تسنیم نوشت:

یک رسانه لبنانی با اشاره به بازداشت نعیم عباس از سرکردگان گروه های تروریستی به ناکام ماندن طرح های تروریستی این گروه ها علیه ضاحیه همزمان با سخنرانی دبیر کل حزب الله در یکشنبه آینده پرداخت.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،روزنامه الاخبار در مطلبی با عنوان "عقل انتحاری ها در چنگال ارتش؛ناکامی یکشنبه خونین" آورده است: چند روز قبل منابع وابسته به گروه های تکفیری موجود در منطقه القلمون از اقداماتی که طی روزهای آینده علیه حزب الله صورت خواهد گرفت خبر دادند.پس از آن دستگاه های امنیتی لبنان به اطلاعاتی درباره طرح انتحاری ها و اعضای القاعده برای حمله به ضاحیه طی سه روز آینده به ویژه هنگام سخنرانی سید حسن نصرالله در یکشنبه آینده به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان مقاومت اشاره کردند.
الاخبار نوشت: پس از این که دستگاه های امنیتی اطلاعاتی درباره نزدیک شدن اجرای عملیات دریافت کردند بر تلاش های خود افزودند و موفق شدن که مکان نعیم عباس عامل اجرایی را در منطقه الطریق الجدید کشف و وی را به همراه یک نفر لبنانی دیگر بازداشت کنند و این فرد در بازجویی به عمل آمده اعتراف کرد که دستورات را نعیم عباس برای اجرای خودرو بمب گذاری شده در ضاحیه بیروت گرفته است.
این رسانه لبنانی در ادامه از تدابیر امنیتی ویژه در مناطق مختلف لبنان از جمله بقاع،بیروت،ساحل الشوف،اطراف اردوگاه عین الحلوه در صیدا و تدابیر شدید در ضاحیه بیروت برای یافتن خودرو بمب گذاری شده خبر داد.
الاخبار می افزاید: نعیم عباس به مثابه گنج اطلاعاتی است که باید هرچه سریعتر تخلیه شود.بازداشت وی مثمر ثمر واقع شد و با بازداشت وی ارتش لبنان موشک هایی که ضاحیه را هدف قرار داده بود خنثی کرد.بر اساس این طرح قرار بود در روز یکشنبه آینده همزمان با سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان با منطقه ضاحیه بیروت را با موشک های گراد از تپه های مشرف به این منطقه هدف قرار دهند.همچنین موشک هایی که قرار بود در عملیات در مناطق السعدیات و الدبیه به کار گرفته شود کشف و ضبط شد.
این رسانه بیان کرد: ارتش نعیم عباس را مدت ها قبل زیر نظر داشت و از زمانی که از اردوگاه عین الحلوه خارج شد به دقت وی را زیر نظر گرفت که سبب دستگیری وی شد.اعترافات وی سبب خنثی شدن یک خودرو بمب گذاری شده در منطقه المزرعه-بیروت و کشف خودرویی که از یبرود در سوریه به سوی لبنان در حرکت بود و در داخل سه زن قرار داشتند که قرار بود خودرو را به عوامل انتحاری تحویل بدهند شد.
اعترافات نعیم عباس سبب کشف یک انبار شامل مقادیر موشک 107 میلمتری،مواد منفجره و مُهرها و اسناد جعلی و ادواتی که برای جعل استفاده می شد و نیز چهار موشک در منطقه الدبیه-اقلیم الخروب شد.
الاخبار در ادامه به واکنش هایی که بازداشت نعیم عباس شد پرداخته و آورده است: مواضع جریان چهارده مارس شرم آور بود و فقط المستقبل واکنش نشان دهد اما حزب الله از این اقدام ارتش تمجید کرد.حماس و جهاد اسلامی فلسطین نیز از این اقدام استقبال کردند و آن را دستاوردی بزرگ توصیف کردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =