رئیس جمهور: مردم می خواهند اداره کشور با نظر آنها باشد/سیاست خارجی جناحی و حزبی نیست

حسن روحانی رئیس جمهور در سخنرانی یوم الله 22 بهمن گفت :اگر کسانی در توهم هستند، که بر روی میز آنها تهدیدی علیه ملت ایران وجود دارد، می‌گویم: نیاز به عینک جدید دارند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری در ادامه  سخنانش گفت :مگر می توان تحمل کرد که یک فرد 9 هزار میلیارد تومان پول این ملت را ببرد. کجا برده است؟ کجا مصرف شده است؟ چه کسانی اجازه داده‌اند؟ ما باید مواظب فساد باشیم.

اهم سخنان رئیس جمهور در ادامه می آید:

* امروز روز جشن ملی ایرانیان سراسر جهان و همه آزادی‌خواهان جهان است. امروز روز پیروزی اسلام در برابر کفرجهانی، روز پیروزی استقلال و روز پیروزی حاکمیت ملی است.

* 22 بهمن‌، روز اتحاد ملت، وحدت ملی، و ائتلاف ملی است. سی‌وپنج سال پیش در چنین روزی مردم ایران به رهبری فقیه اندیشمند روشن ضمیر، حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه، در برابر اختناق، در برابر دیکتاتوری، در برابر آنهایی که می‌خواستند کشور ایران را در سلطه خود نگهدارند پیروز شدند. پیروزی در 22 بهمن سال 57 پیروزی یک طایفه، یک قبیله، قشر یا جناح نبود بلکه پیروزی همه مردم ایران بود.

*امام حتی در ورودش به ایران، وارد خانه خاصی نشد. در جمع حزب و جناح خاصی وارد نشد. امام در کنار شهیدان زنده و مردمی که از سراسر ایران اجتماع کرده بودند حضور پیدا کرد. هر زمان که ما همه دست به دست هم دادیم، هر زمان که بحث حزب و جناح و گروه خاص مطرح نبود، ملت ایران به صحنه آمد، ما پیروز شدیم. پیروزی 22 بهمن پیروزی وحدت یک ملت است. اتحاد یک ملت است. بعد از پیروزی انقلاب هم در هر صحنه‌ای که همه با هم بودیم، دست به دست  هم دادیم، پیروز آن صحنه بودیم.

* در دفاع 8 ساله اگر رقابتی در انتخابات داشتیم، در صحنه دفاع مقدس همه دست به دست هم دادیم. همه در کنار یکدیگر در سنگرهای مقاومت در برابر متجاوزین ایستادگی کردیم.  آنگاه هم که بعد از جنگ نوبت صلح فرارسید، همه پشت سر حرکت صلح آمیز بودیم. امام بزرگوار ما فرمود همانطوری که در جنگ جدی بودیم، در صلح هم جدی هستیم.

*پیروزی ما در سایه وحدت و اتحاد، پشت سر فقیهی عادل بود که هر زمان اینچنین شد نصرت الهی نیز ما را در برابر همه قدرتها پیروز کرد. 22 بهمن 57 روز پیروزی حرکت اعتدالی مردم سراسر ایران بود. می‌دانید در انقلاب ما شمشیر بر شمشیر پیروز نشد. در انقلاب ما خون بر شمشیر پیروز شد.

*می‌دانید در انقلاب ما گلوله بر گلوله پیروز نشد. گل بر گلوله پیروز شد. میدانید امام عزیز و بزرگوار ما در شرایطی انقلاب را به پیروزی رساند که فرهنگ و ندای مردم در برابر دژخیمان پیروز شد. اسلحه نبود که پیروز شد. کلام بود که پیروز شد. نوار ضبط صوت صدای امام بود که پیروز شد. سخنرانی ها بود که ما را پیروز کرد. فرهنگ ایستادگی و مقاومت ملت ایران بود که ما را به پیروزی رساند. ما می بینیم یک حرکت اعتدالی وحدت‌آفرین و پرشور و با استقامت، ملت ما را در برابر نه استبداد داخلی، بلکه حتی بر استعمار خارجی و استثمار خارجی پیروز نمود.

*می‌دانید انقلاب ما ابتدا حرکت علیه استبداد بود. و سپس از سال 43 در ماجرای کاپیتولاسیون حرکت انقلابی ما در برابر استعمار بود. این انقلاب هم برای این بود که رژیم کودتایی را سرنگون کند و هم در پی آن بود که مداخلات ناروا و نابجا و غلط آمریکا در سرزمین ایران را پایان ببخشد.

*انقلاب ما متکی به هیچ قدرت خارجی نبود و هیچ کشور و ابرقدرت و قدرتی حتی آن زمان که نظام دوقطبی در جهان بود، هیچ کشور خارجی ما را پیروز نکرد. این ملت ما بود که با انگیزه دینی و اسلامی در برابر تحقیرها ایستاد و مقاومت کرد.

* رژیم کودتا به مردم ما آزادی بیان و آزادی رای نمی‌داد. رای مردم، نظر مردم، در اداره کشور مداخله نداشت. این تحقیر بزرگی بود در برابر یک ملت تاریخ‌ساز و بزرگ ایران.

*مردم در این انقلاب می خواستند اداره کشور با نظر آنها و با رای آنها باشد. یعنی استقرار حاکمیت ملی در برابر رژیم استبداد.

*تحقیر دومی که مردم ما در برابر آن به شدت عصبانی بودند. تحقیر خارجی بود. ابرقدرتها در امور داخلی این کشور مداخله میکردند. آمریکایی‌ها فکر می کردند سرزمین ایران و حکومت ایران از آن آنهاست. همه جا مداخله می کردند. از امور فرهنگی گرفته، از رادیو تلویزیون آن روز گرفته، از مسائل اقتصادی آن زمان گرفته و حتی مسائل امنیتی و نظامی، مستشاران نظامی آنها در همه پایگاه ها و پادگان های مهم ما حضور داشتند، انقلاب برای این بود که دست رد به سینه مداخله جویان و استعمارگران بزند.

*اساس انقلاب ما برای این بود که مردم تحقیر را نپذیرفتند. آیا امکان پذیر است این ملت بزرگ انقلابی بعد از 35 سال بخواهند تحقیر قدرتهای خارجی و یا آمریکا را بپذیرند؟ گویی آنها ملت بزرگ این سرزمین و ملت ایران را نشناخته‌اند. انقلاب ما برای استقرار احکام عزت آفرین و مسیر نجات بخش اسلام در این سرزمین بود. رژیم گذشته به دنبال دین‌زدایی بود. اما مردم ما در پی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بودند. امروز ما خوشحالیم که بعد از 35 سال، روز به روز به اهداف بلند و آرمان‌های بلند انقلاب ما نزدیک تر و نزدیک تر شده‌ایم.

*مردم ما در سالی  که گذشت و ما رو به پایان این سال هستیم در خرداد امسال در چارچوب تدابیر مقام معظم رهبری حماسه عظیم و بزرگی را آفریدند. پیام اصلی مردم در انتخابات 24 خرداد این بود که اولاً به دنیا اعلام کنند که مردم به نظامشان، نظام جمهوری اسلامی ایران پایبند هستند. و هرگونه اصلاح و تغییری را در مدیریت بخواهند، در چارچوب مردمسالاری دینی آن را خواهند خواست. و در نهایت برای مردم تحقق اهداف نظام اسلامی اهمیت دارد.

*پیام دیگری که مردم در 24 خرداد دادند این بود که خواستند به دنیا بگویند ما از دولتی حمایت می‌کنیم که در مسیر عقلانیت و تدبیر و با مشی اعتدالی امیدها را زنده کند. راه پیشرفت و توسعه کشور را از طریق اتکا به مردم خود، امکانات داخلی، قابلیت‌های داخلی و با تعامل زنده در برابر جهان و تعامل سازنده راه را ادامه خواهند داد.

*دولت که برخاسته از اراده مردم است بر همین اساس شکل گرفته و یکبار دیگر این دولت با مردم عزیز پیمان می بندد که بر اهداف و آرمانهای انقلاب و نظرات مردم، منویات مقام معظم رهبری، خواست ملت بزرگ، عزت و سربلندی کشور، پافشاری خواهد کرد و این دولت برای تحقق  این اهداف تا پای جان مقاومت و ایستادگی خواهد کرد.

*ما امروز در 22 بهمن پس از  گذشت حدود 6 ماه از عمر دولت یازدهم هستیم. امروز نسبت به 6 ماه پیش جامعه ما آرامش بیشتری دارد. جامعه ما ثبات بیشتری دارد. هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ اجتماعی و نیز از لحاظ سیاسی. امروز شاهد آرامش بیشتر، وحدت بیشتر، انسجام بیشتر در این سرزمین هستیم. بازارهای اقتصادی ما در طول این 6 ماه از یک آرامش نسبی برخوردار است. مردم ما بیشتر از  گذشته مسیر صلح و دوستی و آشتی در میان خود برقرار  کرده‌اند. مردم ما می‌خواهند ما به آینده‌ی متحد و وحدت آفرین بیندیشیم. ما امروز در دانشگاه‌ها، در مطبوعات، می‌بینیم که فضای آزادتر و آرام‌تری وجود دارد. مسیر تحقیقات، مسیر دانش، فناوری، از دیروز هموارتر است.

*همه به فکر اعتلای این کشور هستند. این دولت در فکر حاکمیت قانون در سراسر این سرزمین است. این دولت با قانون‌گریزی مقابله خواهد کرد. این که دولت علیرغم اینکه ماه‌های اولیه کارش بود و تدوین یک بودجه جامع برای او سخت بود، اما تلاش کرد تا حتی یک روز از قانون تخلف نکند و در نیمه آذرماه بودجه را تقدیم مجلس شورای اسلامی نماید که این کار را کرد.

*این دولت معتقد است به هماهنگی میان قوا. تلاش دولت این است که تعامل بسیار نزدیک و خوبی با مجلس شورای اسلامی و با قوه قضائیه داشته باشد. همکاری دولت و مجلس نسبت به بررسی و تصویب بودجه سال 1393 نمایشی از تعامل و همکاری دو قوه برای رشد و توسعه کشور است.

*ما در پی یک مدیریت منسجم در کشور هستیم. علت اینکه برخی به ناروا هر روز استعفای این مسئول یا آن مسئول یا اختلاف بین این مسئول یا آن مسئول را به نادرست شایع می‌کنند، به خاطر این است که می‌بینند امروز یک مدیریت منسجمی در این کشور حضور دارد.  ما امروز در میان کابینه و همه مسئولان رده بالا شاهد یک هماهنگی و همکاری هستیم. بین قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح، بین همه مردم. ما شاهد یک نوع اتحاد و وحدت و هماهنگی هستیم. هیچکس نباید فکر کند که یک جناح می‌تواند بر کشور حاکم باشد. باید همه‌ی جناح‌ها، همه‌ی احزاب و همه‌ی گروه‌ها نقش خود را ایفا کنند.

*22 بهمن امسال با سال‌های گذشته طبق اطلاعاتی که تا دقایق قبل به من دادند کاملا متفاوت است. امسال همه‌ی جناح‌ها و گروه‌ها و احزاب،‌تفکر های مختلف در این راهپیمایی عظیم و بزرگ شرکت کرده‌اند. این مایه مباهات برای مسئولان و مایه یاس برای دشمنان است. انقلاب و آثار انقلاب تعلق به گروه خاص ندارد. انقلاب از آن ملت بزرگ ایران است. از آن همه‌ی آحاد این سرزمین است. ما می  خواهیم روز به روز "آشتی ملی"، "وحدت ملی"، "انسجام ملی" بیشتر شود. دلها را از کینه ها پاک  کنیم. مداوم به گذشته نپردازیم. بیشتر به فکر امروز و فردای کشورمان باشیم.

*این دولت در فکر نظام اداری سالمتر و در پی مبارزه با فساد است. دولت را در زمینه فساد یاری کنید. همه‌ی قوا باید دست به دست هم دهیم. و همه‌ی مردم. مگر می توان تحمل کرد که یک فرد 9 هزار میلیارد تومان پول این ملت را ببرد. کجا برده است؟ کجا مصرف شده است؟ چه کسانی اجازه داده‌اند؟ ما باید مواظب فساد باشیم. ما باید در برابر مفسدان ایستادگی کنیم. ملت ما نمی‌پذیرد که پول بیت‌المال در جیب مفسدان و افراد خاصی باشد. مبارزه با فساد خواست این ملت بزرگ است. این دولت به تمام وعده‌هایی که در انتخابات داده است پایبند خواهد بود و به آن عمل خواهد کرد.

*حقوق شهروندی که اکنون در حال تدوین نهایی در چارچوب فصل سوم قانون اساسی است در این کشور باید مورد احترام همگان قرار گیرد. همه‌ی ما ایرانی هستیم. همه‌ی ما به قانون اساسی افتخار می‌کنیم. همه‌ی ما زیر پرچم واحد هستیم. همه‌ی مردم باید از  حقوق عادلانه شهروندی برخوردار باشند. و دولت این خط را دنبال خواهد کرد. دولت، دولتی مسئولیت پذیر، پاسخگو در برابر ملت و انتقادپذیر خواهد بود. دولت به انتقاد سازنده افتخار می‌کند. همه یادمان باشد باید به فکر انتقاد باشیم. هیچ کس به فکر انتقام نباشد.

*این دولت اگر در مورد خاصی اشتباه کرد به صراحت به مردم خواهد گفت و عذرخواهی خواهد کرد. عذرخواهی در برابر مردم عزیز و خوب ما فخری برای دولت ما خواهد بود. ما امروز شاهد آن هستیم که وضع اقتصادی کشور از دیروز بهتر است. ما امروزدر طول این 6 ماه رشد تورم و تورم را کاهش داده‌ایم. در طول این 6 ماه تورم 43 درصد را به 35 درصد تقلیل داده‌ایم. دولت در سال آینده تورم را به حول و قوه الهی به 25 درصد خواهد رساند.

*دولت در برابر رکود ایستادگی خواهد کرد. رونق را به اقتصاد بازخواهد گرداند. اولین قدم این است که رشد منفی که پارسال منهای 5.8 بوده است تلاش کنیم به نزدیک صفر در پایان امسال برسانیم. پیش بینی ها این است که تا پایان سال ممکن است به منفی 7دهم درصد برسیم. این برای دولت یک افتخار بزرگ است که در زمینه‌ی اقتصاد در طول 6 ماه توانسته موفقیت‌های مطلوبی را به دست بیاورد.

*در زمینه کشاورزی با اقدام مناسب و به موقع دولت نسبت به خرید قیمت خریدهای تضمینی و همچنین تامین ماشین آلات و تسهیلات بانکی انشاءالله سال آینده شاهد محصولات کشاورزی بیشتر و بهتری نسبت به سال جاری خواهیم بود.
در وزارت نفت اقدامات بسیار مهمی در دست کار داریم. امسال علیرغم سرمای شدید توانستیم با مشکلات تامین گاز را اداره کنیم. البته در کنار اینکه مجبور شدیم 30 میلیارد سوخت مایع را در اختیار نیروگاه ها قرار دهیم. با برنامه دولت انشاءالله سال آینده مشکلی برای تامین گاز نخواهیم داشت.

*دولت برای میادین مشترک نفت و گاز که متاسفانه دیگران از منابع مشترک ما استفاده میکنند و مردم ما محروم هستند، برنامه ریزی مفصلی دارد که اولین آثارش را در سال آینده و انشاءالله 22 بهمن سال آینده شاهد خواهیم بود.
در زمینه مسئله بهداشت و درمان که مشکل مردم ماست، اقدامات خوبی در زمینه تامین دارو و خدمات پزشکی انجام گرفته که باید همچنان ادامه دهیم.

*برای پوشش آنهایی که مشکلات فراوانی دارند، دارای بیماری های صعب العلاج هستند اقدامات خوبی شده. در زمینه اینترنت و شبکه فناوری اطلاعات جوانان ما منتظر اقدامات موثری از دولت در سال آینده باشند. این کار شروع شده و ادامه خواهد یافت.
من ضمن اینکه مسائل مختلفی را برای تبیین دارم و باید در محضر شما عرض کنم ولی ضروری می دانم در زمینه سیاست خارجی و مسئله هسته‌ای نکاتی را به عرض ملت ایران برسانم.

