روزنامه الشرق الاوسط در مقاله ای به تحلیل فرمان جدید ملک عبدالله پادشاه عربستان مبنی بر مبارزه با جریان های جهادی پرداخته و بدون اشاره به اینکه آیا واقعا اجرای این فرمان در عمل به منصه ظهور رسیده است یا نه؟

به گزارش خبرآنلاین الشرق الاوسط نوشته است فرمان ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان درباره مجازات عربستانی هایی که برای جنگ به خارج از این کشور سفر می کنند، چند هدف را محقق ساخته است.

اول اینکه تداوم اقدامات ریاض در مبارزه با تروریسم را نشان داد، دوم اینکه حق ولی امر عربستان را در زمینه حفظ امنیت این کشور و مردم آن و نیز قدرت حاکمیت ریاض درعرصه داخلی وخارجی را به نمایش گذاشت و سوم این که «دین» را حفظ می کند واز دسته دسته شدن مردم به علت اختلاف درمذهب جلوگیری می کند.

این روزنامه نوشته است جریان فکری و سازمان القاعده، پدیده انحرافی بود که در قلب مذهب و دین به وقوع پیوست؛ پیروان این جریان فکری بلافاصله پس از تشکیل آن، نه تنها خواستار مبارزه با غیرمسلمانان بودند بلکه مبارزه با اسلام و مسلمانان دیگر را دنبال کردند زیرا اعتقاد داشتند که از این طریق به مبارزه با برداشت غلط از اسلام می پردازند و اسلام صحیح را معرفی می کنند.

با این همه الشرق الاوسط در ادامه مدعی شده است که ضرر دیگر القاعده این بود که دولت های ایران و سوریه از آن برای فشار آوردن به کشورهای سنی سوء استفاده کردند!

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    3 0
    تا ترکیه و امریکا و عربستان هستند تروریسم هم هست.