ویدئوی داعش از افزایش جهادگران فرانسوی خبر داد

گروه تروریستی امارت اسلامی شام و عراق(موسوم به داعش) ویدئویی را منتشر کرده که در آن از افزایش ورود فرانسویها برای مبارزه در سوریه خبر داده است.

 

 

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از رویترز داعش فیلمی را منتشر کرده که در آن از افزایش ورود فرانسویها برای مبارزه علیه دولت بشار اسد خبر داده است. در این فیلم با یک فرانسوی به نام نیکلا بونس مصاحبه شده است. وی می گوید: پدر و مادرش فرانسوی بودند و او به دین اسلام گرویده است. او معتقد است جهاد در سوریه امری واجب است. او می گوید در دسامبر گذشته در یک عملیات در سوریه با استفاده از یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی یک مدرسه ابتدایی 8 نفر را کشته است.
گفتنی است فرانسه به عنوان کشوری که بیشترین جمعیت مسلمانان را در اروپا دارد، به مهمترین ارسال کننده تروریست در میان اروپایی ها تبدیل شده است. ماه گذشته، فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه اعلام کرده بود: "صدها فرانسوی که شهروندی قانونی فرانسه را دارند، برای جنگیدن به سوریه رفته اند. این رقم 700 نفر اعلام شده که البته زیاد است. شماری از آنها نیز کشته شده اند". گفتنی است در ماه می 2012 سه فرانسوی که قصد رفتن به سوریه را داشتند، دستگیر شدند.
نیکلا در این فیلم در کنار برادر ناتنی 21 ساله اش ژان- دنیل ظاهر شد که او نیز برای جهاد به سوریه رفته بود و در حلب کشته شد.

منبع: رویترز

5252

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =