فرمانده سپاه: وقتی می​گوییم کارمحققان بلغور کردن گفته​های دیگران است،تهمت می​زنند که شما سوادندارید

امروز فرمانده سپاه تلویحا به اظهارات رئیس جمهور درباره بیسواد خواندن منتقدان مذاکرات هسته​ای واکنش نشان داد.

سید صادق روحانی: "چرا فقط یک عده معدود که از جای معدودی تغذیه می‌شوند، صبحت می‌کنند؟ البته نمی‌گوییم آنها حرف نزنند ولی فقط چرا آنها صحبت می‌کنند؟ چرا فقط یک عده کم سواد صحبت کنند و اساتید دانشمند و بزرگان دانشگاه ما خصوصی حرف بزنند؟ چرا آنها به میدان نمی‌آیند؟" آینده تاریخ این را به ما نمی‌بخشد.‎ این ها سخنان رئیس جمهور در جمع دانشگاهیان بود. سخنانی که نشان از دل پر روحانی از منتقدان توافقنامه هسته​ای بود اما خود بدل به سوژه ای برای انتقاد از دولت شد.

رسانه های منتقد دولت شروع کردند به بزرگ کردن این مطلب که رئیس جمهور به منتقدانس توهین کرده است. انتقادها حتی به برخی رسانه های غیر منتقد هم کشید.به عنوان مثال روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت که آقای رئیس جمهور یک عذرخواهی دیگر هم به منتقدان بدهکارید. این یادداشت به دو مطلب اشاره داشت یکی عذرخواهی رئیس جمهور به خاطر توزیع نامناسب سبد کالا و دیگر سخنان رئیس جمهور درباره منتقدان توافقنامه ژنو.

حالا فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در سخنانش تلویحا به رئیس جمهور واکنش نشان داده است. سردار محمدعلی جعفری در سخنانش در جشنواره امام علی (ع) گفت: ساده‌ترین کار را که محققان انجام می‌دهند بلغور کردن گفته‌های دیگران است و فقط کلمات قلنبه سلنبه بیان می‌کنند و دانشگاه‌های ما هم این چیزها را مبنای علمی می‌دانند و اگر کسی مجهز به آنها نباشد، می‌گویند طرف علمی نیست بنابراین باید جهاد علمی بزرگی کنیم.

سرلشکر جعفری افزود: ما شاهدیم که وقتی از این حرف‌ها می‌زنیم تهمت می‌زنند که شما سواد ندارید، بی‌سواد و کم‌سواد هستید و تهمت می‌زنند اما باید جهاد علمی داشته باشیم. علوم انسانی مبتنی بر مبنای قرآنی و انقلابی و دینی با سایر علوم‌ها فرق می‌کند. علم این نیست که فقط دنباله‌روی غربی‌ها باشیم. شما پاسداران در مسیر بسیار سختی قدم گذاشته‌اید و ادعای بسیار سختی می‌کنید و هرکس که احساس می‌کند نمی‌تواند این‌گونه عمل کند، بهتر است کنار بکشد.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    نمیدونم چی بگم چون بحث در مورد این قضیه تو 700 حرف جا نمیشه اما اینو میدونم وقتی چیزی قانون یا علم میشه، پشتش نظمی هست و برای همین نیاز به آزمایش کردن دوباره همه چیزای قبلی نیست. برای همینم محققین از مطالب اثبات شده دانشمندان استفاده میکنند. حرف ایشون مثل اینکه نور سفید تو امریکا سفیده اما تو ایران باید تست کرد تا ببینیم چه رنگیه و هر کی بگه سفیده داره حرفهای اونا رو بلغور میکنه!
    • بی نام A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      6 35
      اصلاً نور سفید وجود ندارد جناب دانشمند!
    • بی نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      9 9
      از انقلاب مشروطه تا حالا همین تفکر که علوم انسانی جهان شمول هستن توی این کشور حاکم بوده. سوال اینکه این تفکر چقدر مشکلات رو حل کرده؟
    • شاغلام A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      4 15
      فرمایش شما درباره علومی مانند فیزیک شیمی و بیولوژی وکلا علوم طبیعی درسته. اما در مورد علوم انسانی جای بحث هست. علوم انسانی مانند فیزیک نیست که یه نظریه واحدی وجود داشته باشه و هم یه آمریکایی قبول داشته باشه و هم یه ایرانی و یه اروپایی. علوم انسانی در بستر فلسفه شکل میگیرد و از آنجاییکه فلسفه های گوناگون در جهان داریم و خیلی از فلاسفه در اصول با یکدیگر متفق القول نیستند این خود باعث نحله های گوناگون در زمینه علوم انسانی میشود. بطور مثال کانت و مارکس به یک اصول فلسفی واحد معتقد نیستند و طبیعی هست که در نظریات جامعه شناختی هم با یکدیگر اختلاف پیدا میکنن. طبیعی هست که کسی هم که به فلسفه اسلامی معتقد باشد نظر جامعه شناسانه متفاوت از همتایان غربی خودش پیدا میکنه.
    • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      17 4
      جوابت عالي بود اقا محمود
    • آزاد A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      3 21
      محمود آقا،خیلی از موضوعات اثبات شده محققین در دوران مختلف توسط محققین ودانشمندان دیگر تکمیل یا رد شده است لذا محققین وپژوهشگران نباید چشم بسته در حیطه مدیریت نظام امریکایی وغربی وشرقی قرار گیرند در این صورت همان بلغور کردن است !!!هیچ مقام مسئولی حق چنین توهینی که منتقدان بیسوادند را ندارند
    • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      23 2
      هرچی بگیم که نمیذاری. فقط یه احسنت میگم به این محمود عزیز
    • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      5 23
      شما قضیه رو خیلی ساده گرفتی! منظورشون اینه: جای این که توی دانشگاه کتابای مربوط به ۴۰ ۵۰ سال پیش غربی که بر مبنای سیستم آموزشی اونا، فرهنگ اونا، تجارب اجتماعی و ... اونا نوشته شده رو درس بدین، خودتون علم تولید کنید و درس بدین. حداقل اگر علم تولید نمی‌کنید، کتاب که می‌تونید بنویسید! الان توی خفن ترین دانشگاه‌های ما هم کار استاد فقط اینه که بباد متن کتاب رو پای تخته کپی کنه، خیلی بخوان حال بدن می‌برنت آزمایشگاه چهارتا وسیله‌ی داغون می‌ذارن جلوت می‌گن آزمایش کن این جدولو پر کن!
    • دشتستان IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      3 25
      شما از جمله ی "علوم انسانی مبتنی بر مبنای قرآنی و انقلابی و دینی با سایر علوم‌ها فرق می‌کند. علم این نیست که *فقط* دنباله‌روی غربی‌ها باشیم." این نتیجه رو گرفتی!!! عزیزم به جملات بشتر دقت کن و بدون اگه ما "فقط" دنباله روی غربیها بودیم الان تو بعضی صنایع از جمله نظامی و پزشکی جزو برترینها نبودیم(با توجه به تحریم)
    • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      8 2
      عالی گفتی
    • میلاد A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      6 25
      اتفاقا اینو درست گفته. اگر چیز اضافه ای بگن قبول. ولی بلغور کردن همون حرف ها یا چهار تا آمار الکی با اس پی اس اس که هممون میدونیم چطوری و به چه شکلی انجام میشه که نشد تحقیق. کو کاربرد این تحقیق ها؟
    • بی نام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      6 15
      دقت کنی منظور ایشون علوم انسانی بوده.
    • سفسطه باز IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      4 7
      سال ها دل طلب جام جم از ما مى کرد وانچه خود داشت زبيگانه تمنا مى کرد سياست ماکياولى غرب را به نور تشبيه کردى اى برادر. راست گفتى اين سياست آزمايش خود را پس داده است ونيازى به تحقيق ندارد که ما عمر خود را براى آن صرف کنيم تا به وسيله آن عنوان محقق براى خود جعل کنيم
    • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
      4 12
      دوست عزیز! پایه و اساس علم را معرفت تشکیل می دهد. معرفت غربی پایه علم غربی است، اما ما مسلمانیم و علم ما باید بر پایه معرفت اسلامی باشد. وقتی معرفتها متفاوت است نور سفید در امریکا سفید است اما در ایران لازم است امتحان شود. بنابراین جزمیت فرمایش جنابعالی قابل پذیرش نیست. هر چند که بحث در این مورد سنگین و طولانی است.
    • یک عقیده US ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      1 0
      ببینید چه تفکری در جامعه ما غالب بوده که ما در این شرایط بحرانی و عقب ماندگی کامل دست و پا میزنیم و غرب و شرق اینقدر پیشرفته و توسعه یافته با شعار چیزی درست نمیشه فقط باید رفتارها و عقاید غلط اصلاح بشن
  • بی نام IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    27 4
    وقتی متن سخنان سردار جعفری را در این صفحه خوندم دیدم که واقعا آقای روحانی راست میگن!!
  • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    11 1
    عزیز من سلام . وقتی یاد بگیریم در حد و اندازه دانش و تخصص خودمان حرف بزنیم سواد آن را داریم در غیر این صورت یا کم سوادیم یا بی سواد این که ناراحتی نداره مثلا بنده سواد طب دارم ولی در امور روابط بین الملل چه سیاسی و چه اجتماعی قطعا کم سواد یا بیسوادم این دیگه هیاهو و سر صدا ندارد.
  • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    5 1
    باهات موافقم محمود
  • یوگی زاده A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    26 2
    با نظر محمود موافقم.به عنوان یک دانشجوی دکتری باید بگم که متاسفانه علم در قرون اخیر در غرب پیشرفت زیادی داشته و ما از این غاقل عقب مانده ایم.خب برای ایده های نو باید از علم موجود استفاده کرد و همه می دونیم که برای نوشتن هر خط در یک مقاله علمی یا باید آن را ثابت کرد یا باید رفرنس داد.یک پیشرفت کوچک در علم وابسته به مطالعه صد ها مقاله علمی است و هزاران تئوری است و قاعدتا اسامی غربی ها (دانشمندان مولف آن تئوری ها) در مقاله ها می آید.این یک حقیقت است و نمی توان منکر آن شد
  • شهروند IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    14 2
    آقای محترم فرمانده پیشرفتهای علمی محصول تکامل فکری همه محققان از هند ایران یونان وچین است وعلم برای پیشرفت زمانی در یک تمدن زمانی در تمدن دیگر شکوفا میشود همانطور که کشور ما در زمان هخامنشیان وساسانیان وبرخی دورههای اسلامی شکوفا شد پس اگر مساله بلغور کردن باشه محققان حالا هم از تمدنهای گوناگون بشری بلغور میکنند علم تکاملی است ومربوط به یک فرهنگ نیست.تورا به خدا بزارین دولت کارشو بکنه مذاکره برد برد است نه اینکه یک طرف ببازه .مگر پیامبر اسلام در حدیبیه کلی امتیاز به مشرکان نداد سرانجام باعث خیر برا مسلمانان شد
  • بی نام A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    32 4
    آقای روحانی حق دارند نباید رئیس جمهور از نظر روحی دغدغه داشته باشند تا بتوانند با آرامش بیشتری به امور برسند.
  • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    6 0
    سید صادق روحانی کیه؟
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    97 4
    روحانی حرف دل مردمو زد.
  • بهرام A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    107 2
    البته جالبه حرف ایشون یه جورایی تایید حرف رییس جمهور در مورد اینکه مقاله های علمی ما حرف های تکراری دیگرانه و تولید علم نیست ،هست
  • روح اله IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    6 2
    آقا محمود سلام فکر می کنم نظر سردار این است که آزموده های دیگران را آزمودن خطاست. محققان باید مطالب جدید و نوآوری را در دستور کار قرار دهند. و گرنه دانشگاههای ما پر است از مقالات علمی isi که اساتید با آن ارتقا می گیرند ولی دستاوردی برای جامعه ما ندارد جز پز افزایش آمار.
  • سید علی IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    5 1
    دنباله رو غربی ها نباشید ، کشور دوست و برادر ، چین مگه مرده است!!! خدا می داند چه سودی از بابت تحریم ها شامل حال چین شده است! آخر این چه بیانی است من نمی دانم!!! در دنیای امروزی همه در حال ارتباط و تعامل با یکیدگر هستند با شرط احترام متقابل و حفظ حقوق یکدیگر!
