مهر نوشت:

رئیس جریان ملی آزاد لبنان از دیدار با دبیرکل حزب الله و همچنین رئیس جریان المستقبل پرده برداشت.
میشل عون رئیس جریان ملی آزاد یکی از مهمترین جریان های سیاسی مسیحی و ازهمپیمانان مهم حزب الله لبنان اعلام کرد اخیرا با سعدالحریری رئیس جریان المستقبل و همچنین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله دیدار کرده است.

عون از طریق صفحه جریان ملی آزاد در فیس بوک، هدف خود از دیدار با سید حسن نصرالله رهبر مقاومت و سعدالحریری نخست وزیر اسبق و یکی از سران جریان 14 مارس را توضیح داده است.

وی گفته است هدف از دیدار با سید حسن نصرالله و سعدالحریری تلاش برای میانجیگری با هدف نزدیک کردن دیدگاههای دو طرف بوده است.

رئیس جریان ملی آزاد لبنان تاکید کرد هر کس می خواهد نقش میانجی را برای نزدیک کردن دیدگاه های طرفهای متخاصم و رقیب ایفا کند، باید با همه طرفها گفتگو کند.

خاطر نشان می شود سعدالحریری رئیس جریان المستقبل که همچنان در عربستان اقامت دارد و از حمایتهای گسترده ملک عبدالله برخوردار است، مواضع خصمانه ای علیه حزب الله و شخص سید حسن نصرالله اتخاذ کرده بود، اما اخیرا در خصوص تشکیل دولت جدید لبنان، از مواضع تند قبلی تا حدودی عقب نشینی و با حضور در دولت در کنار نمایندگان حزب الله موافقت کرد.

مهمترین دلیل تشدید اختلافات حریری با حزب الله، ورود به موقع این جنبش به سوریه برای خنثی کردن توطئه گروههای تکفیری بود که متاسفانه از حمایتهای سعدالحریری و دیگر سران جریان 14 مارس برخوردارند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =