روزنامه آمریکایی یو.اس.ای. تودی تحلیلی از اعزام دو کشتی جنگی ایرانی به سمت اقیانوس اطلس و مرزهای آبی آمریکا ارائه کرده است.

به گزارش خبرآنلاین در این تحلیل آمده است که این کشتی ها برای آمریکا خطری به همراه ندارند اما می توانند یک حرکت نمادین برای آمادگی ایران برای رویارویی با آمریکا محسوب شوند.

این روزنامه آمریکایی نوشته است ایران قدرت موشک های بالستیک خود را تقویت کرده و قصد دارد هم اکنون نیروی دریایی خود را نیز پا به پای فناوری موشکی و هسته ای خود تقویت کند.

یو.اس.ای.تودی نوشته است این اقدام ایران نشان می دهد، نیروهای نظامی و به خصوص نیروی دریایی ایران به تمامی نقاط جهان، حتی در همسایگی آمریکا، دسترسی دارند.

به نوشته این روزنامه مقامات سابق نظامی و امنیتی آمریکا گفتند: حرکت این کشتی‌ها به سوی آب‌های نزدیک به آمریکا، خطری برای ایالات متحده نخواهد داشت، اما این ممکن است تمرینی برای آینده باشد.

این روزنامه نوشته است این اقدام ایران خوراک مناسبی برای تندروهایی مانند جان بولتن، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل فراهم کرده است که هم به اوباما انتقاد کند و هم ثابت کند که ادعاهایش درباره خطرناک بودن ایران برای آمریکا و جهان صحیح بوده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    31 19
    خوب نیست
    • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
      19 14
      خوبه
  • سامان A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    13 4
    قبل هم گفتم ی کار شکنی دیگه توی سیاست دولت روحانی ! حالا انقدر حرکت میکنن ک تندروهای آمریکا به اوباما غالب بشن ، این بیچاره هم کاری نکرده صدا و سیما علیه اون شعار میده تا ... پس برخی نظامی ها هم توی فساد اقتصادی شرکت دارن ک نمی خوان این کدورت 30 ساله درست بشه !!! ب هر حال مردم دارن میبینین ک ها ضد اونها عمل میکنن واقعا الان نیاز بود این مانور ؟! حالا هی تو صدا سیما میگه آمریکا چرا میگه همه گزینه ها رو میزه ! خودشون قبل هر مذاکر ی رزمایش میذارن ی نگاه ب خودشون نمیکنن !!! احترام اقاجون متقابلههه
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    51 22
    اين كارها ريالي واسه ايران سود نداره،مسئولين ما اول فقر و بيكاري رو ريشه كن كرده سپس بفكر ريشه كني آمريكا و اسرائيل باشن.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    42 16
    در این مقطع زمانی اینکار بی خردانه چوب لای چرخ دولت گذاشتن است و دیگر هیچ
  • ایرانی با غیرت A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    24 40
    احسنت به نیروی دریایی جمهوری اسلا می ایران زیرا با این عمل شجاعانه به شیطان بزرگ آمریکا ثابت کرد که ازشیطان بزرگ ترسی ندارد و همانطور که آنها هر کجا که بخوامند کشتیهای جنگی میفرستند و در خلیج فارس جولا ن میدهند . ایران هم متقابلا در مرزهای آمریکا عرض اندام میکند و میگوید دیگر از ببر پوشالی آمریکا ترسی ندارد و گذشت آن زمان که ناوهای شیطان بزرگ وارد خلیج فارس میشد وهمه ی کشورهای منطقه از ترس میلرزیدند و اکنون به خواست خدا همه ی ناوهای آمریکا در تیرس موشکهای ایران هستند .
    • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
      47 10
      آمريكا هركاري ميكنه تا رفاه و آسايش مردمش تامين بشه،غيرت به اينه كه زنان مملكت بيوه و بچه ها يتيم نشن،غيرت به اينه كه مردمت گرسنه نخوابند،جنگيدن غيرت نميخواد،مبارزه با فساد اقتصادي و رانت خواريه كه غيرت ميخواد.
    • حسین A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      2 1
      در پاسخ به دوست خوبمون که در جواب ایرانی با غیرت گفتند جنگیدن غیرت نمیخواد و مبارزه با فساد اقتصادی و رانت خواریه که غیرت میخواد میخواستم بگم که جنگیدن هم مثل مبارزه با فساد اقتصادی غیرت میخواد نباید برای مهم جلوه دادن مبارزه با فساد اقتصادی لزونم غیرت برای جنگیدن رو نفی کنیم.
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    19 6
    "هم ثابت کند که ادعاهایش درباره خطرناک بودن ایران برای آمریکا و جهان صحیح بوده است" و اين يعني خود ايران مرتبا داره بهانه دست تندروهاي امريكا ميده
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    16 7
    ما حضور ناوهاى آمريكا در اقصى نقاط دنيا بويژه در منطقه خليج فارس را به فرض خوشيبينانه اى بى خطر و صلح آميز!! مى دونيم. خوب در اين صورت اين فرض براى حضور نيروى دريايى ج.ا.ايران هم بايد صادق باشد. اما اگراونا حضور نيروى دريايى ما رو خطرناك مى دونن ، پس حضور خودشون هم براى ساير كشورها خطرناك خواهد بود، بهتر نيست اول شر خودشون رو از سر دنيا كم كنند بعد براى ديگران نسخه بپيچند؟!
  • کریم A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    8 4
    اولا همانطور که ما بارها گفته ایم خلیج فارس در صورت جنگ گورستان ناو های خیلی پیشرفته تر از ناوهای ما خواهد بود پس این چند ناو ما هم خطر بزرگی برای آمریکا ییها نخواهد داشت.همچنین بنده با توجه به اینکه از این کار کشورمان خورسندم و به خود میبالم و لی وقتش الان نیست.
  • رکسانا IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    8 1
    شما که از احترام متقابل سخن می گویید، اینه احترام متقابلتون؟!
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    4 0
    این نیز بگذرد
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    2 0
    متاسفم برای این بی تدبیری