۰ نفر
۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸
ولاسکو: از یاد نبرید ؛ من عاشق ایرانم

ایسنا نوشت:

 

نشست خبری "خولیو ولاسکو" ، سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران با پخش یک فیلم ویدیویی از عملکرد او در سه سال گذشته آغاز شد.

پخش این فیلم با تم احساسی آن موجب شد تا برخی از کارمندان فدراسیون که در جلسه حاضر بودند، گریه کنند. ولاسکو هم بغض کرده بود و کاملا مشهود بود که سعی می‌کند که جلوی گریه‌اش را بگیرد.

"خولیو ولاسکو" با بیان جمله فارسی "سلام ، صبح بخیر" صحبت‌هایش را آغاز کرد و اظهار کرد: این برای من خیلی سخت است که امروز در آخرین نشست مطبوعاتی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران صحبت کنم. از دیروز موج احساسات نسبت به من آغاز شده است. صبح خیلی سعی کردم که خودم را برای این جلسه آماده کنم، اما پخش این فیلم ویدیویی همه چیز را خراب کرد. دوست داشتم می‌توانستم تا پایان قهرمانی جهان در کنار ایران باشم. اعضای تیم ملی ایران می‌توانند به جایگاه بزرگی در والیبال برسند. اما تیم والیبال زادگاهم در ماه دسامبر ماه گذشته از من خواسته تا به آنها کمک کنم.

ولاسکو ادامه داد: من هرگز همکاری خود را با تیم ملی والیبال ایران به پایان نمی‌برم. این فقط همکاری با یک تیم جدید است. آرژانتین یک قصه دیگر برای من دارد و آن زادگاهم است. 31 سال از این کشور دور بودم و به مردم خودم احساس دین دارم، متاسفانه هیچ فرصت دیگری برای من باقی نیست. این آخرین شانس من برای خدمت به تیم ملی کشورم است و نمی‌خواهم آن را از دست بدهم. سه سال قبل می‌خواستم به ایران بیایم، اما برای این انتخاب چند دلیل داشتم.

وی با اشاره به پتانسیل تیم ملی ایران خاطر نشان کرد: اولین بحث برای قبول تیم ملی والیبال ایران حرفه‌ای‌گری بود. وقتی وارد ایران شدم متعجب شدم، زیرا شرایط و پیشرفت والیبال در این کشور بهتر از آن چیزی بود که تصور می‌کردم . تعداد بازیکنان مستعد ایران هم بسیار خوب بود، اما دلیل دیگری که ایران را برای مربیگری انتخاب کردم، بحث فرهنگی بود. دوست داشتم فرهنگ متفاوتی از آنچه را که در آمریکای جنوبی و اروپا دیدم مشاهده کنم. بسیار خوشحالم که به نتیجه‌ قطعی برای هدایت تیم ملی ایران رسیدم و یکی از بهترین تجریباتم را کسب کردم. من از این فرصت استفاده می‌کنم و از همه مردم ایران تشکر می‌کنم.

خولیو ولاسکو یادآور شد: نه فقط کسانی که با من در فدراسیون و تیم ملی کار می‌کردند، بلکه همه همسایگان و مردم و به ویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران حوزه والیبال با من مهربان بودند. در کشورهای آرژانتین و ایتالیا مردم سوالات زیادی درباره تیم ملی والیبال ایران می‌پرسند. همچنین در مورد کشور ایران هم سوالاتی می‌کنند. آنها اطلاعات درستی از ایران ندارند، من نه تنها درباره والیبال بلکه درباره فرهنگ ایران هم با آنها صحبت می‌کنم. هر چند که زمان خداحافظی فرا رسیده است، اما هرگز ارتباط همکاری خود را با تیم ملی ایران قطع نمی‌کنم. به بازیکنانم گفتم که "یک مربی ، یک استاد خوب است".

 

وی با تاکید بر این که " یک مربی خوب، یک استاد خوب است"، خاطر نشان کرد: اگر به عنوان یک معلم درس خود را خوب داده باشم، بازیکنانم دیگر نیازی به تکرار آن چه که گفته‌ام ندارند. شاید مربیان حرفه‌ای فکر کنند که اگر از تیمی بروند و آن تیم نتیجه‌ نگیرد خوب کار کرده‌اند. اما موفقیت یک مربی زمانی است که وقتی تیم را ترک می‌کند بازیکنانش نوار موفقیت‌ها را تکرار می‌کنند.

 

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران با اشاره به گفت و گوی "لورنزو برناردی" با فدراسیون والیبال برای قبول هدایت تیم ملی ایران خاطر نشان کرد: من 12 سال است که "برناردی" را می‌شناسم . وقتی که 17 سالش بود مربی‌اش بودم و با اخلاق و رفتار او آشنایی کامل دارم. او تصمیم گرفته بعد از این سال‌ها که بازیکن موفقی بود به عنوان سرمربی کارش را ادامه دهد، به همین دلیل ایتالیا را ترک کرده و در لهستان هدایت یک تیم را بر عهده گرفته است، هر چند که "برناردی" جوان است و تجربه زیادی ندارد، اما انگیزه زیادی دارد، البته فرمواش نکنیم در زمانی که در سال 1989 کارم را در تیم ملی ایتالیا آغاز کردم تنها 39 سال داشتم. الان فکر می‌کنم که برناردی برای شروع گزینه مناسب‌تری از من است. هر چند که آسان نیست تیمی را که مدت‌ها نتیجه‌ خوبی گرفته در دست بگیری.‌ اما فکر می‌کنم که هر کسی که عاشق ایران است باید به شرایط جدید تیم ملی ایران کمک کند.

 

ولاسکو تاکید کرد: تصمیم من برای پیوستن به تیم ملی آرژانتین اصلا حرفه‌ای نیست. وضعیت تیم آرژانتین هم بهتر از تیم ایران نیست، ‌همچنین کشور آرژانتین هم اوضاع اقتصادی بهتری از ایران ندارد اما وقتی من جوان بودم در آرژانتین به صورت رایگان تحصیل کردم و سال‌ها در این کشور زندگی کردم و نسبت به آن احساس دین دارم.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران، خاطر نشان کرد: وقتی که کشورم را ترک کرده و به ایتالیا آمدم حرفه و کار جدیدی را در دنیای ورزش آغاز کردم و باعث شد که مشهور شوم و پول زیادی را به دست آورم.‌ بدون این که حتی مقداری از آن را به کشورم برگردانم و الان موقع آن است که آن چیزی که آرژانتین به من داده در قبال آن دین خود را به وطنم ادا کنم. و این تنها دلیل من برای رفتن به آرژانتین است، اما همیشه ایران در قلب من خواهد ماند. حتی این را دیروز به بازیکنان گفتم که اگر به پیروزی‌های خود درآینده ادامه دهید، این بزرگ‌ترین موفقیت برای من خواهد بود.

در ادامه خولیو ولاسکو در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که چه پیشنهادی برای خبرنگاران ورزشی دارید تا بتوانند به "برناردو" نیز کمک کنند تا او نیز در کارش موفق شود،؟ گفت: فکر می‌کنم که هیچ یک از مربیان جدید دوست ندارند درباره مربی قدیمی صحبت کنند و یا بالعکس. من از همه شما تشکر می‌کنم که همواره به من لطف داشتید. اما وقتی که دیگر کارم تمام شده، لطفا درباره این کار با من صحبت نکنید. تا نفر جدید بتواند کار خود را با آرامش آغاز کند. به اعتقاد من فقط یک راه یا یک حقیقت برای هدایت یک تیم وجود ندارد. کما این که یکسری از این تیم‌ها شکست خوردند فقط فکر می‌کردند که یک راه وجود دارد.

وی افزود: مثالی که می‌توانم بزنم تیم والیبال ژاپن است که فکر کرد تنها یک راه برای ادامه موفقیت وجود دارد، اما دیدیم که در نهایت شکست خورد. همین طور تیم لهستان که در دهه هفتاد توانست موفقیت‌های زیادی در رقابت‌های المپیک و جهانی کسب کند، اما چون فقط یک ایده و یک راه داشت، در نهایت نتیجه‌ای جز شکست حاصلش نشد. بنابراین این اشتباه است که مربی جدید هم بخواهد به راه گذشته ادامه دهد. هر مربی جدیدی که به تیم ملی بیاید روش‌های خاص خود را دارد و دلیلی ندارد راه‌های نفر قبلی را ادامه دهد.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفت شما خودتان هم می دانید که تصمیمتان برای رفتن به آرژانتین کاملا حرفه‌ای نیست، آیا نمی‌توانستید چند ماه صبر کنید تا ریسک تصمیمتان برای فدراسیون والیبال و همچنین شخص شما کاهش یابد؟ پاسخ داد: شما درست می‌گویید. من ترجیح می‌دادم که بمانم و کارم را به پایان برسانم. حتی از فدراسیون آرژانتین هم خواستم تا پس از مسابقات قهرمانی جهان صبر کند، اما اگر این پیشنهاد را در حال حاضر نمی‌پذیرفتم آنها مجبور بودند تا مربی دیگری برای رقابت‌های المپیک استخدام کنند. من نمی‌دانم که درصد موفقیتم با تیم آرژانتین چقدر خواهد بود، چرا که وقت کمی هم در این زمان دارم، اما این خطری است که آن را پذیرفتم، چون آرژانتین کشور من است.

وی با بیان این که قطعا تمامی اطلاعات بازیکنان و تیم ملی والیبال ایران را در اختیار مربی جدید خواهم گذاشت، ادامه داد: من همکاری خود را با تیم ملی ایران ادامه می‌دهم. کما این که تاکنون هم صحبت‌های زیادی درباره بازیکنان و در مجموع تیم ملی والیبال ایران با "برناردی" داشتم. قطعا می‌دانید که این کاری است که باید انجام می دادم. هر چند که سرنوشت سختی برای من بود.

ولاسکو در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد که در آینده در کنار تیم ملی ایران باشید و همچنین در انتخاب ترکیب اصلی تیم ملی در آینده نقشی داشته باشید، نیز اظهار کرد: قطعا من در این باره تصمیم گیرنده نیستم و فقط می‌توانم مشاوره بدهم. وضعیت حال حاضر مطمئنا بهتر از سه سال پیش است که این به "برناردی" کمک زیادی می‌کند، چرا که در آن زمان کسی نبود که من بتوانم اطلاعات زیادی از تیم ملی والیبال ایران را از او بگیرم. من تمام فیلم‌ها و مستندات تیم ملی والیبال را به او می‌دهم تا بتواند تصمیم گیری بهتری داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: مطمئنا آرژانتین آخرین تیمی خواهد بود که به صورت حرفه‌ای مشغول به مربیگری خواهم شد، البته شاید پس از آن به عنوان مدیر فنی بتوانم ادامه بدهم و فقط مدیریت تیم را بر عهده بگیرم. اما بهتر است درباره قضیه همکاری من با تیم ملی ایران بعد از مسابقات برزیل صحبت کنیم. من دیگر جوان نیستم و دوری از خانواده زندگی سختی را برای من به وجود آورده بود. خیلی سخت است که بتوانم همزمان سه کشور را مدیریت کنم. فرزندان و نوه‌های من در ایتالیا و دوستانم در آرژانتین هستند و همچنین در یک کشور سوم هم فعالیت می‌کردم، این مدیریت در سه کشور بسیار سخت است، اما همان طور که گفتم مدیریت فنی یک تیم قطعا راحت‌تر از سرمربیگری خواهد بود و دیگر حضور در سه کشور لازم نخواهد بود. اگر بعد از اتمام کارم با آرژانتین با این شرط که اگر مدیریت فنی از طرف ایران پیشنهاد شود آن را قبول می‌کنم اما هرگز کشور چهارمی را انتخاب نخواهم کرد.

 

ولاسکو درباره احساس خود از ایران پس از سه سال فعالیت گفت: من وقتی سه سال پیش به ایران آمدم، هرگز فکر نمی‌کردم که این چنین بتوانم احساس نزدیکی با مردم ایران داشته باشم. البته می‌دانستم که تجربه مفیدی برای من خواهد بود، اما هرگز فکر نمی‌کردم که این رابطه تا این میزان احساسی شود. الان حس می‌کنم که عواطف بسیار قوی در وجودم نسبت به ایران شکل گرفته است و این اتفاق به خاطر حسی بود که مردم ایران به من به عنوان یک شخص و نه سرمربی تیم ملی داشتند.

