۰ نفر
۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۵

تسنیم نوشت:

نمایندگان پارلمان اردن از دولت متبوعشان خواستند در واکنش به تلاش کنست اسرائیل برای بررسی سلب حاکمیت اردن از مکانهای مقدس مسلمانان و مسیحیان در قدس، شدیدترین تدابیر از جمله گزینه نظامی علیه این رژیم را اتخاذ کند.

به گزارش پایگاه خبری «اسکای نیوز»، در واکنش به تلاش کنست (پارلمان اسرائیل) برای بحث درباره سلب حاکمیت اردن از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس و قرار دادن آنها تحت حاکمیت اسرائیل، نمایندگانی در پارلمان اردن، روز یکشنبه، از دولت متبوعشان خواستند شدیدترین تدابیر را علیه رژیم صهیونیستی و نیز استفاده از گزینه نظامی و باز کردن راه جهاد  را مد نظر قرار دهد.
نمایندگان اردنی اعلام کردند دولت امان بایستی سفیر اسرائیل را از اردن اخراج و سفیرش را از تل آویو فراخواند و تا زمان بررسی جزئیات این موضوع، سفارت اردن در سرزمین های اشغالی بسته شود.

همزمان برخی دیگر از نمایندگان خواستار لغو توافقنامه «وادی عربه» شدند و تأکید کردند که اسرائیل به این پیمان احترامی نمی گذارد.

نمایندگان اردنی دولت این کشور را بر سر راه دو گزینه قرار دادند؛ اتخاذ تدابیری شدید و سخت علیه اسرائیل به گونه ای که حاکمیت اردن را بر مقدسات در قدس تضمین کند و یا سلب اعتماد از دولت.

از سوی دیگر، «عبدالله النسور» نخست وزیر اردن در واکنش به این نمایندگان گفت: «توافقنامه وادی عربه حق اردن را در حاکمیت بر مقدسات در قدس تضمین می کند و اسرائیل حق ندارد مطلوب خود را انتخاب و بقیه بندهای پیمان را رها کند.»

بر اساس توافقنامه وادی عربه که در سال 1994 میان اردن و رژیم صهیونیستی به امضا رسید، اداره اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان در شهر بیت المقدس به اردن واگذار شد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =