ایسنا نوشت:

دکتر راضی در نهمین دوره کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی گفت: بحران سوریه را در همه ابعاد انسانی آن دنبال می‌کنیم. همه باید به طرف‌های سوری کمک کنند تا مشکل این کشور حل شود. برای ما پذیرفته نیست که کشوری اسلامی به حال خود رها شود.

وی با اشاره به توافقنامه ژنو، گفت: توافق ایران و 1+5 آغازگر مرحله مهمی از روابط بین‌المللی بود. ایران و سایر کشورها را به تداوم این مذاکرات دعوت می‌کنم. امیدوارم توافق موقت ایران و 1+5 به توافق دائم مبدل شود.

رییس اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی خطاب به کشورهای اسلامی عضو اتحادیه بین‌المجالس اسلامی، گفت: باید تلاش‌هایمان را بر مبنای اساسنامه اتحادیه تداوم بخشیم و حتی آن را در زمینه صلح و عدالت و تحقق آزادی بیان و اندیشه گسترش دهیم. باید به اتحادیه کمک کرد تا در شرایط دشواری که برخی کشورهای اسلامی گرفتار آن هستند پایه‌های دموکراسی در این کشورها شکل گیرد.

راضی متذکر شد: روش‌های خردمندانه برای رفع چالش‌ها نیاز به دیدگاه‌های جدید و یکپارچه‌سازی دیدگاه‌ها و اندیشه‌ها دارد.

وی از رسمیت‌ بخشی اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی به عضویت فلسطین در اتحادیه متبوعش سخن گفت.

رییس اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی با اشاره به سابقه اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی، گفت: امسال یکصد و بیست و پنجمین سالگرد اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی را جشن گرفتیم. این نهاد بین‌المللی به عنوان عضو ناظر اتحادیه شما عمل می‌کند.

رییس مجلس نمایندگان مغرب با اشاره به تغییرات صورت گرفته در برخی از کشورهای اسلامی،‌ گفت: در الجزایر، مغرب، عربستان، تونس و اردن شاهد رشد خوبی در عرصه‌های مختلف هستیم.

راضی در پایان از اتحادیه کشورهای اسلامی برای حضور در اجلاس آتی اتحادیه بین‌المللی پارلمان‌ها دعوت کرد.

/27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =