۰ نفر
۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۴

تسنیم نوشت:

وزیر کشاورزی کابینه دولت ائتلافی مرکل به دلیل دست داشتن در افشای اطلاعات محرمانه مربوط به پرونده فساد یکی از اعضای ارشد حزب سوسیال دموکرات آلمان در دوران وزارت کشور خود مجبور به استعفا شد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "هانس پیتر فریدریش"، وزیر کشاورزی که یکی از وزرای با نفوذ کابینه ائتلافی دولت مرکل بود استعفای خود را اعلام کرد.
فریدریش بدنبال افشای اسناد محرمانه پرونده قضایی مربوط به گزارش های فساد اخلاقی "سباستین اداتی" یکی از نمایندگان ارشد حزب سوسیال دموکرات به عنوان حزب ائتلافی در دولت مرکل قبل از انجام تحقیقات درباره وی مجبور به استعفا شد.
فریدریش ظاهرا در اکتبر 2013 و زمانی که وزارت کشور دولت قبلی در آلمان را بر عهده داشت، ریاست حزب سوسیال دموکرات آلمان را که در آن زمان در حال مذاکرات ائتلافی برای تشکیل دولت جدید با حزب مرکل بود در این باره آگاه کرد که نام "سباستین اداتی" از اعضای ارشد حزب سوسیال دموکرات روی فهرست برای انجام تحقیقات بین المللی قرار دارد.
البته فریدریش مانند قبل بر این عقیده است که از نظر سیاسی و قانونی اقدام درستی انجام داده است، اما وی در این باره گفت که فشارها در ساعت های گذشته برای خروج از دولت ائتلافی بر وی به حدی بالا بود که او دیگر نمی تواند مسئولیت خود را با تمرکز لازم و آرامش و با حمایت های سیاسی انجام دهد.
وی همچنین تصریح کرد که وی مسئولیت وزارت کشاورزی دولت ائتلافی جدید مرکل را با شورو شوق زیاد دریافت کرد. فریدریش اعلام استعفای خود را با این جمله تمام کرد که " به امید دیدار، من دوباره بر می گردم."
این اتهام به فریدریش وارد است که در پرونده مربوط به "اداتی" مانع کار تحقیق کنندگان این پرونده بوده است.
فریدریش در ظهر امروز جمعه، بعد از یک گفتگوی تلفنی با صدر اعظم آلمان استعفای خود به دلیل درگیر شدن با این پرونده را اعلام کرد. فریدریش بر این عقیده است که از نظر قانونی و سیاسی اقدام درستی انجام داده که در پاییز گذشته زیگمار گبریل، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان را در جریان اسناد مربوط به این پرونده محرمانه قرار داده است. گابریل نیز ظاهرا دیگر سران حزب سوسیال دموکرات را از این مسئله مطلع کرده است.
صدر اعظم آلمان نیز استعفای وزیر کشاورزی خود را در چنین شرایطی تمجید کرده اما هیچ اطلاعاتی درباره جانشین احتمالی که برای وی در نظر گرفته شده است نداد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =