رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرساله 22 بهمن یک انرژی مضاعف به انقلاب اسلامی وارد می کند در واکنش به تهدیدهای غرب گفت: اگر امروز نگاه غرب به ایران غضب آلود است به دلیل پیشرفت های کشور است.

به گزارش مهر، دکتر علی لاریجانی پیش از ظهر سه شنبه در جمع راهپیمایان 22 بهمن در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه اظهار کرد: 22 بهمن حادثه بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی بود که روح جمعی ملت را به حرکت در آورد و تفکر امام را که یک تفکر نادر در عصر حاضر بود به منصه ظهور رساند.

وی گفت: هر ساله 22 بهمن یک انرژی مضاعف به انقلاب اسلامی وارد می‌کند مثل امروز که شنیده‌ها حاکی است از حضور چشمگیر مردم در 22 بهمن و این یک حادثه‌ای است که هر سال باعث حرکت نویی در کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم قم در انقلاب اسلامی پیشتاز بودند و حرکت انقلاب از قم آغاز شد اظهار کرد: این همگامی با انقلاب و پیشروی با انقلاب برای مردم قم بود و مردم در صحنه‌های مختلف برای صیانت از دستاوردهای انقلاب حضور داشتند.

لاریجانی اضافه کرد: همیشه باید قدردان این نعمت عالی باشیم که مردم مسئولیت شناس هستند و امروز هم 22 بهمن با حضور گرم و صمیمی خود این مسئولیت را به خوبی انجام داده‌اند. باید در برابر این ارده مردم سر تعظیم فرود آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی درسهای مختلفی برای ملت ما و مسلمانان جهان داشت و به ما آموخت که همه داشته های انقلاب از اسلام است و حفظ اسلام و انقلاب از اوجب واجبات است. این نقطه مهمی بود که امام توانست هویت انقلاب و اسلام را به هم بیامیزد.

به گفته نماینده قم، آنچه باعث اعتلا و سرافرازی ملت ایران، حرکت پرجوش انقلاب در بین ملتهای مختلف، حضور بسیجیان در جنگ تحمیلی و موج آفرینی در دنیا شد، جوهره انقلاب بوده است.

وی تصریح کرد: اسلامیت نظام باعث عزت این ملت شده و هر گونه جدایی از این ویژگی باعث خسارت‌هایی به امت و انقلاب خواهد شد.

ارمغان بزرگ فرمایشات حضرت امام

لاریجانی به این شعار کلیدی حضرت امام «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» اشاره کرد و گفت: این شعار یعنی انقلاب باید مستقل باشد و روی پای خود بایستد. غربی که به خاطر غفلت و دنیازدگی دچار مشکلات عدیده‌ای شده است و شرق کمونیست و بی خدا از طرفی دیگر دچار غفلت شده است.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، این ارمغان بزرگ فکری امام به ملت ایران و ملتهای مسلمان بود که روی پای خود بایستند.

وی با اشاره به تلاش غربی‌ها برای خارج کردن از مسیر بیداری اسلامی در کشورهای مختلف اظهار کرد: غربی‌ها تلاش می کنند این بیداری را از راه اصلی آنها که مسیر اسلام است جدا کنند.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه مستقل بودن دارای ابعاد مختلفی از نظر سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بود اظهار کرد: یکی از نکات اوج این تفکر که امام به ملت ما، ارزانی داشت و رهبری مکرر بر روی آن تاکید کرد روی پا ایستادن در عرصه‌ها و پیشرفت‌های مختلف بود.

غربی‌ها در مسئله هسته‌ای غوغاسالاری کردند

لاریجانی اضافه کرد: اگر امروز نگاه غرب به جمهوری اسلامی و مسئله هسته‌ای کشور ما غضب آلود است حق دارند؛ جمهوری اسلامی گامهای بلندی برداشته و به لبه‌های علم رسیده است. آنها توقع نداشتند ملتی که از ابتدای انقلاب آن را مورد هجمه قرار داده اند این گونه پیشرفت کند.

وی گفت: در مسئله هسته‌ای غوغاسالاری کردند، البته موضوع هسته ای در جهان و کشور ما مطرح شد اما متخصصان ما در زمینه‌های مختلف پیشرفت‌های عظیمی کردند. گام‌های متخصصان ایران در زمینه‌های مختلف رهاورد فکر استقلال ملی بود که امام در جامعه دمید تا جوانان روی پای خودشان بایستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید زیادی که حضرت امام بر مسئله استقلال اقتصادی داشتند اظهار کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی هم حتی در صحبت‌های اخیرشان بر این موضوع تکیه کردند که باید در مسئله اقتصاد به توانمندی‌های درونی توجه شود و اگر ما به این موضوع توجه کنیم بر مشکلات فائق می‌شویم.

لاریجانی گفت: این سخن بسیار حکیمانه و دقیق است کشوری که این مقدار تحصیلکرده دارد و جزو بزرگترین صاحبان انرژی در دنیاست و به پیشرفتهای خوبی رسیده، بنابراین باید بدانیم پایداری ما در زمنیه‌های مختلف منوط به توجه به اقتصاد درونی باشد، چراکه اگر چرخه اقتصادی ما متکی به بیرون باشد و جنس ها را از بیرون وارد کنیم واردات بی رویه به نفع تولید کنندگان ما نیست ولی متاسفانه مدتی این شرایط به وجود آمد.

وی افزود: در زمانی که دشمنان ما با فشار و تحریم وارد کارزار شده اند پاسخ اینها، رونق اقتصاد در کشور است تا رشد تولید در کشور و اشتغالزایی چشمگیر شود.

وی با بیان اینکه حضرت امام و مقام معظم رهبری بر مسئله خوداتکایی توجه زیاد داشته و دارند اظهار کرد: اتکای به درون از نظر ایجاد چرخه اقتصاد فعال نه تنها تورم و بیکاری را از بین می‌برد بلکه با توجه به بازارهایی که در کشورهای همسایه داریم ظرفیت کشور را بالا می‌برد.

بستر سرمایه گذاری در قم مهیا شود

لاریجانی به زمینه‌های رونق بخشی به اقتصاد در قم اشاره کرد و گفت: من به حجت‌الاسلام صالحی منش استاندار قم گفتم تیم جدایی انتخاب کند که از بخش‌های تولیدی کشور مراقبت کند تا در فراز و فرودها دچار رکود نشود و تولید در کل کشور و استان قم دچار مشکلاتی نشود.

وی اضافه کرد: قم به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س)، حوزه علمیه و مراجع تقلید از ظرفیت بالای زائرین برخوردار است و ایجاد خدمات و تسهیلات برای زائرین، ظرفیت اقتصادی قم را بالا می برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علاقه به سرمایه گذاری خارجی‌ها به خصوص شیعیان در قم بسیار است بر لزوم فراهم شدن بسترهای سرمایه گذاری در این استان تاکید کرد و گفت: مدیران اجرایی قم، شهردار و شورای اسلامی شهر بسترها را فراهم کنند تا سرمایه گذاری بیشتری انجام شود. اگر بخواهیم شرایط قم تغییر کند باید زمینه سرمایه گذاری را در این استان گسترش داد.

لاریجانی از طرح حرم تا جمکران به عنوان ظرفیت بسیار مهمی برای سرمایه گذاری یاد کرد و افزود: استان قم به دلیل نزدیکی به تهران و محل عبور به مراکز جنوبی کشور، از امکان خوب دیگری برخوردار است که باید از آن استفاده کرد.

وی افزود: بارها به مسئولان اجرایی استان عرض کرده‌ام خیلی از ظرفیت‌های استان را سرمایه گذاران داخلی و خارجی نمی شناسند بنابراین مدیران باید زمینه‌های سرمایه گذاری و تسهیلاتی که می‌توانند ارائه کنند را به سرمایه گذاران معرفی کنند.

به گفته لاریجانی در صندوق توسعه ملی امکان خوبی برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شد ولی در آمارها جز چند طرح که مربوط به استان قم بود بقیه مربوط به استان‌های دیگر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود 60 میلیارد دلار سرمایه به این صندوق اظهار کرد: تاکنون تنها 5 تا 6 میلیارد دلار به عنوان طرح از این صندوق خارج شده است.

وی گفت: در بودجه سال 93 از فاینانس برای سرمایه گذاری، امکان وسیعی دیده شده است. سرمایه گذارانی که در استان قم بتوانند سرمایه گذاری کنند می‌توانند از فاینانس استفاده کنند. علاوه بر این، برای برخی از طرح های سودده، اوراق مشارکت قابل واگذاری است. در سال‌ های گذشته برخی مسئولان از اوراق مشارکت خوب استفاده کرده‌اند.

اقتصاد مقاومتی کلید استقامت ملی

لاریجانی اقتصاد مقاومتی را کلید اصلی استقامت ملی دانست و گفت: در قم طرح‌های خوبی در حال انجام است همچون مترو و فرودگاه که احتیاج به کمک دارند. استاندار و سایر مسئولان تلاش جدی کنند و با توجه به اینکه پویایی اقتصاد عامل استقامت ملی است از قم انتظار می‌رود در این زمینه جلودار باشد.

وی تاکید کرد: اگر ما بخواهیم در مذاکره 1+5 موفق باشیم باید از نظر اقتصادی روی پای خودمان بایستیم. اگر آنها احساس کنند از نظر اقتصادی به آنها نیاز نداریم جور دیگری فکر می کنند. از اشتباهات گذشته این بود که اقتصاد را به واردات متکی کرده بودند

انتقاد شدید از غربی‌ها به دلیل اظهارات سخیف در مورد سبد کالا

رئیس مجلس شورای اسلامی به اظهارات مقامات آمریکایی در مورد تحریم جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این فرومایگان فرصت طلب مستکبر فرصتی را برای خودشان ایجاد کردند که حرف‌های سخیف را بزنند که چون آنها مقداری از دارایی‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی را آزاد کرده‌اند مقداری آذوقه برای مردم در نظر گرفته شد.

لاریجانی این صحبت غربی‌ها را خجالت آور توصیف کرد و افزود: بی‌حیایی حدی دارد. بسته‌های حمایتی چه ربطی به مذاکرات داشت. اولا این مربوط به داخل کشور و تدابیر دولت بود دوم اینکه پولهایی که آنها از آن دم می زنند پول‌های ملت ایران است که آنها به ناحق بلوکه کرده بودند.

وی تاکید کرد: این خوی استکباری آنهاست که طوری حرف می زنند که بسته های حمایتی از این پول است. این دروغ است.

نماینده مردم قم گفت: امام به ما آموخت که در مقابل مستکبرین به خصوص شیطان بزرگ آمریکا باید ایستادگی کرد.

لاریجانی مقاومت و ایستادگی ملت ایران در 35 سال گذشته را عامل بیداری مسلمانان در منطقه ذکر کرد و افزود: در سفر اخیری که داشتم یکی از رهبران کشورهایی که در آن انقلاب شده می گفت انقلابی که شما 35 سال پیش کردید، عامل انقلاب آنها بود چراکه ملت ایران ترس از هیمنه آمریکا را شکست و ملت آنها احساس کردند باید در صحنه حضور پیدا کنند.

نباید طوری در کشور صحبت شود که شرایط عوض شده

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید طوری در کشور صحبت شود که شرایط عوض شده. انقلاب و راه امام پابرجاست و مسیر که مقام معظم رهبری ترسیم می کنند جریان می‌یابد.

وی گفت: این انقلاب باعث شد مردم عراق، آمریکایی‌ها را از این کشور بیرون کنند و مردم لبنان بتوانند کمر صهیونیست‌ها را بشکنند. غربی‌ها تلاش می کنند در انقلاب های منطقه انحراف ایجاد کنند. این از اشتباهات دیگر آنهاست. با زور و فریبکاری ممکن است خاکستری بر روی آتش بریزند اما دوام نخواهد داشت.

لاریجانی با بیان اینکه غربی‌ها این اشتباه را در انقلاب ما هم انجام دادند گفت: در سال 57 ژنرال هایزر را به ایران فرستادند که جلوی خشم ملت ایران را بگیرند ولی با برخورد امام، بخیتار و دولت آنها از کار برکنار شدند و نتوانستند در برابر موج اعتراضات مردم دوام بیاورند.

شکلات‌های سیاسی آمریکا نمی‌تواند جریان مقاومت فلسطین را عقیم کند

وی با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند صدای ملت‌های بیدار را خفه کند اظهار کرد: مشکل آمریکا این است که ملت‌های مسلمان بیدار شده اند و دیگر زیر یوغ آنها قرار نمی گیرند. این روزها آنها خیلی سفر می‌کنند که جریان مقاومت ملت فلسطین را عقیم کنند و شکلات های سیاسی ارائه می کنند که فضای سیاسی را عوض کنند.

رئیس مجلس گفت: رهبران سیاسی فلسطین می‌دانستند این کار آمریکا نوعی فریبکاری است. آنها مطمئن باشند پاسخ این فریبکاری‌های آنها در آیند موج‌های سنگین تری است که با آنها مواجه خواهند شد.

وی اضافه کرد: چند روز پیش رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خودشان به نکات مهمی تذکر دادند یکی از آنها، وحدت در امت اسلامی و وحدت درونی کشور بود. این اصل مهم بود که امام بارها بر روی آن تاکید داشتند.

به گفته لاریجانی، امروز شیطنت‌های بیگانگان بیشتر شده و آنها تلاش می کنند با فشار بیشتر در مذاکرات گرانفروشی کنند. من شنیدم در شعار شما در راهپیمایی امروز این اصطلاح گزینه های روی میز است را تمسخر کردید. آفرین به شما. این بصیرت شما را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: اگر آمریکا می توانست علیه ملت ما اقدامی کند دریغ نمی‌کرد. اینکه آنها دم از گزینه‌های مختلف می‌زنند مثل غرش‌های شیر پیر است که جرات حمله ندارند.

وی تصریح کرد: ما خودمان باید توجه داشته باشیم که آنها دنبال این هستند در داخل اختلاف افکنی کنند و فشار بیرونی را افزایش دهند.

آرامش درونی کلید اقتصاد مقاومتی

لاریجانی گفت: اگر اقتصاد مقاومتی برایمان اصل است بر پایه شرایط درونی است. اگر شرایط درونی آرامش نداشته باشد سرمایه گذاری رخ نمی دهند، بنابرانی توجه داشته باشیم آرامش درونی کلید اقتصادی مقاومتی است.

وی افزود: رسانه های بیگانه به محض اینکه در داخل حرف عجیب و غریب زده می شود، تیتر آنها می شود و آنها از این ابزار استفاده می کنند تا در مذاکرات گران فروشی کنند.

نماینده قم در خانه ملت حفظ مصالح کشور و توفیق در مذاکرات را نیازمند وفاق ملی در کشور دانست و تاکید کرد: در بودجه سال آینده سهم مهمی برای توسعه و عمرانی در نظر گرفته شده که مبلغ آن بیش از 40 هزار میلیارد تومان است.

فضای نقد به میدان تیراندازی و اتهام‌زنی تبدیل نشود

لاریجانی تاکید کرد: کلید اقتصاد مقاومتی در این است که شرایط داخلی را از نظر سیاسی آرام نگه داریم. البته فضای نقد نیاز کشور و لازمه پیشرفت است اما فضای نقد نباید به میدان تیراندازی سیاسی و صف کشی تبدیل و اتهام زنی شود.

به گفته وی در سطح امت اسلامی هم مخاطرات زیادی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان به وجود آمده که پشت صحنه آنها سرویس های بیگانگان است.

لاریجانی گفت: منهای برخی کشورها که برای تندروی و تفکیری‌کردن آنها پول می دهند، پشت صحنه این جریانات، سرویس های کشورهای غربی قرار دارد چراکه نان آنها در این است که در بین مسلمانان جنگ راه بیندازند.

وی ادامه داد: گروهی به عنوان افراطیون و تکفیری در کشورهای مسلمان دست به کشتار مسلمانان می زنند. مسئله آنها فقط شیعیان نیستند بلکه بقیه اهل سنت را هم قبول ندارند. اینها اینقدر کج اندیش هستند که به جای اینکه قدرتشان را در مقابل آمریکا قرار دهند مسلمانان را با شرایط فجیع می کشند.

لاریجانی با بیان اینکه آمریکا می خواهد تفرقه باشد تا ذهن مسلمانان از روحیه ضداستکباری فراموش شود اظهار کرد: نباید بهانه دست آنها داد. باید به کلام رهبر فقید انقلاب پناه آورد که اصل و رکن انقلاب را وحدت کلمه می دانستند.

دو لبه‌ای که منافع مسلمانان را درو می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز در جهان اسلام منافع امت اسلامی به وسیله دو لبه قیچی که یکی استعمارگران و دیگری تفکیری‌هاست در حال درو است. ولی این موج، سال‌های آخر را می گذراند. این وحشی گری خسارت زیادی برای امت مسلمان دارد.

لاریجانی تاکید کرد که به همان میزان که تفرقه بین مسلمانان به نفع آمریکا و صهیونیست‌هاست، تفرقه در داخل هم به نفع غربی‌هاست.

وی به همه سیاستمداران، صاحبان تریبون و اصحاب مطبوعات توصیه کرد که فضای وحدت داخلی را حفظ کنند تا زیر چتر رهبری های رهبر معظم انقلاب انقلاب و جمهوری اسلامی گام های قوی‌تری برای پیشبرد اهداف انقلاب و توسعه و آبادانی کشور برداشته شود.

وی از مردم قم که در این راهپیمایی شرکت کردند و با گام های خودشان صلابت را به انقلاب اسلامی ارزانی کردند تشکر کرد و گفت: وقتی رسانه ها صحنه های حضور ملت را پخش می‌کنند غربی‌ها متوجه می شوند ملت، پشتیبان نظام است و دیگر سخن گزافه علیه ملت ما نمی‌گویند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم گفت: شما با حضور خودتان دشمن را به عقب رانده‌اید.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    5 1
    آقای لاریجانی! بهترین راه این است که مجلس و دولت و قوه قضاییه و همه کمک کنند تا با رفع برخی نابرابریهایی که در زمینه مذهبی، دینی و قومی وجود دارد، جلوی ورود و گسترش افکار تندروانه به کشور گرفته شود.
  • بی نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    11 0
    اگر آمریکا شیر پیر هست حتما ما گودزیلا هستیم؟!
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 0
    ايران كنوني به نفع امريكاست در غير اينصورت....