۰ نفر
۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۰

سالروز تولد انقلاب اسلامی پرشورتر از سال های گذشته برگزار شد و خیلی ها برای این شادمانی ملی آمده بودند.

سید صادق روحانی: انقلاب اسلامی مردم ایران در بهمن 57 بهار همدلی ها را به زمستان تقویم آورد و از آن سال تا کنون هر سال مردم ایران برای ابراز شادمانی خود به خیابان ها می آیند و همدلی و همراهی خود با انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان می کشند. این اتفاقی است است که هر سال حتی با وجود برخی دلخوری ها می افتد.

بهار سی و ششم انقلاب نیز مانند سال های پیش با تجدید بیعت افراد ، گروه ها و مسئولین و در راس آن ها مقام معظم رهبری(ایــنــجـــا) آغاز شد. دولتی ها هم به زیارت مرقد امام (ره) رفتند. هم دولتی های دوره یازدهم (ایــنــجـــا) و هم دولتی ها دوره قبل (ایـــنــجـــا)

از روزهای پیش از 22 بهمن امسال گروه ها و شخصیت های مختلف از مردم دعوت می کردند که در راهپیمایی این روز ملی شرکت کنند.(ایــنــجــا) همچنین مراجع عظام تقلید هم بر حضور مردم در این روز تاکید کردند. (ایـــنـــجـــا) حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز موکدا از مردم خواسته بود که در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند.(ایــنــجــا)

همانطور که پیش از این نیز اعلام شده بود سی ششمین بهار آزادی با راهپیمایی مردم سراسر ایران از ساعت 9 صبح روز 22 بهمن آغاز شد.(ایــنــجــا) اخباری که از این مراسم منتشر می شد حاکی از این بود که با وجود سرما از نخستین ساعات برگزاری این مراسم مردم حضور گرمی داشتند. (ایــنــجــا)

همراه با مردم بسیاری از چهره های سیاسی و مسئولان نیز در این مراسم شرکت کرده بودند. آیت الله هاشمی رفسنجانی و دخترش ، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، سید هادی خامنه ای و خیلی های دیگر آمده بودند. (ایــنــجــا) همچنین حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری نیز در جمع تظاهرکنندگان حاضر شده بود. (ایــنــجــا)حتی برخی هیات های خارجی حاضر در تهران نیز آمده بودند. (ایــنــجــا) رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه در تهران به جمع تظاهرکنندگان پیوستند و علی لاریجانی رئیس مجلس به میان راهپیمایان قمی رفت. (ایــنــجــا)

راهپیمایان روز 22 بهمن شعارهای متعددی در مبارزه با استکبار جهانی می دادند و از انقلاب خود حمایت می کردند. راهپیمایان تهرانی در واکنش به اظهارات وندی شرمن و جان کری پلاکاردهایی همراه داشتند که روی آن نوشته بود: مشتاق گزینه های روی میز هستیم. (ایــنــجـــا)

خبرنگاران حاضر در مراسم وقتی چهره های سیاسی را می دیدند فرصت را مغتنم می شمردند از آن ها سوالات خود را می پرسیدند. به برخی از این اظهار نظرها توجه کنید:

آیت الله مهدوی کنی در راهپیمایی 22 بهمن: حضور مردم دراین راهپیمایی تیم مذاکره کننده را تقوییت می​کند

آیت الله جنتی در راهپیمایی 22 بهمن :مردم از تهدیدات توخالی دشمنان نهراسند.

عارف در راهپیمایی 22 بهمن: اصلاح‌طلبان همیشه در صحنه بوده‌اند/تشکیل حزب در دست بررسی است.

شمخانی در راهپیمایی 22 بهمن: شورای عالی امنیت ملی مخالف برگزاری رزمایش موشکی نیست.

یونسی درراهپیمایی22بهمن:این راهپیمایی به جشن اتحادو آشتی تبدیل شود/اقلیت هااز انقلاب حراست کرده اند.

عماد افروغ در راهپیمایی 22 بهمن: بایداز منتقد بخواهیم موازین نقد را رعایت کند.

جلیلی:حضور همیشگی و دفاع از ولایت،‌ گزینه روی میز ملت ایران است.

همچنین اظهارات دولتمردان در حاشیه این مراسم را نیز می توانید ایـــنــجــا ببینید.

علی لاریجانی رئیس مجلس مانند سال قبل سخنران ویژه 22 بهمن در شهر قم بود و در سخنرانی خود در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه گزینه های روی میز آمریکا را به غرش های شیر پیر تشبیه کرد. (ایــنــجــا)

نقطه اوج مراسم 22 بهمن مانند سال های پیشین سخنرانی رئیس جمهور بود. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که این نخستین سخنرانی او در قامت رئیس جمهوری اسلامی ایران بود در سخنرانی خود مسایل مختلفی را مطرح کرد. از فساد اقتصادی در داخل کشور تا مسئله هسته ای و گزینه های روی میز آمریکایی ها. روحانی از اقدامات دولتش در 6 ماه گذشته نیز دفاع کرد. (مشروح سخنرانی رئیس جمهور در 22 بهمن را می توانید ایــنــجــا بخوانید)

مراسم 22 بهمن امسال با یک قطعنامه پایان یافت. این قطعنامه 8 بندی را می توانید ایــنــجــا مطالعه بفرمایید. عصر روز 22 بهمن نیز رئیس‌جمهور با صدور پیامی از حضور چمشگیر آحاد ملت مؤمن، انقلابی، شجاع و با بصیرت ایران در راهپیمایی حماسی یادمان یوم‌الله 22 بهمن تقدیر و تشکر کرد. (ایــنــجــا)

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طهران IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    46 5
    من میگم برای اینکه به دنیا و اسرائیل و امریکا نشان بدهیم این نمایش نیست یک انتخابات با حضور نمایندگان سازمان ملل انجام بدهیم/ تا دیگه نگویند این ها همش نمایش است و این حکومت بیشتر از 10 درصد طرفدار بیشتر ندارد. البته امام خمینی هم فرمودنند حالا اگر پدران ما هم به شاه رای دادن دلیل نمی شود نسل بعدی هم حکومت شاه را قبول داشته باشد. میزان رای مردم است
    • موسوی A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      35 2
      حرفت حقه دادا درود بر سرزمینم ایران درود بر هموطنای عزیز ایرانی دورد بر اسلام و ایران