واحد مرکزی خبر نوشت:

منابع دبکا فایل در واشنگتن گزارش دادند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل کاخ سفید و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را از موافقت با اصل توافقنامه ساختاری آمریکا مطلع کرده است.

دبکا فایل نوشت: این خبر در حالی منتشر شد که قرار است نتانیاهو اوائل مارس با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید درباره این توافق گفتگو کند.
همچنین ران درمر سفیر اسرائیل در آمریکا نیز در گفتگو با مجله تایم از اظهارات کری درباره تحریم و انزوای بین المللی اسرائیل درصورت شکست گفتگوهای صلح دفاع کرد و گفت :« من تصور می کنم صحبت های کری جنبه توصیفی داشته است و منظور وی از این حرف ها اعمال فشار به اسرائیل نیست.»
دفتر نخست وزیر اسرائیل و سفارت این رژیم در واشنگتن از کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا خواسته اند انتشار سند کری را تا اواسط آوریل و در خلال تعطیلات عید پسح در کنست به تعویق بیاندازد. این امر نتانیاهو را از مباحثات پرسر و صدا و جلسات ویژه پارلمان به سبب موافقت با این سند در امان می دارد. از این رو وزیر امور خارجه آمریکا جدول زمانی مذاکرات سه جانبه را چند هفته دیگر طول می دهد و توافقنامه ساختاری خود را اواخر آوریل یا اوائل ماه مه منتشر می کند.
یکی از مقامات بلندپایه آمریکا به دبکا فایل گفت:«ما همگی می دانیم تصمیم در بیت المقدس گرفته شده است و نتانیاهو سند کری را پذیرفته است. آنها هم اکنون در حال کار بر روی شروط مورد نظر دولت اسرائیل برای جلب رضایت ائتلاف دولتی و ادامه یافتن گفتگوها با فلسطینی ها هستند.»

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =