خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت:حضور هر ساله مردم در راهپیمایی تجدید بیعت با ولایت فقیه است که به خوبی به همه اثبات می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: 22 بهمن سالروز تحقق وعده خدا، پیروزی نور بر ظلمت،‌ پیروزی ایمان بر کفر، پیروزی معنویت بر بی‌دینی و پیروزی خون بر شمشیر بود که حضور دشمن‌شکن مردم در طول این 35 سال نشان داده است که مردم حرکت انقلابی‌شان را حفظ کرده و هر سال آن را جشن می‌گیرند و بر روی آن پافشاری می‌کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین بیان کرد: مردم ایران به دنیا اعلام می‌کنند که ما همان انقلابی‌های سال 57 هستیم با وسعت و کیفیت بیشتری که این خود جزو معجزات است. چرا که در سایر انقلاب‌ها در شرق و غرب در ابتدا شعارهایی مطرح می‌شود اما به تدریج این شعارها به کلی از صحنه خارج شده و برجستگی‌های انقلاب‌هایشان کمرنگ می‌شود. سابقه ندارد یک انقلاب، ‌جهش یا خیزشی در دنیا اتفاق بیفتد و بیش از یک سال طراوت خود را حفظ کند.
وی در ادامه به اصول انقلاب و رمز پیروزی مردم در سال 57 اشاره کرد و گفت: اولین رمز پیروزی و اصل انقلاب اسلامیت آن است که هم مبدأ انقلاب ما اسلامیت بوده و هم مسیر را مشخص کرده که مردم همچنان بر آن پافشاری می‌کنند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران، اصل دیگر انقلاب را ولی فقیه دانست و اظهار کرد: در زمان غیبت امام زمان(عج) اسلام تعطیل نشده و باید این زندگی با مدیریتی که دین را شناخته و باور کرده هدایت شود.
صدیقی خاطرنشان کرد: حضور هر ساله مردم در راهپیمایی تجدید بیعت با ولایت فقیه است که به خوبی به همه اثبات می‌شود.
وی سومین اصل انقلاب را مقابله با استکبار برشمرد و گفت: آنچه انقلاب یمن، مصر و الجزایر را به باد داد و نتیجه‌ای از آن انقلاب‌ها دیده نشد به این دلیل بود که برای مقابله با استکبار هوشیاری لازم را نداشتند و از آیات قرآن غافل بودند.

امام جمعه موقت تهران همچنین سالگرد طرد سلمان رشدی توسط امام (ره) را گرامیداشت و گفت: این موضوع جزو صفحات رنگین دوران امام(ره) بوده است.
دیگر اظهارات امام جمعه تهران به نقل از ایسنا به شرح زیر است:
*بعضی فکر می‌کنند اسلام با پیشرفت همخوانی ندارد. نظام ما خود مثال خوبی است که نشان می‌دهد می‌توان نه شرقی و نه غربی بود و پیشرفت داشت که پیشرفت‌های ما در عرصه‌های هسته‌ای، موشکی و عرصه‌های مختلف علمی نشان داده می‌شود که مقاومت رمز پیشرفت ما است.
* ما مذاکره را قبول داریم و با هیچ کشوری سرجنگ نداریم، اما اگر کشوری گزینه نظامی داشته باشد مشت‌های محکم خود را آماده کرده‌ایم و دندان هرکس را که قصد جسارت داشته باشد خرد می‌کنیم و این موضوع که ملت ایران به خاطر تحریم تن به مذاکره داده‌اند، توهم است.
* دنیا و مذاکره‌کننده‌ها باید بدانند که ملت ایران مقاوم است و به خاطر شکم و مشکلات اقتصادی از مواضع خود سر سوزنی کوتاه نخواهد آمد. نجابت بعضی افراد داخلی و فضاسازی بعضی عناصر وابسته به غرب موجب شده آمریکایی‌ها به اشتباه بیفتند او یک وحشی خونخوار بی‌قانون است که با اموال غصبی ملت‌ها حکومت پوشالی خود را اداره می‌کند، اما مردم ما جواب همه حرف‌های آمریکا‌یی‌ها را در روز 22 بهمن دادند.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهره IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    24 8
    اقای حجت اسلام .صدیقی .لطفا درنماز جمعه گریه نکنید .چون درشان یک روحانی نیست .
  • بی نام A1 ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    23 8
    چقدر حرف های تکراری اخه؟!
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    13 8
    تحلیل و تفسیر زیاد خوب نیست
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    23 11
    دليل حضور بسياري از مردم در اين راهپيمايي وطن دوستي بوده است