت که به مدت شش ماه بخش‌هایی از فعالیت هسته‌ای خود را متوقف کند؛ کشورهای گروه 1+5 نیز متعهد شدند که در این مدت تحریم جدیدی را علیه ایران اعمال نکنند و از برخی تحریم‌های اعمال شده قبلی بکاهند.

اجرای این توافق از 20 ژانویه (30 دی) آغاز شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هشدار داده است که اگرچه تحریم جدیدی تصویب نمی‌شود، تحریم‌های فعلی علیه ایران همچنان اجرا خواهد شد و به شرکت‌های خارجی هشدار داد که از انعقاد قرارداد تجاری با ایران خودداری کنند.

/27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن 44 A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    4 0
    ارواح پدرشون اگر راست بگند بیشترین استفاده را از تحریمها اینها بردند