تسنیم نوشت:

دادگاهی در اسپانیا حکم بازداشت بین‌المللی رئیس جمهوری سابق چین و تعدادی از رهبران حزب کمونیست این کشور را به اتهام ارتکاب قتل عام در تبت صادر کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پانوراماالشرق‌الاوسط؛ قاضی یک دادگاه اسپانیایی حکم بازداشت بین‌المللی رئیس جمهوری سابق چین و تعدادی از رهبران حزب کمونیست این کشور را به اتهام ارتکاب قتل عام در تبت صادر کرد.
به گزارش روزنامه ال‌پائیس، اسماعیل مورینو، قاضی دادگاه ملی اسپانیا روز گذشته (دوشنبه) حکم بازداشت و زندان بدون قرار وثیه‌ای را برای پنج تن از رهبران حزب کمونیست چین از جمله "جیانگ‌زمین" رئیس جمهوری سابق چین (1993-2003) و "لی‌ پنگ" نخست‌وزیر سابق این کشور (1987-1998) صادر کرد.
طبق این گزارش، "کیاو شی" رئیس پلیس مردمی چین در منطقه تبت (1992-2001)،‌ "شین کویان" دبیرکل حزب کمونیست در منطقه تبت(1992-2001)، "پینگ بیلیو" وزیر تنظیم خانواده دولت چین در دهه هشتاد، افراد دیگر نامبرده شده در این حکم هستند.
پیشتر این دادگاه در نوامبر گذشته خواستار بازداشت جیانگ‌زمین و تعدادی از رهبران حزب کمونیست شده بود که با واکنش شدید چین مواجه شد.
این حکم پس از آن صادر شد که مخالفان تبتی اتهاماتی را علیه مقامات چینی در زمینه ارتکاب قتل عام، جنایت علیه بشریت، شکنجه و دهشت‌افکنی بر علیه مردم تبت در این دادگاه اسپانیایی مطرح کردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =