۰ نفر
۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲

ورزشکاران در سوچی در دو دهکده هستند؛ یکی دهکده ای که برای اسکی بازان صحرانوردی در نظر گرفته شده و دیگری برای آلپاین.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛دهکده آلپاین بیشتر حال و هوای المپیک را دارد. هر هتل را به بین چند کشور تقسیم کرده اند  و کشورهایی که  ورزشکاران بیشتری دارند، یک هتل کامل را هم قبضه کرده اند. امکانات این هتل ها هم در حد معمولی است، سوئیت های کوچک با دو اتاق یک یا دو تخته. آرایش اتاق ها هم ساده است. تیم ها پرچم های کشورشان از پنجره اتاق ها آویزان  و روس ها هم کوچه ها را با پرچم های المپیک تزئین کرده اند. پنج حلقه المپیک هم وسط دهکده خودنمایی می کند. زنان روس هم با لباس هایی سنتی صنایع دستی کشورشان را وسط دهکده به نمایش گذاشته اند.
موزیک و خنده های بلند ورزشکاران وسط کوچه ها هم دهکده را سرزنده نشان می دهد. در هر سربالایی و سرپایینی هم جمعیتی جمع اند تا با منظره کوه ها عکس یادگاری بگیرند. چند نفری هم هرزگاهی از حلقه های المپیک آویزان می شوند تا عکس بهتری بگیرند. هتل ایران هم تقریبا انتهای دهکده است، نزدیک رستوران. ایرانی ها ترجیح داده اند طبقه اول باشند . آنها هم به پارکینگ نزدیک هستند و هم به رستوران و هم به پیست تمرین . خیلی مثل بقیه مجبور نیستند سربالایی و سرپایینی ها را پیاده بروند یا دقایقی رامنتظر ماشین بمانند.

اما صحرانوردی ها؛ روس ها دهکده متقاوتی را برای این اسکی بازان در نظر گرفته اند. آنها در هتل پنج ستاره هستند و فضا کمتر شبیه دهکده است. اگر پرچم های المپیک نبود، کمتر کسی تصور می کرد که این هتل هم مثل  دیگر هتل هایی است که برای بازی های المپیک سوچی در نظر  گرفته شده . اتاق های بزرگ با بهترین امکانات، رستوران،استخر و سونا و ... حتی برای ورزشکارانی که در دهکده آلپاین هستند، حسرت برانگیز است. اما اینجا از شور و هیجان آلپاینی ها خبری نیست و آرامش بر همه چیز حاکم است.

روس ها در دو دهکده سیاست های متفاوتی را برای امنیت دارند. ورود به دهکده آلپاین راحت تر از هتل صحرانوردهاست. به قول دوستان همراه تیم ایران، باید ایرانی باشی تا بتوانی وارد این هتل شوی. هر دو این دهکده ها هم از شهر فاصله زیادی دارند. تا دهکده اصلی که مراسم افتتاحیه آنجا برگزار شد، 45 کیلومتر و تا خود شهر سوچی 100 کیلومتر. تنها تفریح ورزشکاران تماشای مسابقات است. در مسابقاتی که در پیست های نزدیک این دهکده ها برگزار می شود، تماشاگران اصلی همین ورزشکاران هستند. 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =