سخنگوی هیات دولت اعلام کرد که در سال 93 اقتصاد ایران از رکود خارج می شود.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت:‌ این حضور حماسه دومی بود که بعد از 24 خرداد بود که توسط مردم در راستای مطالبه و انتظار رهبری صورت گرفت و نمادی از یکپارچگی ملی نیز بود.

وی تاکید کرد: این حماسه جایگاه قوی‌تری را برای خدمتگزاران و نمایندگان جمهوری اسلامی در مذاکرات فراهم می‌کند و انشاءالله عزتمندانه این مسیر طی خواهد شد.

سخنگوی دولت در ادامه تصریح کرد: در سال 93 اقتصاد ایران از رکود خارج خواهد شد و با رشد مثبتی روبرو می‌شود؛ البته این موضوع در گزارشات مراجع بین‌‌المللی نیز آمده است.

نوبخت همچنین اضافه کرد: در جلسه هیئت دولت امنیت غذایی مورد تاکید واقع شد و به عنوان سند قابل پیگیری و سیاست غیرقابل تغییر در سیاست‌های دولت تدبیر و امید خواهد بود و باید از شکل‌های مختلف به امنیت غذایی مردممان تلاش جدی صورت گیرد.

وی افزود: بنده از آقای جنتی وزیر محترم ارشاد تقاضا کردم در نشست خبری امروز شرکت کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه آیا پس از دعوت رئیس‌جمهور در اجلاس داووس از شرکت‌های غربی برای مشارکت اقتصادی در ایران مشخصا قرارداد خاصی به امضا رسیده است، گفت: گام‌های نخستین برای حضور شرکت‌های خارجی در ایران برداشته شده و در حال انعقاد قرارداد هستیم
تکذیب شایعه کاهش اقلام سبد کالا و برخی جابه‌جایی‌ها در دولت 
سخنگوی دولت شایعه کاهش اقلام سبد کالا و برخی جابه‌جایی‌ها در دولت را تکذیب :77/رد.

محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت طی نشست خبری با خبرنگاران شایعه کاهش اقلام سبد کالا و برخی جابه‌جایی‌ها در دولت را تکذیب کرد.

وی با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یرانه‌ها گفت: دولت مصصم است با مجلس در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها توافق کند و در سایه وفاق و اراده مشترک این مرحله به پیش رود.

نوبخت با اشاره به اتمام مهلت قانونی شورای نگهبان در خصوص لایحه بودجه در هفته آینده ابراز امیدواری کرد: انشاالله بتوانیم در مصوبه قانون بودجه 93، تبصره 21 را با اصلاحاتی اجرا کنیم .

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر بازداشت 5 نفر در راهپیمایی روز گذشته ، ضمن اظهار بی اطلاعی در این خصوص گفت: دستگاه‌های انتظامی و امنیتی، مسئولیت حفظ نظم راهپیمایی دیروز را منطبق بر قانون بر عهده داشتند و هیچ موردی در این زمینه گرارش نشده اشت.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا رئیس‌جمهور برای آشتی و وحدت ملی برنامه مشخصی دارد اظهار داشت: ویژگی 35 ساله گذشته نظام یکپارچگی ملی و بهره گیری از رهبری معتقدانه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود،یکپارچگی به معنای عدم تنوع سلایق سیاسی در کشور نیست، دو گفتمان اصولگرا و اصلاح طلب واقعیت‌های جامعه است، بین این دو گفتمان مغایرت‌هایی وجود دارد اما وقتی بحث منافع ملی در کار باشد همه در کنار هم هستند.


/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    14 0
    لطفا فکری به حال رکود شود باورکنید فعالین اقتصادی متوسط وضعیف درحال له شدن هستند وکلی آدم درحال بیکارشدن!!!
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 0
    امنیت غذایی از نظر کمی و کیفی باید طرح و گفتگو گردد ، تولیدات غذای با مواد نگه دارنده غیر استاندارد و تولید مرغ با هورمون های فراوان که باعث رشد سلولهای سرطانی می شود هم باید کنترل و استاندارد باشد. بحث سلامت غذایی مهم تر از کمیت غذایی است .