  • بی نام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    21 1
    "علوم ها"، اشتباه است. همان علوم يا بهتر از آن: "دانش ها". منظورى نداشتم، خواستم يادآورى كنم.
  • محمدرضا IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    35 4
    مگر حضرت امام(ره) نظامیان را از سیاست نهی نکرد !؟
    • على حق جو A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
      3 61
      دخالت در سياست منظور امام بسيار واضح است. منظور به کار نبردن زور براى مقاصد سياسى است. مانند دخالت هاى نظاميان ترکيه. واضح تر از آن مصر را ببيند. مگر نظامى جز اين آب وخاک نيست که حق اظهار نظر را از او با تفسير خاص خود از سخن امام خمينى سلب کنيم. چطور است که نظامى خون بدهد ولى حق امربه معروف و نهى ازمنکر نداشته باشد. راستى از کى تا حالا شما حرف هاى امام را مو به مو اجرا مى کنيد. تا ديروز که از سخنان امام فرارى بوديد .
  • بی نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    5 30
    روحانی تو این مدت کوتاه خوب خوی دیکتاتوری خود را به نمایش گذاشته...
  • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    21 1
    بله نتیجه 25 سال درس و تحقیق من از سن هفت سالگی چیزی جز خوان و نوشتن بلغوریات دیگران و بلغور کردن های شخصی خودم نیست البته به زعم ایشان. خبر آنلاین از 500 تا کامنت من یکی شو چاپ می کنی چی میشه صدای بلغور کردن من رو هم یک بار چاپ کنی! اینها تنها بلغوریات است چیزی به جایی بر نمی خورد باور بفرمایید
  • على حق جو IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    4 41
    دوست گرامى علوم انسانى علم رياضى يا فيزيک نيست که بگوييم چون قبلا آزمايش شده ديگر نيازى به بررسى ندارد هر چند که آنها نيز بارها و بارها مورد اصلاح و تجديد نظر قرار مى گيرند . درباره علوم انسانى که در واقع علوم ا قتدار آفرين اصلى هستند مبانى شروع کار که در غرب بر مبناى کفر استوار است نمى تواند و نبايد اساس کار در مملکتى باشد که اساس زندگى در آن بر مبناى ايمان استواراست . مثلا مبناى سياست غربى ها جمله اقاى هابز است که مى گفت : انسان گرگ انسان است ولى در جامعه ايمانى ما مبناى سياست جمله علامه جوادى آملى که مى گويد: سياست يعنى ديندارى در عمل خواهد بود
  • بی نام A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    16 1
    همين پاسخ به نظرات را نگاه كنييد كاملا گوياست مردم چه مي خواهند
  • مهدی US ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    2 1
    حسن نه صادق
  • بی نام A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    4 3
    ايشون تير به خودي زدن ؟
  • احمدرضا A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    38 3
    سپاه ودیگر ارگانهای نظامی به فرموده امام نباید وارد سیاست شوند کاری که بهبهانه های مختلف انجام میشود وتوجیه هم میشود
  • بی نام A1 ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    58 2
    واللا من ميترسم نظر بدمممممممم
  • صادق محققی IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    37 6
    به عنوان یک دانشجوی دکتری تاسف میخورم که در ایران ماندم..
  • املاک584 IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    4 9
    وقتی به روحانی رای دادم میدونستم یک مهره قوی از خود مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران تحویل میدم...
  • محمد IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    6 2
    مدیر مسئوال محترم خبرآنلاین کاش ذکر کنید منبع خبر فرمانده سپاه رو از کجا زدید اخه دیروز که خبر سخنرانیشو از فارس زده بودید به این شکل نبوده است.ممنون
  • saeed IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    6 0
    من می گم چطوره تفرقه بین خوومون نیفته! ساسیت تفرقه بنداز حکومت کن که یادتون هست، بصیرت بین راست و چپ دوستان. این مدل مباحث به نفع کیه؟
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    51 3
    ای کاش کسانی که مدعیان اسلام هستند در کلامشان ادب را بیشتر رعایت کنند شاید اینکار بتواند آنها را محبوب دلها کند هر چند ریا در هر شکل ریاست و ماه پشت ابر نمی ماند . برادر محترم چرا اینقدر ناراحت شدی مگر به شما گفتند کم سواد هستنید