۰ نفر
۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳

ایسنا نوشت:

روسای مجالس کشورهای گینه بیسائو و کومور که در راس هیات‌هایی بلندپایه برای شرکت در کنفرانس روسای مجلس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به کشورمان سفر کرده‌اند پیش از ظهر امروز (یکشنبه) به طور جداگانه با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

علی لاریجانی در این دیدارهای جداگانه با اشاره به روابط خوب ایران با کشورهای مذکور، بر ضرورت گسترش همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف به ویژه روابط پارلمانی تاکید کرد و گفت: همکاری‌های پارلمانی بستر مناسبی برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات دوستانه کشورها فراهم می‌آورد.

وی بر همین اساس از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای گسترش ارتباطات در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با گینه بیسائو و کومور خبر داد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع کنونی جهان اسلام، بر ضرورت تقویت و تحکیم وحدت و همدلی میان مسلمانان برای حل مشکلات کنونی جهان اسلام و مقابله با سیاست‌های تفرقه‌افکنانه و اختلاف‌انگیز قدرت‌های استکباری در منطقه تاکید کرد و افزود: ارتباط بیشتر میان مسئولان دولتی و پارلمانی کشورهای اسلامی نظیر برگزاری کنفرانس تهران برای همفکری و مشورت میان کشورهای اسلامی ضرورت دارد.

ابرالئیما سوری جالو، رییس مجلس گینه بیسائو نیز در دیدار خود با رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت اجلاس کنونی روسای مجالس کشورهای اسلامی در تهران از نقش و تلاش کشورمان در تقویت همبستگی و انسجام جهان اسلام تقدیر کرد و از علاقه‌مندی کشورش برای توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

برهان حمیدو، رییس مجلس کومور نیز در دیدار با لاریجانی با بیان اینکه ایران همواره در جهت تقویت همکاری‌های کشورهای اسلامی تلاش نمود و گفت: جمهوری کومور علاقه‌مند است از تجارت ایران در زمینه‌های دموکراسی و مردم‌سالاری دینی بهره‌مند شود.

وی تقویت مبادلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور را دارای اهمیت بالایی خواند و افزود: مردم کمور همواره قدردان پشتیبانی‌ها و کمک‌های بهداشتی، آموزشی و عمرانی جمهوری اسلامی بوده‌اند.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =