ایرنا نوشت:

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسات مشترک میان نمایندگان اصلاح طلب، مستقل و برخی اصولگرایان معتدل در مجلس خبر داد و گفت: هنوز تصمیمی برای تبدیل این نشست ها به یک فراکسیون سیاسی اتخاذ نشده است.

کمال الدین پیرموذن افزود: جمعی از نمایندگان که تعداد آنها به حدود 70 نفر می رسد، جلسات غیر رسمی اما مستمری برای همفکری و با رویکرد حمایت از دولت تدبیر و امید دارند که البته نمی توان این جلسات را فراکسیونی قلمداد کرد.

وی از محمدرضا تابش نماینده اردکان، علی مطهری نماینده تهران، غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران و عابد فتاحی نماینده ارومیه به عنوان افرادی نام برد که در این جلسات مشترک حضور دارند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان این که برخی از نمایندگان حاضر در این نشست ها از جمله عابد فتاحی نماینده ارومیه تمایل دارند که فراکسیونی با عنوان «صدای ملت» تشکیل دهند، گفت: هنوز همه اعضا در این زمینه به جمع بندی و اتفاق نظر نرسیده اند و چنین فراکسیونی تشکیل نشده است.

وی علت تعلل در تشکیل این فراکسیون را نیاز به ارزیابی دسته بندی های سیاسی و جناحی در مجلس عنوان کرد و گفت: تشکیل فراکسیون زمانی مهم است که در تصمیم گیری های مجلس موثر باشد اما اگر تشکیل چنین فراکسیون باعث تشتت آرا در فراکسیون رهروان ولایت به عنوان بزرگترین فراکسیون سیاسی مجلس شود، نتیجه لازم را نخواهد داشت.

پیرموذن تاکید کرد لطمه زدن به فراکسیون رهروان ولایت که رویکرد اعتدالی دارد، مناسب نیست زیرا منجر به اتحاد بیشتر اصولگرایان تندرو در مجلس می شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان این که جلسات غیر رسمی میان نمایندگان اصلاح طلب، اصولگرای میانه رو و نمایندگان مستقل با هدف کمک به دولت یازدهم تشکیل می شود، گفت: تداوم برگزاری چنین جلسات غیر رسمی موثرتر از تشکیل یک فراکسیون مستقل و جدید است و به نظر می رسد تشکیل فراکسیون جدید با هر عنوان از جمله «تدبیر و امید» یا «صدای ملت» به شکل رسمی منتفی است.

وی افزود: در شرایط کنونی باید با کیاست و هوشیاری بیشتری امور سیاسی را در مجلس پیگیری کرد نه اینکه فراکسیون رهروان ولایت را که اکثریت نمایندگان مجلس در آن عضویت دارند، دچار انشقاق و چند دستگی کرد.

 فراکسیون صدای ملت هنوز تشکیل نشده است

ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: پیشنهاد تشکیل فراکسیون صدای ملت را علی مطهری نماینده تهران هفته پیش به نمایندگان ارایه کرد، اما هنوز این فراکسیون تشکیل نشده ا ست.

عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز با اظهار بی اطلاعی از تشکیل چنین فراکسیونی در حمایت از دولت یازدهم اظهار داشت: شکل گیری چنین فراکسیونی به نفع دولت نیست و مجلس به عنوان مرجع نظارتی نمی تواند در عین حال مرجع حمایت هم باشد.

وی با بیان این که ما مکلف به همراهی و هماهنگی با دولت هستیم، در عین حال گفت: نمایندگان حزب و یا جریان حمایتی نیستند و در مسائلی همچون طرح سوال یا استیضاح باید به وظیفه خود عمل کنند.

وی شکل گیری چنین فراکسیونی را در مجموع به ضرر دولت دانست و گفت: اگر هر مجموعه ای از نمایندگان قصد دفاع از دولت را در قالب فراکسیونی داشته باشند، در واقع دست و پای خود را می بندند و دولت نیز از این وضعیت نه تنها سود نمی برد، بلکه تضعیف هم می شود.

 عابد فتاحی نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی به تازگی از تشکیل فراکسیونی متشکل از نمایندگان حامی دولت در مجلس خبر داده است که تعداد اعضای آن به حدود 70 نماینده می رسد.

وی گفته است که تشکیل این فراکسیون را تنها به خاطر علی لاریجانی رییس مجلس که محوریت فراکسیون رهروان ولایت را بر عهده دارد، به تاخیر انداخته است زیرا با تشکیل فراکسیون «صدای ملت» شاهد بیشترین ریزش در فراکسیون رهروان ولایت خواهند بود.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =