اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه یک‌شنبه ۲۷بهمن ماه ۱۳۹۲

اشعه کنترل تلویزیون از تشعشعات موبایل مضرتر است

مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین، مالک سهام مدیریتی شرکت مخابرات ایران، گفت: تشعشعاتی که از وسایل الکترونیکی مانند کنترل تلویزیون ساطع می‌شود به مراتب مضرتر و خطرناک‌تر از گوشی و آنتن موبایل است.

به گزارش مهر، صابر فیضی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تصور قالب این است که به دلیل بزرگ بودن آنتن موبایل، اشعه آن از سایر امواج خطرناک‌تر است ادامه داد: این در حالی است که اشعه یک دستگاه کنترل تلویزیون ۱۰۰ برابر بیشتر از یک دستگاه موبایل است.

مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران در خصوص تشعشعات موبایل و تأثیر آن بر سلامتی مردم با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه پیشنهاد کرد که در یک برنامه تلویزیونی موضوع پارازیت‌ها به بحث گذاشته شود.

مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین افزود: یک بار در یک برنامه تلویزیونی با موضوع فناوری اطلاعات اعلام کردیم که اثر وسایل الکترونیکی مانند کنترل‌های خانگی به مراتب مخرب‌تر از فرکانس‌های موبایل است؛ این وسایل به خصوص برای کودکان کمتر از ۲ سال مناسب نیست و حتی بررسی‌های علمی نشان می‌دهد که در اختیار قرار گرفتن این وسائل برای کودکان ممکن است سبب ابتلا به بیماری آسم شود.

فیضی ادامه داد: تصور قالب مردم این است که اشعه‌های موبایل به دلیل بزرگ بودن آنتن‌ها بیشترین ضرر را برای افراد دارد و از سایر امواج خطرناک‌تر و مضرتر است و این در حالی است که یک دستگاه موبایل حداقل در بیش از فاصله ۳۰ سانتیمتری خود تأثیری ندارد اما اشعه کنترل‌های خانگی ۱۰۰ برابر بیشتر از فرکانس‌های موبایل از خود انرژی ساطع می‌کنند.

به گزارش مهر، صابر فیضی پیش از این نیز برای فرهنگ‌سازی در زمینه این‌که آنتن موبایل مضر نیست تصمیم گرفت در خانه خود دکل موبایل نصب کند.

 

ایرانسل تعرفه مکالمات کرجی‌ها را کاهش داد

تعرفه مکالمات داخل شبکه تمامی مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل در کرج، ۲۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، براساس اعلام روابط عمومی ایرانسل، تمامی مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل در کرج، تا دوم اسفندماه سال جاری از ۲۰ درصد تخفیف در هزینه‌ی مکالمات ایرانسلی خود برخوردار می‌شوند.

ایرانسل تاکید کرده این تخفیف، در تمامی ساعات و بدون نیاز به فعال‌سازی، به مشترکین ارائه شده و استفاده از این طرح فقط در تعرفه‌ پایه ثانیه‌ای امکان‌پذیر خواهد بود.

براساس این گزارش، ۲۰درصد اعتبار هدیه شارژ شگفت‌انگیز شامل این طرح نمی‌شود. همچنین مشترکینی هم که از طرح‌های تعرفه رنگی استفاده می‌کنند، پس از پایان مدت طرح تعرفه رنگی خود می‌توانند از این تخفیف بهره‌مند شوند.

مشترکین ایرانسل برای اطلاع از طرح تعرفه‌ی فعال در حساب خود می‌توانند کد دستوری #1*8*7*140* را از سیم‌کارت اعتباری خود شماره‌گیری کنند.

اطلاعات بیشتر درباره تخفیف ۲۰ درصدی ویژه مشترکین ایرانسل در کرج از طریق www.irancell.ir/karaj قابل مشاهده است.

 

دبیر شورایعالی فضای مجازی: معماری شبکه ملی اطلاعات تحت سیاست‌های ماست

دبیر شورایعالی فضای مجازی گفت: سیاست شبکه ملی اطلاعات با معماری دو مسئله جدا از هم هستند و بحث مربوط به سیاست‌ها که وظیفه ما بود، ابلاغ شد.

به گزارش تسنیم، محمد حسن انتظاری دبیر شورایعالی فضای مجازی درباره مصوبه الزامات شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: این مصوبه که در شورایعالی به تصویب رسید، زیرساخت و شرایط آن را محرز کرده به گونه‌ای که ویژگی و الزامات زیرساخت را بیان می‌کند.
وی ادامه داد: بخشی که مربوط به وزارت ارتباطات هم می‌شود، ابلاغ شده و حدودا دو هفته گذشته از آن‌ها خواهش کردیم ظرف یک ماه آینده برنامه زمانبندی، سیاست‌های تعرفه‌ای رقابت‌پذیر خود را ارائه کنند تا مورد استفاده همگان باشد.
او عنوان کرد: ما به هیچ عنوان وارد جزییات نمی‌شویم و سیاست‌گذاری کلان را بر عهده داریم و از این رو مشخص کردن تعرفه با ما نیست.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی همچنین راه‌اندازی سریع این شبکه را در رابطه مستقیم با فعالیت‌های وزارت ارتباطات دانست و ابراز کرد: ما مصوبه‌ای دادیم و شرایط را تعیین کردیم اما تسریع در انجام کار با وزارت ارتباطات است. وزارت ارتباطات هم باید به شکلی فنی‌تر، تخصصی‌تر و فعال‌تر به این موضوع بپردازد.
انتظاری همچنین درباره اولویت برنامه‌های این شورا در آینده نیز گفت: ما درصدد شکل‌دهی حوزه فضای مجازی کشور هستیم و وارد کارهای روزمره نمی‌شویم. نظام جامع فضای مجازی کشور در دستور کار ماست.
وی همچنین با تأیید اینکه سیاست‌های شبکه ملی اطلاعات را ابلاغ کردیم، به تسنیم درباره نبود معماری این شبکه گفت: سیاست با معماری دو مسئله جدا از هم هستند. سیاست یعنی فضای مجازی نیاز به زیرساخت دارد و این زیرساخت باید ویژگی و الزاماتی را پاسخگو باشد که این‌ موارد توسط ما تعیین و ابلاغ شده است.
دبیر شورایعالی فضای مجازی گفت: معماری تحت این شرایط است که باید پیاده و طراحی شود. مباحث معماری در وزارت ارتباطات در حال انجام است.

 

کارت تلفن در بازار کمیاب شد

مدتی است در برخی مناطق تهران و سایر استان‌های کشور کاربران کارت‌های تلفن از سخت شدن روند دسترسی به این کارت‌ها خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به تازگی کاربران کارت‌های تلفن عمومی برای دسترسی به این کارت‌ها در برخی مناطق تهران و یا شهرستان‌های مختلف کشور با مشکلات متعدد مواجه شده‌اند و حتی در برخی موارد دسترسی به این کارت‌ها غیر ممکن شده است.
این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که به تازگی شرکتی در داخل کشور آغاز به کار کرده و مسوولیت تولید سیم‌کارت‌ و کارت‌های شارژ و کارت تلفن را در مجموعه‌های مخابرات برعهده گرفته است.
ماه گذشته پس از افتتاح رسمی، محسن سجادی‌نیا، رییس هیات مدیره این شرکت، اظهار کرد: در این مجموعه از این پس در زمینه تولید کارت‌های هوشمند از جمله کارت‌های شناسایی، سوخت، سیم‌کارت و ... فعالیت‌های متعددی انجام خواهد شد و در حال حاضر تولید سالانه ۴۵ میلیون سیم‌کارت هوشمند را داریم.
حال به نظر می رسد بخشی از دلیل کمبود و فعلی بازار در زمینه کارت‌های تلفن به این موضوع برگردد.

 

سخنگوی مخابرات ایران: ناچاریم کارت تلفن را گران کنیم

سخنگوی شرکت مخابرات گفت: مواد اولیه تولید کارت‌ تلفن‌های عمومی دو تا سه برابر افزایش قیمت داشته است، به همین علت امکان واگذاری این کارت‌ها به مصرف‌کنندگان طبق قیمت گذشته وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، داوود زارعیان با بیان اینکه کاهش تقاضا و مصرف کارت‌های تلفن عمومی به علت گسترش استفاده از تلفن همراه، تولید انبوه این نوع کارت‌ها را غیر ممکن کرده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کشور، مواد اولیه تولید کارت‌های تلفن‌های عمومی دو تا سه برابر افزایش قیمت داشته است، به همین علت امکان واگذاری این کارت‌ها به مصرف‌کنندگان طبق قیمت گذشته وجود ندارد.
سخنگوی شرکت مخابرات گفت: برای حل قطعی و نهایی این مشکل، چند پیشنهاد در بخش‌های فنی مخابرات در حال بررسی است.
وی یکی از این پیشنهادها را تولید کارت‌‌های شارژی تلفن‌های عمومی دانست و افزود: تلاش داریم شیوه صدور کارت‌‌های تلفن عمومی را عوض و کارت‌‌هایی که قابلیت چند بار شارژ شدن را داشته باشند، وارد بازار کنیم.
او گفت: شرکت مخابرات آمادگی دارد مجریان مناسب داخلی را برای تولید اینگونه کارت‌ها به کار گیرد.
زارعیان در پایان خاطر نشان کرد: پانصد هزار کارت مخصوص تلفن‌های عمومی هفته جاری و یک میلیون کارت دیگر هفته آینده وارد بازار می‌شود تا مشکلات کنونی مصرف‌کنندگان برطرف گردد.

 

تعداد پورت‌های ADSL مخابرات در استان‌ها مشخص شد

تعداد کل پورت‌های اتصال پرسرعت اینترنت منصوبه توسط شرکت‌های استانی مخابرات در اردیبهشت ماه سالجاری به دو میلیون و ۶۶۲ هزار و ۴۸۵ رسیده است.

به گزارش تسنیم، مروری بر شاخص‌های ارتباطی تا اواخر بهار سال‌جاری در کشور حاکی از این است که تعداد پورت‌های اتصال پرسرعت اینترنت منصوبه توسط شرکت‌های استانی مخابرات در اردیبهشت سالجاری به دو میلیون و ۶۶۲ هزار و ۴۸۵ پورت رسیده است.
از این میان تعداد ۱۸۱ هزار و ۴۴ پورت ویژه مشترکان سازمانی-شرکتی و دو میلیون و ۴۸۱ هزار و ۴۴۱ پورت مخصوص کاربردهای مشترکان خانگی بوده است.

مجموعا تعداد یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۶۷۸ پورت فعال و در حال بهره‌برداری وجود داشته که از این میان ۹۴ هزار و ۶۷۸ پورت سازمانی و یک میلیون و ۶۸۶ هزار پورت خانگی بوده و ۸۸۱ هزار و ۸۰۷ پورت از مجموع پورت‌های منصوبه هنوز واگذار نشده بود.

علاوه بر پورت‌های مذکور، تعداد پورت‌های اتصالی پرسرعت اینترنت دایر شده توسط شرکت‌های PAP در اردیبهشت ۱۳۹۲ به ۱.۷۷ میلیون پورت رسید که از آن میان تعداد ۸۱۷ هزار پورت به مشترکان سازمانی-شرکتی و ۹۴۹ هزار پورت به مشترکان خانگی واگذار شده است.
تعداد تقاضاهای متوقف در صف انتظار برای دریافت اشتراک اتصال پرسرعت به اینترنت و علل ناتوانی اجابت آن‌ها، نیز از جمله مواردی است که آمار و اطلاعات آن طبق آخرین گزارش رسیده به به دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری‌های نوین معلوم نیست.

*حداقل سرعت دسترسی پرسرعت به اینترنت در این بازه زمانی برابر ۲۵۶ کیلو بیت بر ثانیه طبق تعریف اتخادیه بین‌المللی مخابرات بوده است اما در ایران سرعت مذکور برای شرک‌ها و واحدهای تجاری منظور گردیده و نیمی از آن یعنی ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه برای مصارف خانگی بوده است.


۳۵ درصد شبکه اطلاعات کشور ملی شد
معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: تاکنون موفق شده‌ایم ۳۵ گیگابیت بر ثانیه ظرفیت پهنای باند را با انتقال میزبانی و ترافیکی که به داخل کشور منتقل کرده‌ایم، آزادسازی نمائیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، حسن کریمی معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه این شرکت با اشاره به اینکه ۳۵ درصد محتوای مصرفی شبکه اطلاعات کشور در بستر IP در داخل کشور میزبانی می‌شود، اظهار کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت تاکنون موفق شده است میزبانی ۲۵ درصد محتوای مصرفی کشور را به داخل منتقل کند و ۱۰ درصد دیگر محتوا نیز توسط شرکت‌های داخلی میزبانی می‌شود. بنابراین در مجموع ۳۵ در صد محتوای مصرفی در داخل کشور میزبانی می‌شود.
وی با اشاره به مشوق‌هایی که شرکت ارتباطات زیرساخت برای انتقال میزبانی به اجرا گذاشته است، گفت:علاوه بر این شرکت‌هایی که محتوای خود را به داخل کشور منتقل می‌کنند، می‌توانند برای به روز کردن این محتوا از اینترنت رایگان شرکت ارتباطات زیرساخت بهره‌مند شوند.
او توضیح داد: شرکت‌هایی که محتوای خود را به داخل منتقل می‌کنند به ازای هر ۵ گیگا انتقال ظرفیت، می‌توانند ۲ گیگا ظرفیت محتوای دیگران را رایگان استفاده کنند.
معاون بهره‌‌برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به این نکته که با انتقال میزبانی به داخل کشور قیمت اینترنت کاهش می‌یابد، گفت: از آنجا که هزینه شرکت ارتباطات زیرساخت به این ترتیب کاهش می‌یابد چرا که نیاز به ارز کمتری برای واردات اینترنت خواهیم داشت.
کریمی تصریح کرد: از سوی دیگر سرعت دسترسی به اینترنت افزایش می‌یابد زیرا محتوا در کشورهای دیگر نیست و در کشور خودمان در مسیر کوتاه‌تری در دسترس است.
وی در ادامه گفت: تمام کشورها برای انتقال میزبانی به کشورشان تلاش می‌کنند؛ به عنوان نمونه کره جنوبی میزبانی ۸۰ درصد محتوا مورد مصرفش را به داخل کشورش منتقل کرده است.
او در پایان خاطر نشان کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت به این ترتیب تاکنون موفق شده است ۳۵ گیگابیت بر ثانیه ظرفیت پهنای باند را با انتقال میزبانی و ترافیکی که به داخل کشور منتقل کرده ،آزادسازی نماید.

 

برف‌روبی مازندران بیشتر از برف به مخابرات ضرر زد

رئیس مخابرات تنکابن با اشاره به این که وضعیت ارتباطات در مازندران هم اکنون سیکل طبیعی خود را طی می کند گفت: خسارت وارد شده به مخابرات از محل برف روبی بیش از بارش برف بود.

به گزارش تسنیم، بارش سنگین برف مازندران که منجر به قطعی آب، برق و تلفن در شهرها و توابع غربی این استان شده بود، هم‌اکنون در وضعیت عادی به سر می‌برد و ظاهرا همه چیز به حالت اولیه بازگشته است.
اما برخی مشترکان مخابراتی توابع تنکابن و رامسر معتقدند که ارتباط تلفنی آن‌ها بعد از گذشت حدودا دو هفته از بارش سنگین برف در این مناطق همچنان قطع است و بارها این موضوع را به مخابرات شهر یا شهرستان خود اعلام کرده‌اند اما تاکنون اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده است.
از همین رو گفت‌وگویی را با فرید صالحی رئیس اداره مخابرات شهرستان تنکابن داشتیم و وی با اشاره به اینکه بعد از برف روبی و اتصال مجدد برق، تمامی ارتباطات به حالت قبل بازگشت، اظهار کرد: قطعی ارتباطات چیز طبیعی است و به عنوان مثال اگر هیچ اتفاق خاصی هم نیفتد روزانه نزدیک به ۱۰۰ گزارش خرابی داریم.
وی تأکید کرد: خسارت وارد شده به ما از محل برف روبی بیش از بارش برف بود زیرا ۵-۶ مورد داشتیم که لودرها در حین انجام مأموریت، با کابل‌های ما برخورد کرده و موجب از بین رفتن آن‌ها شده است.
او افزود: وضعیت ارتباطات هم‌اکنون سیکل طبیعی خود را طی می‌کند.
صالحی همچنین گفت: اگر قطعی ارتباطات ناشی از قطعی سیم در منطقه‌ای باشد، ظرف یکی دو ساعت قابل حل است اما بسیار پیش آمده به دلیل کم خطر بودن کابل‌های مخابرات در برابر کابل‌هایی چون برق، سرقتی را شاهد بوده‌ایم و به دلیل استتار ادامه کابل، متوجه نوع اختلال نشده‌ایم.
وی اضافه کرد: در این شرایط شاید تا ۵-۶ روز معطل پیدا کردن رشته کابل و نوع اختلال شویم.

* قطعی ارتباطات طبیعی است
دودآبی نژاد مدیر مخابرات رامسر هم با اشاره به اینکه قطعی ارتباطات موضوع طبیعی است، گفت: قطعی ناشی از بارش برف در همان روزها ابتدایی اتصال برق، رفع شد اما ممکن است قطعی ارتباطات از محل دیگری نیز نشأت بگیرد.
وی افزود: همین امروز (یکشنبه) گزارش رسیده به دلیل حفاری راه و ترابری در جواهردِه چند نقطه از کابل فیبر نوری ما قطع شده است.
او ابراز کرد: قطعی ارتباطات چیز طبیعی است و ممکن است در شرایط برف، باران، آفتاب و... اتفاق افتد و این صرفا مختص منطقه ما نیست و در تهران و سایر استان و شهرستان‌های دیگر نیز قابل وقوع است.

 

اینترنت برای مخابرات و شرکت‌های ندا ۳۵ درصد ارزان شد/ جدول تعرفه‌ها

تعرفه پهنای باند اینترنت بین‌الملل صرفا جهت ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL برای شرکت‌های ارائه کننده این خدمات با ۳۵ درصد کاهش، مصوب شد.

به گزارش تسنیم، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه خود که در تاریخ 13 بهمن ماه برگزار شد، تعرفه ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL را به منظور کاهش هزینه اینترنت در سبد خانوار تصویب کرد.
تعرفه پهنای باند اینترنت بین‌الملل صرفا برای ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL برای شرکت‌های ارائه کننده این خدمات (شرکت‌های دارای پروانه انتقال داده‌ها از طریق خطوط کابلی موسوم به ندا (PAP) و شرکت‌های مخابرات استانی زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران) با ۳۵ درصد کاهش لحاظ شده است.
به منظور حفظ شرایط رقابتی، کف تعرفه اینترنت برای کابران نهایی ۶۰ درصد سقف تعرفه حجمی تعیین شده در هر سطح به اضافه هزینه برقراری و نگهداری ماهیانه تعیین شده و حداکثر ضریب تسهیم خطوط یک به هشت است.

تعرفه پهنای باند اینترنت بین‌الملل برای شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت پرسرعت با احتساب ۳۵ درصد تخفیف به شرح جدول زیر است:

تعرفه پهنای باند اینترنت

 

یک شرکت ارائه‌دهنده اینترنت نشان رضایتمندی مشتری را دریافت کرد

در همایش مشتری مداری و خدمات پس از فروش، یک شرکت ارائه ‌دهنده سرویس‌های اینترنتی نشان کیفیت رضایتمندی مشتری را دریافت کرد.

به گزارش فارس، همایش مشتری مداری و خدمات پس از فروش (CRM) با حضور مدیران سازمان‌های خدماتی، تولیدی و صنعتی کشور در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.
از جمله محورهای مهم این همایش، مشتری مداری و خدمات پس از فروش، ارائه راهکارهای برای به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های داخلی و دستیابی به خود کفایی ملی، ارزش بخشیدن به محصول ساخت ایران، ایجاد کانون متمرکز بر انتقال دانش، تجربه و فناوری صنایع کشور، بررسی نقاط ضعف و قوت مشتری مداری، نقش گارانتی و چگونگی ایجاد ارتباط موثر بین فروش بیشتر، اعلام شد.
شاخص‌هایی از جمله قیمت، کیفیت، احساس تعلق سازمان به مشتریان، خدمات پس از فروش، انتظارات مشتری، ارزش به نظر مشتری، ندای مشتری و وفاداری مشتری به سازمان، ملاک سنجش شرکت‌های برتر قرار گرفت.
همزمان با برگزاری این همایش، نمایشگاه جانبی معرفی محصولات، خدمات و صنایع بومی برپا شد.
در این مراسم انتقال داده‌های آسیاتک ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی نشان کیفیت را در بخش رضایتمندی مشتری دریافت کرد.

 

‌آزادسازی اولویت ۱۰ تاثیری در بازار IT ندارد/ ارز آزاد و مبادله‌ای یکسان تمام می‌شود

به گفته رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، آزادسازی واردات گروه اولویت ۱۰ نمی‌تواند تاثیر زیادی بر بازار IT داشته باشد؛ زیرا با احتساب خواب سپرده در بانک برای دریافت ارز اتاق مبادله، دلار آزاد با دلار مبادله یکسان خواهد بود.

سید مهدی میر مهدی در گفت‌وگو با فارس در خصوص آزاد سازی واردات گروه کالایی اولویت ۱۰ و تاثیر این تغییر بر بازار IT، اظهار داشت: در گذشته ممنوعیتی در ثبت سفارش کالاهای IT‌ وجود نداشت و تنها به این گروه ارز رسمی اتاق مبادلات تعلق نمی‌گرفت.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران افزود: اکنون آزاد سازی واردات گروه کالایی اولویت ۱۰ و تخصیص ارز مبادله‌ای به این گروه، نمی‌تواند تاثیر زیادی بر این بازار داشته باشد. همچنان که در گذشته نیز اخذ ارز رسمی مورد استقبال واردکنندگان این حوزه قرار نگرفت.
وی در خصوص دلایل این پیش‌بینی، توضیح داد: اکنون نرخ ارز اتاق مبادلات حدود ۲۶۰۰ تومان است؛ برای دریافت ارز رسمی، واردکننده باید حدود ۲ ماه به میزان ۱۳۰  تا ۱۴۰ درصد ثبت سفارش سپرده‌ ریالی بگذارد که با احتساب خواب سرمایه، در نهایت نرخ دلار آزاد با نرخ دلار اتاق مبادله برای واردکننده IT یکسان خواهد بود.

 

بررسی تغییر دولت از متصدی به کارآفرین در شورای ‌عالی فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات در گزارشی از آخرین جلسه شورای ‌عالی فناوری ‌اطلاعات گفت: ‌در این جلسه نکاتی برای تغییر پارادایم از دولت خدمت‌رسان به دولت حکمران و از متصدی به دولت کارآفرین طرح شد.

به گزارش فارس، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نشست عصر دیروز کمیسیون راهبردی شورای عالی فناوری اطلاعات گفت که در این نشست موضوع بسیار مهم راهبردی دولت الکترونیک مطرح شد.
وی گفت: در این جلسه همکاران از نهادهای مختلف نکات بسیار خوبی را در جهت غنای بیشتر کار ارایه کردند، از جمله نگاه بیشتر به سمت حقوق شهروندی و مسئولیت پذیری بیشتر دولت در ارایه خدمات کیفی به مردم است.
به گفته وی در این نشست پیشنهاداتی مطرح شد تا آیین نامه‌ای که بر اساس نقشه دولت الکترونیک تهیه شده است در جهت پاسخگویی و شفافیت بیشنتر دولت در ارایه خدمات فراگیر با سرعت بالاتر تکمیل شود.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: شفافیت دولت باعث مقابله با فساد و افزایش نظارت شهروندان می شود و این نهایت آرزوی ماست که دولتی داشته باشیم که در حداکثر بهره وری با مشارکت شهروندان و در جهت قانون اساسی به خدمت رسانی و کارآفرینی بپردازد.
وی تاکید کرد: در این جلسه همچنین نکاتی برای تغییر پارادایم از دولت خدمت رسان به دولت حکمران و از دولت متصدی به دولت کارآفرین طرح شد و مقرر شد همه صاحب نظران با این تفاهم نسبت به اغنای بیشتر این اسناد مشارکت کنند.

 

56503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =