لاریجانی: ایران هوشیارانه مسیر مذاکرات را پیگیری می‌کند

رییس مجلس شورای اسلامی برخورد ماجراجویانه غربی‌ها با پرونده هسته‌ای کشورمان را نمونه‌ای از فریبکاری قدرت‌های بزرگ عنوان و در عین حال خاطرنشان کرد که ایران هوشیارانه مسیر مذاکرات را پیگیری می‌کند.

علی لاریجانی در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی و بعد از آنکه ریاست این اتحادیه را تحویل گرفت طی سخنانی، گفت: امروز عالم اسلام از توانمندی‌های مناسبی برای پیشرفت در بعد علمی، فناوری، انرژی و ... برخوردار است و بسیاری از کشورهای اسلامی موقعیت ژئوپلیتیک ارزشمندی دارند که وقتی این استعدادها با دورنگری امت اسلامی به کار گرفته شود می‌توان انتظار داشت که در مقابل استعمارگری قدرت‌های بزرگ جایگاه عزتمندی برای امت اسلامی تدارک کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر موج بیداری اسلامی، حرکت‌های دموکراتیک ارزشمندی را در کشورهای اسلامی ایجاد کرده که ظرفیت همگرایی و وحدت امت اسلامی را افزون می‌کند.

رییس دوره‌ای اتحادیه بین‌المجالس اسلامی ادامه داد: در همین مقطع روبه رشد امت اسلامی صداها و اقدامات شومی از تحجرگرایی و افراطی‌گری شنیده می‌شود که با شیوه استعماری تفرقه‌افکنی و ابزار تکفیر به دنبال فرسایش انرژی امت اسلامی است و با ستمگری بر مسلمانان همان چیزی دنبال می‌شود که صهیونیست‌ها آن را می‌طلبند تا مقاومت تضعیف شود.

لاریجانی ادامه داد: این اجلاس با حضور مجالس کشورهای اسلامی که نمایندگان امت واحده هستند پیامش همبستگی بیشتر برای تحقق عدالت است. همه ما خدای واحد را پرستش می‌کنیم و به روی یک قبله نماز می‌گذاریم و کتاب آسمانی واحد و پیامبر واحدی را راهنمای خود می‌دانیم.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب بر پایه چنین اشتراکاتی در فرق اسلامی، اصل وحدت امت را مهم‌ترین رکن جامعه اسلامی می‌دانست.

وی خاطرنشان کرد: بارها از قدرت‌های بزرگ شنیده‌اید که باید با تروریسم مبارزه جدی شود اما چرا در یک دهه گذشته در پس این شعار شاهد گسترش روزافزون این پدیده هستیم و کشورهای اسلامی از این رهگذر دچار مشکل شده‌اند. به نظر می‌رسد قدرت‌های بزرگ با پدیده تروریسم برخورد تاکتیکی می‌کنند و تصور می‌کنند گاهی برای پیشبرد اهدافشان از تروریسم استفاده ابزاری کنند که نتیجه‌ی آن باقی گذاشتن مشکلات برای مردم منطقه است.

رییس دوره‌ای اتحادیه بین‌المجالس اسلامی، تروریسم و استکبار را دو تیغه یک قیچی دانست و گفت: این دو پدیده امت اسلامی را دچار مشکل می‌کند.

وی اضافه کرد: دفاع ملت بزرگ ایران و رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای از بیداری امت اسلامی به جهت نجات ملت‌ها از ستم مضاعفی است که امروز در پوشش سخنان فریبنده صلح‌طلبی قدرت‌های بزرگ به چشم می‌خورد و نمونه آن اظهارات دروغین آمریکا در مورد فلسطین است درحالیکه آنها انگیزه‌ای جز لگدمال کردن حقوق مردم فلسطین ندارند اما راه فلسطین تنها در مقاومت است.

لاریجانی فریبکاری غربی‌ها در مساله هسته‌ای ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: آنها می‌دانند که ایران راه صلح‌آمیز را در مساله هسته‌ای دنبال می‌کند و به همین دلیل نظارت آژانس را پذیرفته اما با پرونده هسته‌ای به صورت ماجراجویانه برخورد می‌کنند. اگرچه مقاومت ملت نشان داد که نمی‌توان همیشه حقیقت را غبارآلود کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران هوشیارانه مسیر مذاکرات را پیگیری می‌کند،‌ تصریح کرد: ما خوشحالیم که اتحادیه مجالس اسلامی در پی پانزده سال گذشته از توانمندی خوبی برای همگرایی در زمینه‌های مختلف برخوردار شده و امیدواریم در اجلاس تهران در ساحت عزت امت اسلامی و در راستای حل چالش‌ها توسط خود کشورهای اسلامی توفیق داشته باشیم .

وی حضور نمایندگان کشورهای اسلامی در اجلاس بین‌المجالس اسلامی را منجر به ایجاد وحدت، همگرایی و توسعه روابط اقتصادی بین کشورهای اسلامی دانست.

رییس دوره‌ای اتحادیه بین‌المجالس اسلامی از روسای مجالس کشورهای اسلامی، هیات‌های پارلمانی و نمایندگان مجالس عضو اتحادیه برای حضور در این اجلاس قدردانی کرد.

لاریجانی در ادامه از حسن روحانی رییس‌جمهور، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، آیت‌الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی و همچنین نمایندگان مجلس که در افتتاحیه اجلاس حضور یافته بودند تشکر کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از رییس مجلس جمهوری سودان، عزالدین الفاتح که پیش از این ریاست اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی را بر عهده داشت، اضافه کرد: ایشان در دوران ریاست خود در اتحادیه منشا خیر و تحول بوده و ما از خدا می‌خواهیم در دوره جدید هم خیر و صلاح امت اسلامی را توسط اتحادیه تقدیر کند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    هوشیارانه بورس را هم بی اعتبار کردید