وب سایت بی بی سی فارسی نوشت:

بیش از یکصد عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به باراک اوباما، از رویکرد دیپلماتیک او درباره مناقشه هسته‌ای ایران حمایت کرده‌اند. آنان از دیگر اعضای کنگره خواسته‌اند تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع نکنند که مذاکرات فعلی را تهدید کند. این نامه را ۱۰۴ عضو کنگره آمریکا امضا کرده‌اند که چهار نفر از آنان از حزب جمهوری‌خواه و بقیه از دموکرات‌ها هستند.

این گروه از نمایندگان آمریکایی از کنگره خواسته‌اند که به دیپلماسی در قبال ایران فرصت بدهد. در این نامه آمده است: "اگر مصوبه‌ای که خطر از هم پاشیدن هم‌بستگی بین‌المللی را در پی داشته باشد یا بدتر از آن، از اعتبار ما در مذاکرات پیش رو بکاهد و پیشرفت سخت‌به‌دست‌آمده برای دست‌یابی به یک توافق نهایی قابل‌تایید را تهدید کند، باید از آن پرهیز کرد." مقامات دولتی آمریکا با وضع هرگونه تحریم‌های بیشتر علیه ایران به‌شدت مخالفت کرده‌اند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، بارها تاکید کرده است که اگر کنگره آمریکا در مهلت شش‌ماه تعیین‌شده در توافق ژنو قانونی برای تشدید تحریم ایران تصویب کند، آن را وتو خواهد کرد.

رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا با تشدید تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کرده و گفته می‌تواند بر مذاکرات جاری تاثیر منفی بگذارد جیمز کلپر، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا، یک روز پیش در جلسه کمیته‌ای در سنا، با وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران مخالفت کرد و گفت که می‌تواند بر مذاکرات جاری تاثیر منفی بگذارد.

ایران و کشورهای ۱+۵ در سوم آذر (۲۴ نوامبر) با حضور وزرای خارجه هر هفت کشور درباره یک توافق شش ماهه برای کاهش اختلافات به اتفاق نظر رسیدند.انتظار دو طرف این بوده است که در این شش ماه، شرایط برای دستیابی به توافق بر سر حل و فصل دائمی پرونده اتمی ایران فراهم شود.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    27 4
    حالا اگه صدا وسیما این را گفت۰۰۰۰ عمرا رسانه ضرغامی این را بگه۰۰۰۰۰
  • آرش IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    15 3
    اینا هم خودشونو مسخره کردن...
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    3 9
    مرگ بر آمریکا