۰ نفر
۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۷

ایرنا نوشت:

فرانسه رفتار دولت سوریه در جریان مذاکرات مرحله دوم ژنو2 را عامل شکست این مذاکرات خوانده و آن را محکوم کرد.

رادیو فرانسوی ˈاروپ1ˈروز یکشنبه به نقل از اظهارات ˈلوران فابیوسˈوزیرامور خارجه فرانسه گزارش داد: فرانسه، رفتار دولت اسد که راه هرگونه پیشرفت را در مسیر ایجاد دولت انتقالی بسته و اقدامات خشونت بار و ارعاب را علیه غیر نظامیان سوری افزایش داده، محکوم می کند.

وی همچنین ˈشجاعت و مسئولیت پذیری ائتلاف ملی سوریه را در اتخاذ موضعی سازنده در طول مذاکراتˈستود و با اشاره به روسیه، اعلام کرد: آنها که بر رژیم سوریه نفوذ دارند باید به سرعت آن را به سمت پذیرش خواسته های جامعه جهانی رهنمون سازند.

ˈویلیام هیگˈ وزیر امور خارجه انگلیس نیز ˈتفاهم بر سر قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را برای پاسخ به رنج بشری در سوریهˈ ضروری دانست و افزود : ساکنان مناطق سوری تحت محاصره و بخش هایی از این کشور که به کمک ها دسترسی ندارند نمی توانند منتظر بمانند.

این گزارش حاکی است که 15روز پس از نخستین شکست، دومین نشست مذاکرات ژنو میان نمایندگان دولت سوریه و مخالفان بدون هیچ پیشرفتی پایان یافت.

بر پایه این گزارش، ˈاخضر ابراهیمیˈ میانجی سازمان ملل متحد در مسئله سوریه با ابراز تاسف از این بن بست از مردم سوریه که به این نشست ها امید بسته بودند، عذر خواست.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =