تسنیم نوشت:

سخنگوی وزارت کشور گفت: نمایندگان مجلس هم طبیعتا به دنبال کس دیگری هستند که بتواند استان را اداره کند و وزارت کشور هم به دنبال این است که قوی‌ترین فرد را برای این استان انتخاب کند و کنشگران سیاسی و مقامات هم به دنبال بهترین هستند.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور  در خصوص علت تاخیر در انتخاب استاندار خراسان رضوی، به ظرفیت اقتصادی این استان اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی از جایگاه بلندی هم در کشور و هم در جهان اسلام برخوردار است. سالانه میلیون‌ها نفر چه از اهل تشیع و چه از اهل تسنن به این استان سفر می‌کنند و حتی روحانیون و علمای کشور نگاه ویژه‌ای به این استان دارند.

وی افزود: در خراسان رضوی بحث اقتصادی کلانی وجود دارد و علاوه بر آن نیز این استان با چند کشور هم‌مرز است و این شرایط باعث شده که به دنبال کسی در تزار ظرفیت‌های این استان باشیم تا بتواند این استان را اداره کند.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه در بین کاندیداهای مطرح شده برای این استان، انسانهای توانمندی بودند که صلاحیت اداره هر استان دیگری را داشتند، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که استان خراسان رضوی دارد، می‌طلبد فردی انتخاب شود که بتواند نظر همه را به خود جلب کند و این باعث شد خود به خود انتخاب استاندار این استان به تعویق بیافتد.

امیری ادامه داد: وزارت کشور گزینه خود را مطرح کرده اما در دولت هنوز طرح نشده است.

"وزارت کشور اختلاف نظر خاصی با کسی ندارد؛ آنجا نماینده ولی فقیه که انسان شریف و بزرگواری هستند نسبت به حل مشکلات مردم همت و محبت دارند و در این زمینه هم به دولت هم کمک کرده است و گزینه خاصی را نیز زیرنظر ندارد، اما معتقد است که باید فردی همتراز با ظرفیت استان انتخاب شود.نمایندگان مجلس هم طبیعتا به دنبال کس دیگری هستند که بتواند استان را اداره کند و وزارت کشور هم به دنبال این است که قوی‌ترین فرد را برای این استان انتخاب کند و کنشگران سیاسی و مقامات هم به دنبال بهترین هستند."

وی با بیان اینکه ممکن است مصداقاً اختلاف دیدگاهی باشد، اما همه به دنبال انتخاب بهترین گزینه برای اداره این استان هستند، افزود: آقای فروزان‌مهر استاندار فعلی خراسان رضوی انسان توانمدی هستند و با تمام توان کار می‌کنند و ما تعللی از وی ندیده‌ایم که کاری را انجا نداده باشد و این استان بی‌استاندار نیست.

رئیس‌جمهور حتی در انتخاب استاندار سمنان هم نظری نداد

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این پرسش که آیا دولت و یا شخص رئیس‌جمهور گزینه خاصی برا استاندار خراسان رضوی مطرح کرده‌اند، اظهار داشت: دولت اصلا گزینه خاصی را مطرح نکرده است. رییس‌جمهور هیچ‌گاه در تعیین استاندار دستوری برخورد نکردند و کار را به مراجع ذی‌ربط سپرده‌اند و کار از کانال قانونی خود صورت می‌گیرد و در مورد استاندار خراسان رضوی نیز گزینه خاصی را اعلام نکرده و حتی در انتخاب استاندار سمنان که استان خودشان نیز هست دخالتی نداشت و انتخاب را به وزارت کشور سپردند.

امیری در پایان خاطرنشان کرد: وزارت کشور گزینه قطعی خود را به دولت معرفی کرده است. روال این است که یک نفر معرفی شود که یا رد می‌شود یا قبول؛ که اگر رد شد نفر بعدی معرفی می‌شود.
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    1 0
    احسنت بر دولت تدبیر و امید که مثل احمدی نژاد نیست هر کی از راه رسید، یه پستی بگیره در حد جام جهانی! تدبیر و امید یعنی این!