ایسنا نوشت:

معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور از دستور شخص عبدالرضا رحمانی در جهت تشکیل کمیته‌ای برای آزادی سربازان گروگان‌ گرفته شده از سوی جیش‌العدل خبر داد.

علی‌ عبداللهی اظهار کرد: آقای وزیر دستور دادند که کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های ذیربط برای پیگیری این موضوع تشکیل شود و ما در حال دنبال کردن کار هستیم.

وی افزود: با توجه به اخباری که داریم آن‌ها این سربازان را به پاکستان برده‌اند و وزارت خارجه نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا دولت پاکستان به تعهدات خود در قبال ایران در مناطق مرزی عمل می‌کند، گفت: به هر ترتیب در مناطق مرزی شرایط خاص و ویژه‌ای وجود دارد که البته اینها مسئولیت دولت پاکستان را کم نمی‌کند. ما توقع و انتظارمان این است که آن‌ها اقدامات لازم را در این موضوع انجام دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اقداماتی که در حال انجام است به آزادی این سربازان امیدوار باشیم، تصریح کرد:‌تلاشمان این است که این اتفاق حاصل شود و امیدواریم که این تلاش‌ها هر چه زودتر به نتیجه برسد.

به آزادی سربازان ربوده شده از سوی جیش‌العدل امیدوار باشیم

حسینعلی امیری درباره اقدامات مسئولان امنیتی وزارت کشور در موضوع آزادی سربازان گروگان گرفته شده از سوی جیش‌العدل گفت: برای نجات این پنج نفری که مورد ریایشس قرار گرفته‌اند یکسری اقدامات دیپلماتیک از طریق وزارت خارجه در حال انجام است و از آنجا که اطلاعات موثقی مبنی بر اینکه اشرار این پنج نفر را به خاک پاکستان منتقل کرده‌اند وجود دارد وزارت خارجه اقدامات لاز م را انجام می‌دهد.

سخنگوی وزارت کشور گفت: کشور پاکستان کشور دوست و برادر ماست و ما هم توقع داریم که اجازه ندهد اشرار از خاک کشورش علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید تکرار مکرر این جملات که پاکستان کشورد وست و برادر ماست و نگاه این چنینی ما را از توجه به عمل کردن این کشور به تعهدات خود غافل کرده است گفت: ما از مقامات پاکستانی سوء نیتی تاکنون احراز نکرده‌ایم و خود آن‌ها از این موضوع ناراحت هستند ولی به هر ترتیب آن‌ها با مشکلات داخلی هم مواجه هستند که نمی‌توانند به خوبی در این منطقه اعمال حاکمیت کنند.

امیری همچنین گفت: از سوی دستگاه‌های امنیتی- انتظامی اقداماتی در حال انجام است که نمی‌توانیم آن‌ها را فعلا اطلاع‌رسانی کنیم.

قائم مقام وزیر کشور همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این اقدامات به گونه‌ای است که ما به نجات این سربازان امید داشته باشیم، گفت: در تمامی نهادهای ذیربط و استان‌های همجوار پاکستان اقدامات لازم انجام می‌شود و باید به آزادی این سربازان امیدوار بود.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    8 0
    البته اینو بگم که در بلوچستان بوده و نه سیستان. من نمیدونم کی سایت های خبری میخوان اینو بدونن. اصلاح کنید لطفا.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    24 4
    بله ديگه ايرانين اين سربازا فلسطيني و سوري نيستن كه مهم باشن...
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    15 0
    من ماندم آقایون پهپاد ساخت داخل هدیه می کنند به روسیه و ادعا می کنند روسیه قدرت ساخت این هواپیما را ندارد! پس چرا از این پهپاد برای کنترل عبور و مرور اشرار و قاچاقچیان در مرزهای حساس استفاده نمی شود؟ آیا کارایی ندارند؟
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    17 0
    چه عجب!!!! صدای شما در اومد!!!!
  • هادی A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    9 0
    امیدوارم هر چه زودتر آزاد شوند و مسئولین مربوطه به خودشان بیان و اقدامات پیش گیرانه برای عدم تکرار همچنین وقایعی انجام بدهند ، نه اینکه سرباز جوان با چند ماه آموزش را به چنین مکان های خطرناکی با کمترین امکانات و حداقل های زندگی و تجهیزات نظامی و... بفرستند. همچنین سیاستمداران و نمایندگان گرامی هم که گاهی مبتلا به دشمن پنداری کاذب هم هستند توهمات فانتزی را فراموش کرده و کمی به فکر سرباز 20 ساله لب مرز باشند و فکر نکنند جنگ فقط در سوریه و... است و جوان های خودمان هم لب مرز جان و زندگی با ارزشی دارند.
  • ali A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    10 9
    به امید خدا. سربازان گمنام امام زمان یه درس حسابی به تروریست ها میدن تا دیگه از این غلط ها نکنن
  • بی نام DE ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    19 2
    گذاشتین 22 بهمن تون که تموم شد برنامه هاتون که اجرا شد یه حرکتی کردین؟! خسته نباشین واقعن!!!
  • افشین IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    28 1
    آخه یه تعداد سرباز بدبخت چه گناهی کردن، چرا خدا نسل این اشرار رو از سر سیستان و بلوچستان بر نمی داره
  • مهدی RS ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    13 2
    بدبخت سرباز مگه سرباز چه اموزش هایی دیده که برای مرزبانی گماشته میشه ؟! وگرنه یک ارتشی به راحتی دم به تله نمیده
  • بی نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    13 0
    بعد از دو روز تازه میخوان کمیته تشکیل بدن. کاش حداقل یه نفرشون کادری بود اونوقت یه کم تلاش میکردن با این کمیتشون.
  • محسن IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    15 0
    دوباره از حوادث بلوچستان برای انجام مصاحبه استفاده می کنند و در عمل هیچ! میشه بسه! تا کی حرف های تکراری(کشور دوست و همسایه...)
  • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    10 0
    تو رو خدا اقدامات لازم برای ازادی انان انجام دهید فکر کنید برادر یا فرزند شما هستند هر کاری که برای انان میکردید برای ازادی این جوانان انجام دهید
  • سامان IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    8 8
    چرا میگین سیستان، در واقع در منطقه بلوچستان ایران این اتفاق افتاده پس خواهشا نام زیبای سیستان رو وارد این جزئیات نکنید
    • محمد IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      4 0
      اهان .. یعنی شما تافته ی جدا بافته ای ؟؟؟؟؟؟
  • فرهاد IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    14 0
    اهای اون مقام مسئولی که دستت و تا پاره شدن بغلت بالا میبری و شعار میدی از عباس بابایی ها یاد بگیر که خودش سوار جت میشد و اسمون و به تعظیم وادارمیکرد برو تو مرز رو در روی دشمنت ببین حرف حساب و نا حسابش چیه تا کی خبر شهادت اخه چرا برا توی مسئول شهادتی نیست خجالت بکشید
  • مرگ بر ... A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    10 2
    رفته سربازی تا زندگی شو بهتر کنه، رفته سربازی تا بره ده ش زن بگیره، رفته سربازی که برگرده و دانشگاه شرکت کنه.