اخباری که امروز رسانه های فارسی زبان بیگانه از ایران منتشر کردند

امروز اکثر رسانه های فارسی زبان خارج از کشور بیانات رهبر معظم انقلاب را پوشش دادند.

سید صادق روحانی: سخنان رهبری معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان ، مذاکرات هسته ای ظریف در وین و سخنان سردار قاسم سلیمانی در صدر اخبار منتشر شده توسط رسانه های فارسی زبان خارج از کشور بود.

وب سایت بی بی سی فارسی با تیتر " رهبر ایران: مذاکرات هسته‌ای به جایی نمی‌رسد" نوشت: رهبر ایران یک روز قبل از آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی گفته است: "در سخنرانی اول سال هم گفتم که من به مذاکره خوشبین نیستم و به جایی نمی رسد، ولی مخالفتی هم ندارم."

وب سایت رادیو فردا نیز در باره سخنان رهبر معظم انقلاب نوشت: رهبر جمهوری اسلامی، روز دوشنبه، ۲۸ بهمن، بار دیگر بر خوشبین نبودن نسبت به مذاکره هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی تاکید کرد ولی گفت که با این مذاکرات مخالفتی ندارد. اظهارات بلندپایه‌ترین مقام جمهوری اسلامی ایران در جمع گروهی از مردم آذربایجان و در آستانه مذاکرات سرنوشت ساز ایران و گروه پنج به علاوه یک در وین بیان می‌شود؛ مذاکراتی که قرار است راه حلی جامع و پایدار برای برنامه جنجال برانگیز هسته‌ای ایران پیدا کند.

این وب سایت همچنین در خبر دیگری اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را منتشر کرده است که در آن نتانیاهو گفته: باید ایران را مجبور کرد که «یک سانتریفوژ» هم نداشته باشد زیرا به آن «نیازی ندارد».

اظهارات سردار قاسم سلیمانی درباره سوریه و نیز سفر محمد جواد ظریف به وین در صدر اخبار رادیو دویچه وله آلمان بود. وب سایت این رادیو درخبری نوشت: فرمانده شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران بر حمایت ایران از سوریه تاکید کرد و آن‌چه را که "تزهای روشنفکری" برای دست کشیدن از حمایت از اسد خواند رد کرد.

همچنین در خبر دیگر این سایت درباره مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 آمده است: ایران و غرب درباره گام نهایی توافق در مورد برنامه هسته‌ای ایران در وین بر سر میز مذاکره می‌نشینند. ظریف پیش از سفر به وین از گفته ‌برخی مقامات آمریکایی در مورد مطرح بودن "همه گزینه‌ها" علیه ایران انتقاد کرد.

اظهارات سردار سلیمانی مورد توجه صدای آمریکا هم بود. این وب سایت در این باره نوشت: سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تازه ترین سخنرانیش، سوریه را "محور جدال اساسی" خوانده و از نقش جمهوری اسلامی در آن کشور قویاً دفاع کرده است.

رادیو فرانسه نیز در گزارشی به مذاکرات روز سه شنبه ظریف در وین اشاره کرد و نوشت: دیپلمات های غربی حاضر در وین پیچیدگی و حساسیت گفت وگوهای وین را در یافتن راه حلی میدانند که، ضمن به رسمیت شناختن برخی از فعالیت های هسته ای ایران در چهارچوب حقوق هسته ای این کشور، اطمینان هایی را به جامعه بین المللی بدهد که تکنولوژی هسته ای ایران نمی تواند به سوی اهداف نظامی چرخش کند.یک دیپلمات غربی به خبر گزاری فرانسه گفته است:در صورتیکه ایران خواهان برداشتن کلی تحریم های بین المللی باشد، احتمالاً باید سایت هسته ای فوردو را تعطیل کند. تعداد سانتریفیوژهای خود را کاهش دهد. ظرفیت غنی سازی خود را با نیازهای واقعی اعلام شده در زمینه تکنولوژی هسته ای صلح آمیز خود هماهنگ سازد. پروژه راکتور آب سنگین اراک را که میتواند پلوتونیوم مورد استفاده در بمب اتمی تولید نماید، به طور کلی کنار گذارد.

العربیه فارسی هم در خبری مدعی شد که یک پهباد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان سقوط کرده است. این سایت نوشت: به گفته منابع محلی به العربیه یک فروند ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎﯼ ﺑﺪﻭﻥ ﺳﺮﻧﺸﯿﻦ ( پهپاد) متعلق به ﺳﭙﺎﻩ ﭘﺎﺳﺪﺍﺭﺍﻥ ایران، ﺩﺭ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺭﻭﺳﺘﺎﯼ ﺯﻧﮕﯿﺎﻥ شهرستان ﺳﺮﺍﻭﺍﻥ ﺳﻘﻮﻁ ﮐﺮﺩ .از علت سقوط این پهپاد گزارش دقیقی در دست نیست.  مسئولان جمهوری اسلامی ایران  تا زمان انتشار این خبر اظهار نظری نکرده اند.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    12 7
    ي بي سي فارسي عجب تحريفي كرده !!!!! رهبر اصلا نگفت مذاكرات به جايي نميرسد ....... مخاطباش رو چي فرض كرده اين بي بي سي !!!؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    13 0
    متاسفم خیلی متاسفم تو برهه ای که قراره مذاکرات به ثمر برسه باز ما کاری میکنیم که نشه چون اگه بشه چی میشه......!
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    5 2
    خدا بگم چکارت کنه تو رو که نمیخوای از عمد مذاکرات به جایی برسه با کارشکنیهای پشت پرده...
  • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    17 0
    بابا اینا که همه فیلترن شما از کجا میدونین!!!!!!!!!
  • مهشيد A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    13 1
    همه اخبار يه طرف ، بايد ببينيم 20:30 چى ميگه با اون تحليل هاى جذابش!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    5 2
    رسانه ملی مرا به دیدت رسانههه های دیگه تشویق کرده
  • جواد A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    7 4
    خب ما که می تونیم در سایت شما خبرهای رسانه های بیگانه رو بخونیم چرا نباید خودمون مستقیما به این رسانه ها دسترسی داشته باشیم؟!!!
  • الهه IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    4 2
    چهارچوب براي در استفاده مي شود، مي بايست از واژه چارچوب استفاده شود.
  • امیر زارع IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    8 0
    "العربیه" "فارسی"!!!