ولاسکو افزود: وقتی کارم را با فدراسیون والیبال ایران شروع کردم، داورزنی نیز در طول این مدت رفتار بسیار خوبی با من داشت و او شخصی بود که مسائل را مدیریت می‌کرد و نه فقط این کار را درست انجام می‌داد، بلکه به من نیز محبت زیادی داشت، حتی هنگامی که دخترم برای بازدید به ایران آمد ، او از فرزند خود خواست تا در کنار دختر من باشد و از خانواده من استقبال بسیار خوبی داشتند و تمام نقاط دیدنی ایران را به خانواده من نشان دادند. در حالی که این جزو وظایف کاری او نبود. همچنین سرپرست تیم ملی نیز کارهای زیادی را برای من انجام داد و من همیشه سعی می‌کردم بتوانم سازمان والیبال ایران را در سطح بالای جهانی ببینم، بعضی از مواقع که ضعف‌هایی در کار مشاهده می‌کردم که این مانع کار می‌شد بسیار ناراحت می‌شدم. از نظر روابط شخصی خوش خبر ، سرپرست تیم ملی همیشه عالی بود. نگاه ایشان به من اول به عنوان یک انسان و بعد سرمربی تیم ملی ایران بود. من از تک تک اعضای تیم که با من همکاری بسیار نزدیکی داشتند همچنین از مردم و رسانه‌های ایران تشکر و قدردانی می‌کنم. حتی همسایگان نیز رابطه بسیار گرمی داشتند. همان طور که مهمان نوازی در فرهنگ شما نیز هست آنها با آغوش باز به من غذا تعارف می‌کردند. آنها حتی غذایی را تهیه می‌کردند که با ذائقه من منطبق باشد و چیزهایی که دوست نداشتم را در این غذاها اضافه نمی‌کردند و تمامی این مسائل است که باعث شده است من عاشق ایران باشم.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    کاش یکم ایرانی های خارج نشین از حس وطن دوستی و احساس دین ولاسکو به کشورش یاد میگرفتن مخصوصا وقتی میگه اونجا هم اقتصاد بهتر از ایران نیست با اینکه نفعش نیست اما واسه خاطر کشورش میره حتی اگه بدتر از اینجا
    • یاشار IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
      23 0
      و ما عاشق تو بودیم...
    • بی نام NO ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
      6 0
      بله، داره میره،
    • بی نام AU ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
      2 0
      اومدم
    • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
      2 1
      ولاسکو هم دعوت شد که رفت، ولاسکو اونجا اذیت ذهنی و جانی نمیشه که داره میره، کسایی که میرن رو نگاه کن، اینجا همه کار خوب دارن، مشکل مالی اکثرن ندارن، ولی میرن، حتی اونجا بیکارن اما بر نمی گردن، برای چی؟ وقتی به این چیزا فک کنی خیلی چیزا معلوم میشه
    • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
      4 0
      دوست عزیزم، حرف شما ممکنه در مورد طیفی از ایرانیان خارج نشین درست و قابل قبول باشه. اما خیلی از ایرانیها هم هستند که دوست دارند برگردند، اما نه تنها مثل ولاسکو ازشون دعوتی نمیشه یا پیشنهادی بهشون نمیشه، بلکه اگه تصمیم بگیرند برگردند، ممکنه که هیچ مجالی برای کمک به اونا داده نشه و البته بعضاً کارشون با کرام الکاتبین هم بیفته. نمونه از این دست بسیاره و خودتون به راحتی میتونید مصداقشو در انواع حرفه ها پیدا کنید. البته در هر صورت به شرف آقای ولاسکو درود میفرستم. یکی از هموطنان مقیم غربت
    • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
      4 0
      احسنت
    • سعید A1 ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
      13 11
      شما یکه به قاضی می رید. این آقا را در آرژانتین می خوانش و دنبالشن که بره و براش ارزش قایل هستند. من و خیلی های مثل من برگشتیم ایران اما اینقدر که زمینه کار فراهم نبود که من و دیگران همه به این نتیجه رسیدیم که برگردیم.
    • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      4 0
      یک وطن پرست واقعی
    • بی نام DE ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      3 0
      والا ما حس وطن دوستی داریم وطن حس دوستی با افکار و اعمال نداره!
  • میلاد IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    2 5
    والیبال ایران بی ولاسکو دیگه هیچ وقت مثل زمان با ولاسکو نخواهد شد...
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    7 2
    ممکنه چند سال دیگه کارش با تیم ملی آرژانتین تموم بشه دوباره یه ایران باز گرده.
  • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    9 0
    ولاسکوی ایرانی...
  • محمدmm A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    4 0
    امیدوارم که هرجا هستن موفق باشند و ازشون به خاطر کمک هایی که به والیبال ایران کردن تشکر میکنم و همینطور امیدوارم که والیبال ایران بتونه به راه موفقیت آمیزش ادامه بده
  • صبا IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    2 0
    مرسی خبرآنلاین بابت این خبر متاسفانه صدا و سیمای اصلا بلد نیست گزارش پخش کند.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    1 0
    ولاسکوی عزیز. اول اینکه بسیار انسان هستی. دوم اینکه مربی بسیار خوبی هستی. همیشه موفق باشی. همیشه در یاد و خاطرات نسل من خواهی ماند.
  • بی نام EU ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    3 0
    ولاسکـــو........عاشقتم :(( هرجا میری خدا پشت و پناهت....
  • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    در رابطه با ایرانیهای خارج نشین باید بگم خدا امید رو از هیچکی نگیره
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    2 0
    ولاسکو ما هم عاشقتیم. دمت گرم.
  • امین IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    1 0
    دله ما هم واست تنگ میشه. جات روی نیمکت خیلی خالیه :(
  • بی نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    1 0
    آخی ، اشک مارو در آوردی ولاسکو. خیلی حیف شد که از ایران میری ولی امیدوارم هر جا هستی موفق و سلامت و سربلند باشی.
  • بی نام EU ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    1 0
    هرجا بری بازم دوستت داریم
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    1 0
    درحالی که ما به بردن ژاپن فکر می کردیم این مرد به قهرمانی جهان فکر می کرد
  • فرزاد IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    1 0
    حیف حیف حیف و فقط حیف زمان زیادی طول نمی کشه تا بفهمیم چه چیزی رو زا دست دادیم.
  • ارحان آبين IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    1 0
    واقعا اون پولي رو كه از فدراسيون گرفتي حلالت باشه خيلي بيشتر از اون كار كردي مردم ايران هيچ وقت فراموشت نميكنند
  • محمد A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    خداحافظ ولاسکوی بزرگ.من بهمراه ملت ایران قدردان زحمات شما هستیم.موفق باشی.
  • شانلی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    دُن ولاسکو ، تو هم از یاد نبر که ایران، عاشق مدیریت ، خلاقیت و مرام توست.
  • منصور A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 3
    ........................... و تمامی این مسائل است که باعث شده است من عاشق ایران باشم.و البته دلارهایی که می گرفتی................
    • هومن IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
      1 1
      نه پس مجانی کار میکرد.مجانی به شما یه پاستیلم نمیدن.مطمعا باش اندازهای که پول گرفت کار کرد.
  • بی نام RO ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    3 0
    قابل توجه برخیها : وقتی من جوان بودم در آرژانتین به صورت رایگان تحصیل کردم و سال‌ها در این کشور زندگی کردم و نسبت به آن احساس دین دارم.
  • فرزاد GB ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    6 0
    دوست نازنینم که از هموطن های خودت تو خارج از کشور گله کرده بودی, شما میتونی چنتا مثال از ایرانی هایی که تو خارج از کشور تحصیل کردند و وقتی خواستند بیان ایران با محبت باهاشون برخورد شده باشه؟ به عنوان مثال یاد رضا قوچان نژاد یا بقیه لژیونرها بیوفت که تا همین الانم لقب اجنبی از دهان بعضیا نمیوفته . یا مثلا افشین قطبی که یه روز میشد شاهنشاهی یه روز میشد مرغ همسایه که غازه. چرا اصلا راه دور بریم, همین چند تا وزیر این دولت که تو خارج تحصیل کرده بودند یادته نماینده های مجلس چیا بهشون میگفتند. و خیلی مثال های دیگه .... واگرنه اکثر ایرانی ها (حداقل اونایی که من میشناسم) دوست دارند خارج رفتن براشون به عنوان یه مسافرت خیلی کوچیک باشه نه یه محل زندگی اجباری.
  • شیوا A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    2 0
    (( وقتی من جوان بودم در آرژانتین به صورت رایگان تحصیل کردم و سال‌ها در این کشور زندگی کردم و نسبت به آن احساس دین دارم )) به شخصه خجالت کشیدم .
  • حسین A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    1 0
    امیدوارم همیشه موفق باشین
  • بی نام IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    ضمن موافقت با نظر اول خیلی از ایرانی های خارج نشین از بعضی از داخل نشین ها که از امکانات رایگان و غیر رایگان کشور استفاده می کنند بیشتر احتیاج دارند به یاد گیری متاسفانه وطن دوستی به هیچ وجه ترویج نمیشود شما اگر مربیان خارجی را نگاه کنید بیشتر به تیم ملی و پیراهن آن اهمیت می دهند تا بازیکنان به ویژه در فوتبال
  • علیرضا IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    3 0
    ولاسکو دوستت خواهیم داشت....تاهمیشه
  • علی A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    15 0
    دوستت داریم ...
  • بانوی ایرانی... IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    23 0
    چه صحبتای احساسی و زیبایی بود،واقعا اشکم دراومد...موفق باشی و سلامت، ولاسکوی عزیز...
  • جادوگر EU ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    3 0
    ولاسکو دلم برات تنگ میشه،دوستت دارم