ایسنا نوشت:

 پس از آنکه رئیس‌جمهوری ونزوئلا سه تن از دیپلمات‌های آمریکایی در سفارت واشنگتن در کاراکاس را به توطئه‌چینی و دیدار با دانشجویان برای تحریک جنبش‌های ضد دولتی متهم کرد، به این سه دیپلمات 48 ساعت فرصت داده شده تا ونزوئلا را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، الیاس خوآ، وزیر امور خارجه ونزوئلا در جریان کنفرانسی خبری اعلام کرد: برن ماری مک کاسکر، جفری السن و کریستوفر لی کلارک، سه دیپلمات‌ آمریکایی از سفارت واشنگتن در کاراکاس به گروه‌هایی که به دنبال ایجاد آشوب در این کشور هستند، کمک کرده‌اند و به آن‌ها 48 ساعت زمان داده شده تا ونزوئلا را ترک کنند.

وی به عنوان مدرک به ایمیل‌های مقام‌های سفارت آمریکا در سال‌های اخیر اشاره کرد که از واشنگتن خواسته‌اند در حمایت از گروه‌های دانشجویی ونزوئلا به آن‌ها کمک مالی کنند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا افزود: این دیپلمات‌ها به دنبال ارتباط‌هایی برای آموزش، تامین مالی و ایجاد سازمان‌های جوان برای ایجاد ناآرامی‌ و خشونت در این کشور هستند. ما دیده‌ایم که آن‌ها به مدت دو ماه نشست‌هایی را در دانشگاه‌های خصوصی برگزار کرده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در واکنش، اتهامات مطرح شده از سوی نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را نادرست و بی‌پایه و اساس خواند.

جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: همان طور که بارها گفته‌ایم، مردم ونزوئلا درباره آینده سیاسی کشورشان تصمیم می‌گیرند.

همزمان با اخراج این سه دیپلمات، نیروهای امنیتی ونزوئلا نیز به مقرهای حزب مخالف که به ایجاد و تحریک اعتراضات خشونت‌آمیز متهم شده‌، حمله کردند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =