تسنیم نوشت:

یک منبع آگاه روسی فاش کرد وزیر دفاع مصر که امروز وارد مسکو پایتخت روسیه شده است، در دیدار با همتای روسی خود خرید سامانه دفاع موشکی "اس ۳۰۰ " از روسیه را بررسی خواهد کرد. گفتنی است «ولادیمیر پوتین» نیز فردا پنج‌شنبه (24 بهمن) با عبد الفتاح السیسی وزیر دفاع مصر و نبیل فهمی وزیر خارجه این کشور دیدار می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، یک منبع آگاه روسی گفت که سفر «عبد الفتاح السیسی» به مسکو در راستای بازسازی ساختار نیروهای مسلح و توسعه سلاح‌های دفاعی ارتش مصر صورت گرفته است.
وی افزود که السیسی در دیدار با «سرگئی شایگو» همتای روسی خود تاکید می‌کند که سلاح‌های روسیه همچنان در ارتش مصر کارآیی بالایی دارد و همچنین خرید سامانه دفاع هوایی اس 300 روسیه را مورد بررسی قرار خواهد داد.
السیسی در این دیدار همچنین به بررسی تجهیز مصر به چندین بالگرد جنگی روسی خواهد پرداخت به خصوص اینکه آمریکا فروش بالگردهای آپاچی به مصر را متوقف کرده است.
بررسی خرید موشک‌های ضد تانک کورنیت و هواپیماهای میگ 29 نیز در دستور کار دیدار السیسی با همتای روسی خود قرار دارد به خصوص اینکه عربستان و امارات هزینه‌های این معامله را به عنوان هدیه به ملت مصر پس از انقلاب 30 ژوئن و موفقیتی که کسب کرده‌ است، تقبل خواهند کرد.
این منبع روسی اشاره کرد که وزرای دفاع و خارجه مصر و روسیه همچنین ابعاد همکاری‌های راهبردی طرفین را مورد ارزیابی قرار خواهند داد و روسیه گزارشی از گفت‌وگوهای مربوط به ژنو 2 در خصوص حل بحران سوریه را به طرف مصری ارائه خواهد کرد.
به گفته این منبع، روسیه از مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند و با توجه به اینکه از سال 2003، گروه اخوان المسلمین بر اساس حکم دادگاه قانون اساسی روسیه در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد، از این لحاظ روسیه حامی سیاسی مصر محسوب می‌شود.
از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که «نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر و «عبد الفتاح السیسی» وزیر دفاع این کشور فردا پنج شنبه با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «سرگئی شایگو» وزیر دفاع این کشور، دیدار خواهند کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    1 0
    چه خبره همه اس 300 میخوان