خبرنگار اعزامی ایران به سوچی می‌گوید ورزشکاران ایرانی شانس خوبی دارند تا به بهانه المپیک زمستانی 2014 نام خود را در جهان مطرح کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سایت انجمن بین المللی ورزشی‌نویسان (AIPS) گفت و گویی را با لیلی خرسند خبرنگار اعزامی کشورمان به المپیک زمستانی سوچی ترتیب داده، که آن را در زیر می خوانید:

سونجا نیکچویچ، صربستان/ ماه ها پیش از اینکه المپیک زمستانی سوچی رسما افتتاح شود، این مسابقات رکوردها را شکسته بود و به تیتر یک رسانه ها تبدیل شده بود. چیزهای زیادی درباره هزینه 51 میلیارد دلاری بازی‎‌ها، سیاست، توالت های دوقلو در روسیه و ... نوشته شد اما حالا وقت آن رسیده که از زاویه متفاوتی به سوچی نگاه کنیم. لیلی خرسند خبرنگار اعزامی ایران به سوچی است که اخبار ورزشکاران این کشور را در المپیک زمستانی 2014 پوشش می دهد. او همچنین اولین خبرنگار زن ایرانی است که به مسابقات المپیک زمستانی اعزام شده است. لیلی کارش را به عنوان یک فارغ التحصیل روزنامه نگاری در تهران آغاز کرد. استارت کار او از مسابقات داخلی اسکی در دیزین و شمشک بود و پانزده سال بعد به الگویی برای بانوان خبرنگار تبدیل شد: «اینجا بودن برای من کاملا یک تجربه است.» خرسند با لبخند این را می گوید و ادامه می دهد: «تک تک جزئیات اینجا برای من جذابیت دارد. همچنین فعالیت دور از دفتر کار و پوشش یک رویداد ملی بسیار جالب است. من به سختی کار می کنم و از این کار سخت لذت می برم.»

در حالیکه او با تعدادی خبرنگار زن در مجله ورزشی «تماشاگران» همکاری می کند، می گوید زندگی همیشه می تواند بهتر شود. خرسند اعتقاد دارد که حضورش در سوچی گام مهمی برای بانوان خبرنگار ایرانی به شمار می رود: «بانوان به این نیاز دارند که شنیده شوند، دیده شوند و جدی گرفته شوند و ثابت کنند که واجد شرایط هستند. دختران به گزارش‌های من و دیگر بانوان خبرنگار نگاه می کنند و با خود می گویند بانوان هم می توانند مثل مردان کار کنند. این هدف ماست.»

اسکی آلپاین و صحرانوردی امیدهای مدال آوری ایران در سوچی به شمار می روند. لیلی می گوید پنچ ورزشکار این کشور که دو نفر از آنها زن هستند، در حال حاضر از قهرمانان ایران محسوب می شوند: «من می خواهم عملکرد آنها را ببینم. آنها از مدعیان اصلی کسب مدال نیستند اما من فکر می کنم که آنها شانس خوبی دارند تا نامی برای خودشان و ایران در صحنه المپیک دست و پا کنند.»

ترجمه: سروش امینی توماجی

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نگار A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    11 3
    مرسي خانم خرسند
  • مریم GB ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 1
    یه دونه ای لیلی...
  • بی نام A1 ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    1 1
    یاشاسین بیزیم قهرمان قیزیمیز