آیت الله هاشمی: غربی ها در بحث توافق هسته ای تحت تاثیر تبلیغات رژیم صهیونیستی قرار نگیرند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سخنان رییس مجلس الجزایر در مورد انرژی هسته ای و توافقات ژنو، گفت: براساس تفکرات مردم ، قدم اول را برداشتیم و از غربی ها و آمریکا انتظار داریم، تحت تأثیر تبلیغات اسرائیلی ها قرار نگیرند تا این حرکت به نهایت خوبی برسد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه در دیدار رییس مجلس ملی الجزایر، با اشاره به سوابق مبارزاتی مردم آن کشور علیه استعمارگران، اظهار داشت: وجه اشتراک مردم ایران و الجزایر در مبارزات، علاوه بر محتوای اسلامی و آزادیخواهی، استفاده از مساجد به عنوان پایگاه مردمی بود.

وی با تاکید بر جایگاه احترام آمیز مردم انقلابی الجزایر نزد کشورهای اسلامی و ملل ستم دیده، خاطرنشان کرد: الجزایر در تاریخ به عنوان کشوری میانه رو و عاقل شناخته می شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری خاطرات سفر خود به الجزایر در اولین سال های پس از پیروزی انقلاب که به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی انجام شده بود، گفت: اگرچه همیشه دارای مواضع مشترک در مسایل سیاسی بودیم، ولی همکاری های اقتصادی، علمی و فرهنگی دو کشور گسترش معقول نیافت و امیدواریم در شرایط فعلی، روابط گذشته، با بهبود در آینده، جبران شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به ابراز نگرانی های رییس مجلس الجزایر از شرایط کشورهای اسلامی اظهارداشت: درگیری های داخلی در کشورهای اسلامی، باعث شد که مسلمانان از مسئله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین، غافل شوند و خیال اسرائیل راحت شود.

وی با ابراز خرسندی از اجلاس روسای مجالس کشورهای اسلامی، اظهار امیدواری کرد که با بحث های جدید و تصمیمات جدی نگذاریم کشورهای اسلامی در آسیا و آفریقا پایگاه تروریست ها شوند که کارشان افکندن بذر تفرقه بین مسلمانان و خوش خدمتی به دشمنان اسلام است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین کشته شدن گروهی از مردم الجزایر در سقوط هواپیمای نظامی را تسلیت گفت و برای مردم الجزایر در انتخابات پیش رو آرزوی موفقیت کرد.

رییس مجلس ملی الجزایر نیز در این دیدار با اشاره به چرایی و چگونگی سفرش به ایران، گفت: برای تقویت روابط ایران و الجزایر و رسیدن به نتایج مثبت در اجلاس روسای مجالس کشورهای مسلمان، تلاش می کنیم.

محمد ولدخلیفه، امنیت و آسایش را ضرورت امروز ملت های مسلمان دانست و اظهارداشت: دولت ها و ملت های مسلمان باید نسبت به توسعه کشورهای خود و برخورداری از مواهب الهی تلاش کنند.

وی با ابراز نگرانی از اوضاع نابسامان بعضی از کشورهای اسلامی گفت: اختلاف نظرها را می پسندیم، ولی آنچه این روزها در کشورهای اسلامی می بینیم، تنازعات خونین بین مسلمانان تندرو و افراطی است که براساس افکار اسلامی و انسانی پسندیده نیست.

وی با اعلام وجود 27 حزب در مجلس الجزایر، خاطرنشان کرد: در روند دمکراسی مخالفت ها هم طبیعی و هم مصلحت عمومی جوامع است.

رییس مجلس ملی الجزایر در ادامه برخورداری از مواهب صلح آمیز انرژی هسته ای را حق همه مردم جهان دانست و گفت: غربی ها نگران شکستن انحصار دانش هسته ای هستند و وقتی می شنوند دانشمندان ایرانی پیشرفت کرده اند، هیاهو می کنند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    1 0
    بله. ایشان فکر می کند رئیس مجمع تشخیص مصلحت اتحادیه اروپا نیز هستند
  • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    1 0
    باشه چشم
  • بی نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    1 0
    چه جوکی گفته
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    چرا نمیگی تحریم نعمت است و باید از این فرصت استفاده مطلوب و بهینه که مد نظرتان است را کرد. و باید تحریم ادامه یابد .
  • بی نام IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    اتفاقا اونا منتظر توصییه حضرتعالی بودند !!!!!!!!!!!