واحد مرکزی خبر نوشت:

سخنان رئیس پارلمان اروپا در کنست رژیم صهیونیستی، خشم برخی از نمایندگان تندرو را برانگیخت. 

به گزارش شبکه تلویزیونی دویچه وله ، مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا که به خاورمیانه سفر کرده است، در کنست اسرائیل از حق اسرائیلیها برای زندگی در صلح و امنیت دفاع کرد و از اسرائیل به عنوان مهد دموکراسی تمجید کرد. اما وقتی به مسائل مربوط به مناقشه اسرائیلیها و فلسطینیان پرداخت، خشم برخی از نمایندگان کنست برانگیخته شد. او از سیاستهای اسرائیل درباره شهرکسازیها در کرانه باختری انتقاد و آن را مانع صلح توصیف کرد. او همچنین خواستار پایان محاصره غزه شد. او همچنین از اسرائیل برای محروم کردن فلسطینیان برای داشتن استانداردهای زندگی برابر با اسرائیلیها انتقاد کرد.
شولتز گفت یک مرد جوان از من پرسید چطور است اسرائیلیها اجازه دارند روزی هفتاد لیتر آب مصرف کنند اما فلسطینیها فقط اجازه دارند روزی هفده لیتر آب مصرف کنند.
البته شولتز تصریح کرد که اعداد و ارقام دقیقی ندارد اما در هر حال حرفهای او صدای برخی از نمایندگان راستگرای پارلمان اسرائیل را درآورد. یکی از نمایندگان حزب ملی گرا که حامی شهرک نشینان است شولتز را به تبلیغات ضد اسرائیلی متهم کرد و گفت «باید خجالت بکشی» و بعد از آن از کنست بیرون رفت. هم حزبیهای او نیز از کنست بیرون رفتند. اما نمایندگان مخالف دولت از سخنرانی شولتز تمجید کردند اما نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که در کنست به حرفهای شولتز گوش می داد برای او کف نزد. نتانیاهو گفت شولتز گزینشی و برای مخاطبانی خاص صحبت کرد. او همچنین از ادعاهای شولتز که به توصیف او تحریک آمیز بود، انتقاد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =