مهر نوشت:

بمناسبت گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه 22 بهمن ماه با حضور بی سابقه ، مقام ها عالی رتبه روسیه، سفرا و دیپلماتها مقیم مسکو و دیگرشخصیت های سیاسی، فرهنگی ،صاحبان صنایع، تجار و بازرگانان روس درمحل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه، نیکلای لویچف معاون مجلس دومای روسیه، راویل عین الدین رییس شورای مفتی های روسیه و پروفسور عبدالسلام حسینف رییس انستیتو فلسفه روسیه دهها شخصیت برجسته سیاسی، فرهنگی و علمی از جمله شرکت کنندگان در آیین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسکو بودند.

مهدی سنایی سفیرجمهوری اسلامی ایران در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: حمایت ایران از محور مقاومت است که به رغم تمام مشکلات با موفقیت به پیش می رود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: همه پیروزی های انقلاب اسلامی تحت لوای رهبری خردمند به دست آمده است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه نیز در حاشیه آیین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام مخالفت مسکو با تحریم های آمریکا و غرب علیه ایران گفت: تحریم های یکجانبه غرب درباره ایران مغایر با معیارهای روابط بین المللی است.

وی گفت: با تحریم مخالفیم و این گونه اقدامات را رد می کنیم . ما تحریم را، راه مثبت و سالم برای حل و فصل مسایل در باره برنامه هسته ای ایران نمی دانیم.

وی با بیان این که تحریم های یکجانبه غیرقانونی است، اظهار داشت: تحریم ها علیه ایران پایه و اساس قانونی ندارد و مغایر با موازین بین المللی است.

ریابکوف گفت: تحریم ها مانع مذاکرات می شوند و بنابرین نمی توانند رضایت آفرین باشند.

راویل عین الدین رییس شورای مفتی های روسیه (عالیترین مقام جامعه مسلمان های روسیه) در حاشیه حضور در جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از حق جمهوری اسلامی ایران برای اجرای برنامه صلح آمیز هسته ای دفاع کرد.

وی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ایران از حق خود برای توسعه برنامه هسته ای صلح آمیز دفاع می کند.

رییس شورای مفتی های روسیه افزود: این عید را به ملت ایران تبریک می گویم. حضورم در این مکان را به عنوان احترام عمیق من به جمهوری اسلامی ایران تلقی کنید. ما پیوندهای دوستی و برادری را با یکدیگر تحکیم خواهیم بخشید.

رییس شورای مفتی های روسیه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، اسلام در جهان احیا شد و نفوذ اسلام در جامعه جهانی گسترش یافت.

/27295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =