آیت‌الله خزعلی مطرح کرد:شرط حمایت از دولت روحانی/ برخورد قاطع حضرت امام با فتنه‌گران

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه اگر رئیس دولت، قانون اساسی و مهم‌ترین بحث قانون اساسی یعنی ولایت ‌فقیه را محترم نگه ‌دارد از او حمایت می‌کنیم، گفت: اگر دولت به تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بپردازد، موفق خواهد شد.

آیت‌الله خزعلی که یکی از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و از ابتدا تاکنون مسئولیت «بنیاد بین‌المللی غدیر» را بر عهده داشته است. دست رد به سینه خاتمی زد و به نقد برنامه‌های دولت یازدهم پرداخت
آیت الله خز علی برخی خاطرات ناگفته خود را برای اولین بار رسانه ای کرد.
بخش هایی از گفتگو آیت‌الله خزعلی با فارس در ادامه می آید:

باتوجه به تاکید شما مبنی بر اقتدار امام (ره)، اگر ایشان در قید حیات بودند با فتنه‌گران چگونه برخورد می‌کردند؟
*امام خمینی(ره) در آن زمان نیز با فتنه‌گران برخورد جدی‌ می‌کردند؛ حتی برخورد قاطع ایشان با مجموعه نهضت آزادی مثالی است که بر کسی پوشیده نیست. ایشان همیشه بر این امر تأکید داشتند که باید حال فعلی افراد را سنجید چرا که ممکن است فردی در طی زمان تغییر کند و فتنه‌گر شود. در واقع این را از پیغمبر یاد گرفتند؛ به منافقین گفته شد که نزد پیامبر توبه کنید اما آنها قبول نکردند تا اینکه یکی از فرزندان منافقین از پیامبر خواست تا اجازه دهند پدرش را بکشد؛ اما پیامبر قبول نکردند و فقط فرمودند هرکس که می‌خواهد وارد شهر شود اعلام کند؛ چراکه عزت مخصوص خدا، رسول و پیروان اوست؛ لذا همین کار را نیز امام خمینی انجام دادند.
رئیس جمهور دوره اصلاحات قصد داشت به دیدار من بیاید اما من قبول نکردم. در سخنرانی که در یزد داشتم در این باره صحبت کردم. درباره او باید تاکید کنم که پدر او گفته بود که پسرش غرب‌زده است و برای اسلام مصیبت به وجود می‌آورد. یادتان باشد از هرکس که انگلیس و آمریکا تعریف کرد، پرهیز کنید.
آیا ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه امام به دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکا از بلندگوهای رسمی کشور بود درست است؟
این حرف دروغ است. برخی افراد و فرزندانشان کارهایی انجام دادند که با روش امام راحل نمی‌سازد و حرف‌هایی زده‌اند که درست نیست چراکه آمریکا شیطان بزرگ است و مردم باید در مواجه با آن هوشیار و بیدار باشند.
باتوجه به اینکه درحال‌ حاضر در دهه چهارم انقلاب اسلامی قرار داریم وظیفه نسل جوان را در شرایط کنونی چه می‌دانید؟
باید پایداری کنند و مستقل و مستمر به فعالیت خود ادامه دهند تا با اخلاق و رفتار خود اسوه شوند.
مردم به اظهارات گستاخانه غربی‌ها پیام مقاومت را مخابره کردند
با توجه به برگزاری یوم‌الله 22 بهمن فکر می‌کنید پیام راهپیمایی 22 بهمن امسال به ملت‌ها و دولت آمریکا چه بود؟
هرسال باید پیام امام به گوش همه برسد چراکه ما درانقلاب بودیم اما جوانان 20 ساله هیچ اطلاعی ندارند بنابراین باید مردم بیدار باشند لذا امسال نیز مردم به اظهارات گستاخانه غربی‌ها پیام مقاومت را مخابره کردند.
توصیه شما به دولت یازدهم چیست؟
بنده سه سال پیش به احمدی‌نژاد گفتم که ما رئیس‌جمهور سال 84 را تایید کردیم و تا وقتی که رئیس دولت قانون اساسی و مهم‌ترین بحث قانون اساسی یعنی ولایت‌فقیه را محترم نگه ‌دارد، از او حمایت می‌کنیم و در این دولت نیز معیار و شاخص ما همین نکته است لذا اگر دولت به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری بپردازد موفق خواهد شد.
دولت باید از اساتید خوب در دانشگاه‌ها استفاده کند، دغدغه‌هایی درباره دانشگاه‌ها مطرح است که امیدواریم آقای روحانی آنها را برطرف کند چراکه ما اساتید خوبی همچون آقای ازغدی در کشور کم نداریم.
نظر شما درباره دولت اصلاحات و دولت احمدی‌نژاد چیست؟
دولت اصلاحات اشکالات زیادی داشت و در دو سال آخر احمدی‌نژاد نیز انتقادات زیادی به او وارد کردیم لذا برای ما فرقی ندارد که خاستگاه دولت‌ها کدام جناح باشد و معیار ما سیره امام راحل است.
نظرتان درباره 11 روز خانه نشینی احمدی‌نژاد چیست؟
بعد از خانه نشینی در ملاقات با او گفتم رئیس‌جمهور تا زمانی که با ولایت‌فقیه و قانون اساسی است برای ما محترم است و اگر قانون را کنار گذاشت، خلاف قانون کرده است.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    8 2
    ماشاء الله . با ديدن عكسشون به ياد آيت اله جنتي ميفتم
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    6 0
    دقيقا، مساله مهم آرمانهاي امامه
  • محمد IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    11 2
    از يك عالم ديني انتظار نمي‌رود كه به اين راحتي دروغ بگويد.به ايشان يادآوري مي‌كنم كه مرحوم امام آقاي خاتمي را فرزند فاضل خواندند ولي در نامه‌اي به شما هشدار دادند كه مبادا زماني بيدار شويد و ببينيد كه حجتيه‌ايها همه چيزتان را برده‌اند.(مستندات هر دو موجود است.) ايسناي عزيز و آزاده!لطفا چاپ كن.
    • رضا A1 ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      0 5
      ایسنا کجا بود؟خبرآنلاینه ها.از همینجا معلوم شد کی راست میگه کی دروغ!!!
  • alidad IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    13 2
    ولی تا جایی که ما میدونیم مردمی که در 24 خرداد به این دولت رای دادن همچین شرطایی رو در نظر نداشتن و کاندیدای کسانی که همچین تفکری داشت بیش از 4 میلیون رای نداشت
    • رضا A1 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      3 7
      نه عزیزم.من به جلیلی رای ندادم.ولی این شرطها رو قبول دارم؟راستی که به تو وکالت داده از طرف چندمیلیون نفر حرف بزنی؟
  • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    8 2
    البته ما قضایای انتخابات مجلس سوم و زاویه ای که آقای خزعلی با امام پیدا کردند رو فراموش نمیکنیم!