پایگاه اینترنتی عرب تایمز در مقاله ای از ماموریت جدید عربستان سعودی درباره اسرائیل پرده برداشته است.

به گزارش خبرآنلاین، عرب تایمز با انتشار مقاله ای فاش کرده است ریاض از طرف واشنگتن ماموریت دارد تا فلسطینی ها را متقاعد کند تا اسرائیل را به عنوان یک کشور یهودی به رسمیت بشناسند.

این منبع خبری نوشته است جان کری نماینده آمریکا در مذاکرات صلح پس از آن که خواسته های اسرائیل و در راس آنها به رسمیت شناخته شدن آن به عنوان کشوری یهودی رابه طور کامل دریافت کرده است همچنان میان رام الله و ریاض در حرکت است.

به این ترتیب این آخرین ضربه اوباما به عرب ها به طور کلی و به فلسطینیان به طور خاص است. سفرهای جان کری به ریاض در چارچوب متقاعد کردن سعودی ها به تحت فشار قرار دادن محمود عباس برای پذیرش اسرائیل به عنوان کشوری یهودی صورت می گیرد.

با توجه به اوضاع وخیم کشورهای عربی اعم از مصر ‌و سوریه، عربستان سعودی از این فرصت برای پرکردن خلاء به وجود آمده استفاده می کند و تردیدی نیست که سعودی ها، ماموریت متقاعد کردن محمود عباس به پذیرش پیشنهادهای کری را برعهده خواهند گرفت زیرا مخالفت با آن، گناهی بزرگ است که فرد مخالف را از دلارهای نفتی محروم می کند.

این پایگاه خبری نوشته است لیونی به تازگی از موافقت محمود عباس، عریقات و تیم او با به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان کشوری یهودی اشاره کرده است که اگر درست باشد به منزله تیرخلاصی به مسئله فلسطین است و البته عامل اصلی آن هم آل سعود خواهند بود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رزمنده A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    14 4
    امریکا وعربستان مشترکا وبا متحدین خود غلطهای زیادی دارن انها نمی فهمند.
  • نادر IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    11 0
    پس کی فلسطین به رسمیت بشناسه؟؟!!می خوان همون کاری که با سرخپوستها کردن نسلشون تو آمریکا خوشکوندن همین کار با فلسطین کنند