فارس نوشت:

تمام سلام نخست وزیر مامور تشکیل لبنان پس از گذشت ۱۰ ماه کشمکش سیاسی ، امروز رسما نخست وزیر لبنان شد و فهرست اسامی ۲۴ وزیر کابینه توافقی جدید لبنان را اعلام کرد.
به گزارش رسانه های لبنان، فهرست ترکیب پیشنهادی تمام سلام برای کابینه جدید لبنان اعلام شد. اسامی ۲۴ وزیر کابینه جدید لبنان به شرح زیر است.

در این فهرست پیشنهادی «پطرس حرب»، برای وزارت مخابرات، «اشرف ریفی» برای وزارت دادگستری و «نهاد المشنوق» برای وزارت کشور معرفی شده‌اند.

تمام سلام، «جبران باسیل» را برای تصدی وزارت خارجه، «ارتور نظریان» برای وزارت انرژی و آبها، «رونی عریجی» برای وزارت فرهنگ و «الیاس ابوصعب» برای وزارت آموزش عالی معرفی کرده است.

جبران باسیل وزیر انرژی دولت پیشبرد امور از جریان آزاد ملی لبنان است که میشل عون خواستار ابقای وی در وزارت انرژی بود اما در رایزنی‌های روزهای اخیر با واگذاری آن موافقت کرد.

همچنین «سمیر مقبل» به عنوان گزینه تصدی وزارت دفاع و معاون نخست وزیر معرفی شد.

«علی حسن خلیل» برای وزارت دارایی و «وائل بو فاعور» هم برای وزارت بهداشت معرفی شدند.

«عبدالمطلب حناوی» برای وزارت جوانان و ورزش، «اکرم شهیب» برای وزارت کشاورزی، «غازی زعیتر» برای وزارت مشاغل عمومی و حمل و نقل و «حسین الحاج حسن» برای وزارت صنعت معرفی شدند.

همچنین «محمد فنیش» به عنوان وزیر مشاور در امور پارلمان، «علی حسن خلیل» به عنوان وزیر مشاور در امور دارایی، «میشل فرعون» به عنوان وزیر گردشگری، «سجعان قزی» به عنوان وزیر کار انتخاب شدند.

علاوه بر این افراد، «الیاس شبطینی» وزیر مهاجران، «رشید درباس» وزیر امور اجتماعی، «رمزی جریح» وزیر اطلاع‌رسانی، «نبیل دو فریج» وزیر مشاور در امور توسعه اداری، «الآن حکیم» وزیر اقتصاد و تجارت و «محمد مشنوق» وزیر محیط زیست معرفی شدند.

ترکیب پیشنهادی کابینه تمام سلام باید از مجلس لبنان رای اعتماد بگیرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =