ایسنا نوشت:

با وجود اینکه مسئولان روسیه و مصر به طور رسمی از توافق خاصی در مذاکرات اخیر سخن به میان نیاورد‌ه‌اند، منابع "آگاه" در مسکو از توافق اولیه برای خرید بیش از سه میلیارد دلار تجهیزات نظامی از روسیه خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه فیدوموستی روسیه به نقل از منابعی در صنایع نظامی روسیه اعلام کرد: مذاکراتی که روز پنج شنبه بین وزیران دفاع مصر و روسیه برگزار شد به توافق اولیه برای خرید بیش از سه میلیارد دلار تجهیزات نظامی از مسکو انجامیده است.

به نوشته روزنامه مذکور، این توافق برای خرید هواپیماهای میگ 29M، انواع سامانه‌های دفاع هوایی، هلی کوپترهای MI35، سامانه‌های دفاع ساحلی ضد کشتی و عنواع مهمات برای سلاح‌های سبک است که بررسی‌های مقدماتی آن انجام شد.

این درحالی است که هنوز دو طرف به طور رسمی از توافق خاصی سخن به میان نیاورده‌اند اما سرگئی لاوروف،‌ وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از دیدار با مسئولان مصری تاکید کرد: وزرای دفاع دو کشور بر سر مسائلی توافق کردند که میتواند به بالا بردن همکاری‌های نظامی میان دو طرف منجر شود.

بنا به نوشته روزنامه فیدوموستی، عربستان و امارات متحده عربی متعهد شدند تا هزینه خرید سلاح از روسیه را متقبل شوند. عربستان پیشتر اعلام کرده بود که میلیاردها دلار سلاح از روسیه خواهد خرید.

این اقدام با وجود کاهش کمک‌های نظامی آمریکا به مصر می‌تواند نقش زیادی در نزدیک‌ شدن قاهره به روسیه داشته باشد که نگرانی‌هایی را در آمریکا ایجاد کرده است.

روز پنج شنبه دیداری میان وزرای خارجه ودفاع روسیه با همتایان روسشان برگزار شد و پس از آن نیز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با وزیر دفاع و وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =