ایسنا نوشت:

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح، ایده ارتش حرفه‌ای در ایران را فکر خامی برشمرد و گفت: ما جوانی 18 ساله می‌خواهیم که برود و بجنگد، چرا که یک فرد 35 ساله جسارت و جرات یک جوان 18 ساله را ندارد.

سرلشگر حسنی سعدی در همایش ملی «خدمت سربازی» که صبح روز دوشنبه در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه باید تمام ملت در تامین امنیت سهیم باشند، خاطرنشان کرد: تمام اقشار اعم از غنی و فقیر، شهری و روستایی و غیره باید در تامین امنیت سهیم باشند و نمی‌شود تنها یک عده آن را تامین کنند.

وی با بیان اینکه برقراری امنیت با ایثار، فداکاری و نثار جان همراه است، گفت: سرباز کسی است که همانطور که از نامش برآمده، سر خود را برای تامین امنیت و تحقق آن می‌بازد تا ملت در پناه این فداکاری، در امنیت و آرامش زندگی کنند.

حسنی سعدی با بیان اینکه امنیت دائمی است و فصل و زمانی برای آن تعیین نشده، خاطر نشان کرد: لازمه دائمی بودن امنیت، ساختار سازمانی است که همیشه پاسخگو و حاضر باشد و هسته اصلی این امنیت نیز نیروی جوان است.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: سرباز باید جوان باشد چرا که شجاع و بی‌باک است و با توجه به ویژگی‌ غرور و خودنمایی که در وی وجود دارد، می‌خواهد آنچه که در درونش است را به نحو احسن بروز دهد و از همین روست که ما برای تحقق امنیت نیازمند جوانان هستیم.

ارتش حرفه‌ای به درد ما نمی‌خورد

حسنی سعدی در ادامه سخنانش با اشاره به برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر ضرورت ایجاد ارتش حرفه‌ای، اظهار کرد: ارتش حرفه‌ای یعنی اینکه یک نیرو بیاید 10 سال، 15 سال و حتی 20 سال بجنگد و این در حالیست که این امر به درد ما نمی‌خورد و ما نیازمند جوان 18 ساله هستیم، چرا که یک فرد 35 ساله جسارت این جوان را نداشته و نمی‌تواند مانند وی به دشمن حمله کند.

وی افزود: از سوی دیگر بحث تامین اعتبار ارتش حرفه‌ای نیز مطرح است و به نظر نمی‌رسد که مجلس توان فراهم کردن این اعتبار را داشته باشد. بنابراین ارتش حرفه‌ای یک فکر خام است و معنا ندارد که ما به آن روی بیاوریم.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه همه باید به سربازی بیایند، افزود: قانون نیز از هیچ کس گذشت نکرده و ما نمی‌توانیم از قانون خرده بگیریم.

حسنی سعدی افزود: باید تحقیق کنیم و ببینیم که چه اقداماتی باید انجام شود تا جوان برای آمدن به سربازی ترغیب شده و انگیزه داشته باشد. همچنین ببینیم چه امتیازاتی باید برای جوان در نظر گرفته شود تا به سربازی بیاید.

نیروی انتظامی باید مشمولان غایب را جلب کند

 وی ادامه داد: اگر کسی غیبت کرده و حاضر نیست به سربازی بیاید، باید نیروی انتظامی این افراد را جلب کرده و برای انجام خدمت سربازی اعزام کند.

حسنی سعدی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که در صورت جنگ با نیروی نظامی موجودش بتواند در برابر تجاوز دشمنان مقاومت کند، خاطرنشان کرد: بنابراین از قبل باید پیش‌بینی‌هایی انجام شده باشد تا در زمان جنگ نیروی بیشتری تجهیز شده و به مقابله با تهدید دشمن بپردازد.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در تاریخ کشوری را سراغ نداریم که هشت سال به شکل مداوم جنگیده باشد، ادامه داد: ما هشت سال با دشمن تا دندان مسلح جنگیدیم و در این جنگ، ارتش از نیروهای وظیفه استفاده می‌کرد و نیروهای بسیج و سپاه نیز به کمک این نیرو آمدند.

وی با بیان اینکه نیروهایی که به عنوان بسیجی وارد سپاه شده و در جنگ حضور داشتند، در دوران پیش از انقلاب به سربازی رفته و آموزش دیده بودند، گفت: عمده افرادی که در سال‌های اولیه جنگ حضور داشتند، آموزش‌های خود را در دوران قبل از انقلاب دیده بودند به همین دلیل ما در عملیات‌های سال‌های اولیه جنگ، موفقیت بیشتری داشتیم.

حسنی سعدی درباره سربازانی که سیگار کشیده یا معتاد هستند نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه جوان تا پیش از رفتن به سربازی در جامعه‌ آزاد رشد کرده، ممکن است معتاد و سیگاری هم شده باشد، اما با حضور در سربازی از اعتیاد و سیگار دور شده است.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح افزود: امروزه نتایج نشان می‌دهد هر فردی که در دوران سربازی‌اش موفق بوده، در دوران پس از سربازی و زندگی آتی نیز از مدیران موفق بوده همانطور که امروز شهردار، استاندار، وزیر و وکیل ما با همان نظم و انضباطی که در پادگان بوده، مدیریت می‌کنند و آن را در حوزه مسؤلیت خود اعمال کرده‌اند.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    130 2
    حالا شما اول مرزبان هایی که از وطن دفاع کردند رو نجات بدین بجای اینکه از جون جوانها مایه بذارید!
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    48 39
    امیدوارم مقام معظم رهبری مشمولان متاهل بالای سی سال را طبق سنوات گذشته مورد عف قرار دهید.
    • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      22 56
      می‌خواستند اول بروند سربازی بعد ازدواج کنند. اتفاقاً عفو سربازان متأهل بزرگترین بی عدالتی در حق بقیه است. من نمیدونم بعضیا چطوری به سرباز فراری زن می‌دهند!
  • بی نام NL ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    245 7
    شما می گوئید جوان 35 ساله جسارت جنگ را ندارد بعد ميفرماييد نيروي انتظامي مرد 35 ساله داراي زن و فرزند را جلب کند؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    210 5
    آره بابا ! ارتش آماتورو عشق است!
    • امیر A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      42 0
      2 سال رفتم سربازی وقتم رو هدر دادم در حالی که دوست پولداری داشتم که به خارج رفت و حالا که برگشته معاف شده.هرچی بدبختیه مال طبقه ضعیف جامعه هست.لطفا سربازی را اختیاری کنید تا کسانی که دوست دارند بروند.
  • زمان FI ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    177 3
    عجب!! پس ارتش های دنیا مث usa ، اصولا هیچ جسارتی ندارن!!!!
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    66 0
    اگر سرباز 18 ساله كارايي دارد و 35 ساله كارايي ندارد چرا هنوز 35 ساله ها را فراخوان می كنيد وبه سربازمي بريد چرا معافيت به ايشان نمی دهيد و می خواهيد جلبشان كنيد
  • مرتضی IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    254 6
    می گوید ارتش حرفه ای یک فکر خام است، عزیزان ایالات متحده که قدرتمند ترین ارتش دنیا را در اختیار دارد کمتر از 500 هزار نیروی حرفه ای دارد. که هر کدام به اختیار خود سرباز شده و به بطور حرفه ای آموزش دیده اند. آنها پا را از این هم فراتر گذاشته و به دنبال بکارگیری روبات ها بجای انسان هستند که هم ماموریت بهتر انجام شود و هم تلفات انسانی کمتر شود. برای آنها جان جوانان 18 ساله شان مهم است. جوان 18 ساله را برای زندگی خودشان فدا نمی کنند.
    • بی نام A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      دوست گرامی! آمریکا قوی ترین اقتصاد دنیا رو داره! از همه جای دنیا سرباز جذب می‌کنه و بهشون پول و حقوق خوب هم میده! به همین خاطر سربازیش اختیاریه. این حرف که شما میگویید ما جوان 18 ساله را فدا می‌کنیم به نظر من کاملاً احساسی و غیرمنطقی است. مرد باید بره سربازی.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    241 1
    سرباز نیروی مجانیه چرا بد باشه به ارتش حرفه ای که نمیتونند ماهی 40 تومن حقوق بدند
  • علیرضا A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    54 9
    ((هر فردی که در دوران سربازی‌اش موفق بوده، در دوران پس از سربازی و زندگی آتی نیز از مدیران موفق بوده)) ، من با چشم خودم چندین مورد از هم سن هام رو دیدم که زمانی که من در پادگان ها مشغول طز کردن خدمت بودم اونها سر کار رفتند و بسیار موفقتر بودند ، در ضمن این تعداد هم که میگم به هر نحوی معاف شدند اصلا کم نیستند
  • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    58 30
    "امروزه نتایج نشان می‌دهد هر فردی که در دوران سربازی‌اش موفق بوده، در دوران پس از سربازی و زندگی آتی نیز از مدیران موفق بوده" بی زحمت پسرهای خودتان را 18 سالگی بفرستید خدمت مقدس تا در زندگی آتی موفق شوند.
    • پژمان IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      57 1
      کدوم تحقیقات و نتایج؟ ما که دوستانمون 18 سالگی رفتن و اومدن درسشونم خوندن الان با 28 سال سن سن بیکارن!!!
    • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      26 2
      آمار مستند داريد؟
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    131 3
    اون قسمتی که فرمودید مرد 35 ساله جسارت نداره به نوعی درسته چون باید نگران زندگی و زن و بچه و هزار تا بدبختی دیگه هم باشه ولی اینکه قراره اینارو جلب کنید جالب بود. مثلا اینو گرفتید بردید خدمت. این آدم که به گفته ی شما جسارت هم نداره قراره واستون چیکار کنه؟ جارو بزنه و ضرف بشوره؟!
  • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    88 0
    درسته که ی فرد 35 ساله نمیتونه بره جنگ ولی اون جوون18ساله پدر و مادر و خانواده نداره؟ 5تاسربازی که الان تو پاکستانن،خانواده ندارن، چرا فقط سربازا تو اینجور مسائل جونشونو باید فدا کنن؟ کادرا کجای قضیه ان؟ اصلا موافق پاراگراف آخر متن نیستم چون سربازی فقط نامردی و حسادت و حس انتقام جوئی رو یاد آدم میده!
  • بی نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    86 1
    به نظر مياد اين عزيزمون دوره افسري رو طي نكرده كه اينجوري در ارتباط با ارتش حرفه اي نظر ميده. جوون 18 ساله كه جسارت جنگ داره ولي بلد نيست بجنگه و آماتوره بيشتر گوشت دم توپه. اون فرد 35 ساله كه آموزش ديده حتما كارايي بيشتري تو جنگ داره (بر فرض محتاط بودن). يه نكته ديگه اينه كه توي جهان كجا بيست سال با هم جنگيدن كه ما از نيرو هامون بخوايم 20 سال بجنگن. ارتش حرفه اي توي آمريكا يعني كارايي نداره؟ با اونهمه جنگ هايي هم كه راه انداخته؟ به طور كلي ارتش حرفه اي براي دفاع و حمله مناسب تر هست و در موارد اضطراري از سرباز گيري داو طلبي و اجباري به عنوار رزرو استفاده مي شود. يه سوال مهم: به نظر شما اگه اون مرزبانايي كه اخيرا اسير شده به جار سرباز وظيفه، نيرو هاي آموزش ديده بودن باز هم اسير ميشدن؟
  • بی نام EU ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    84 0
    اگه حرفه ای باشند به همین راحتی یه گروه تروریستی مثل جیش العدل دستگیرشون نمیکند
  • فرید A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    51 1
    خب که اینطور!!!چرا سربازیو 1 ساله نمی کنید 1 مقدارم سرباز حرفه ای جذب نمیکنید؟ترکیبی میشه
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    76 0
    سرلشگر حسنی سعدی کلی پارادوکس تو سخنرانیش گفته
  • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    49 2
    به قول خودتون 35 ساله نای جنگیدن نداره، پس یه معافیت سنی جدید اعلام کنید دیگه، بیش از 10 سال از آخرین معافیت سنی داره می گذرد
  • حسين IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    74 0
    اولا تمام افراد در سن 18 سالگي به خدمت نمي روند(ادامه تحصيل در دانشگاه) ثانيا اگر آنهايي كه حدود 35 سال سن دارن و سرباز فراري هستن چرا معاف نمي كنيد؟ چون به گفته شما ديگه جسارت ندارند. ثالثا چرا سن مشموليت را براي دوره ضرورت 18 تا 50 سال مي دونيد؟ رابعا جنگ علاوه بر جسارت چيزه ديگه هم ميخواد كه مهمتره اونم پختگي و تجربه و... است خامسا دلايل شما در وجود اجباري بودن خدمت فقط جنگ نيست بلكه دلايل امنيتي و به خصوص اقتصادي و بحث وجود سيل عظيم بيكارها نيز است سادسا سرباز نه حقوق ميخواد نه چيزي(اينم حرف آخر شما ديگه صغري كبري چيدن نداره)
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    121 1
    پس تمام دنیا که ارتش حرفه ایی دارند اشتباه می کنند؟؟
    • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      122 3
      یعنی شما تا الان متوجه نشدی که همیشه همه دنیا اشتباه می‌کنند و ما درست
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    100 0
    ای کاش شما اینقدر جسارت داشتید که می گفتید حقوق سربازان نیز کافی نیست
  • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    56 0
    سرلشگر عزیز یکی مرد جنگی به از صدهزار
  • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    52 2
    ظاهرا درد شما درد ما نیست