*سیاست دولت در زمینه مسائل خارجی سیاست اعتدال است. یعنی نه تسلیم، نه سازش، نه انفعال، نه تقابل. دولت در فکر تعامل موثر و سازنده از موضع برابر، توام با عزت، حکمت، مصلحت، احترام متقابل و در چارچوب تدابیر مقام معظم رهبری است.

*دولت آرمان و واقعیت را در کنار هم می بیند و بین آنها توازنی برقرار خواهد کرد. خودباوری، هوشمندانه عمل کردن، واقع بین بودن برای ارتقای جایگاه و منزلت ایران و توسعه کشور مدنظر دولت است. سیاست خارجی ما هم جهانی است و هم منطقه ای است و هم دوجانبه.

*ما برای روابط خارجی نسبت به کشورهای منطقه و بخصوص همسایگانمان اهمیت خاصی قائلیم و قدم های بسیار موثری را در این زمینه برداشته ایم. ما در فکر ایجاد ثبات و آرامش در منطقه هستیم و معتقدیم باید برعلیه تروریزم همه دست به دست هم دهیم و همه آنهایی که در سوریه برای ملت سوریه و در عراق برای ملت عراق و در افغانستان و دیگر کشورهای منطقه مشکل آفریدند. ما باید به فکر ثبات . آرامش و امنیت کل منطقه باشیم. ما باید ذهنیت منفی که دشمنان ما نسبت به چهره انقلاب اسلامی بوجود آورده‌اند را بزداییم.

*ما باید از دستاوردهای انقلاب اسلامی و دستاوردهای 35 ساله انقلابمان با کمترین هزینه به خوبی حراست، حفاظت و صیانت کنیم. باید بداند همه‌ی دنیا و مردم ما، که مذاکره ما با 5+1 بر مبنای اعلام حسن نیت و صلح‌طلب بودن ملت ایران است. ما خواستیم در این مذاکره با صدای بلندتر فتوای مقام معظم رهبری را به جهانیان اعلام کنیم. ما خواستیم در این مذاکره بهانه های واهی و دروغ را از دست بدخواهان بگیریم. ما خواستیم در این مذاکره به کشورهای منطقه بگوییم که ایران هراسی دروغ است. ایران در فکر تجاوز به هیچ کشوری نیست. کشور ما 200 سال است علیه کشور دیگری تجاوز نکرده است. فقط دفاع کرده در برابر متجاوزین. امروز هم اگر کسی قصد تجاوز داشته باشد باید بداند ملت بزرگ ایران با همه قدرت در برابر متجاوزین خواهد ایستاد و آنها را پشیمان خواهد کرد.

*ما در مذاکره با 5+1 خواستیم به جهان بگوییم تحریم علیه ملت ما ظالمانه، غیرقانونی و غلط بوده و این تحریم را دنیا نمیتواند ادامه دهد. من با صدای رسا از طرف ملت ایران می گویم، تهدید علیه ملت ایران، بی‌ارزش و کودکانه است چون ملت ما در طول سی‌وپنج سال گذشته در برابر انواع تهدیدهای دشمن ایستاده است، مقابله کرده است و به پیروزی رسیده است. ملت ایران زبان تهدید را خلاف قانون، اخلاق و ادب میداند و باید بدخواهان بدانند که هرگونه تهدیدی باعث مقاومت بیشتر مردم، انسجام و وحدت ملی بیشتر این مردم عزیز و بزرگوار خواهد بود.

*آنها که تهدید می‌کنند بفهمند، تهدید یعنی ایستادن در برابر عظمت یک تاریخ. تهدید به معنای ایستادن در برابر یک ملت عظیم و بزرگی است که هرگز در برابر هیچ تجاوزی شکست نخورد و در آینده نیز پیروز خواهد بود.

*من به صراحت اعلام می کنم اگر کسانی در توهم هستند، که بر روی میز آنها تهدیدی علیه ملت ایران وجود دارد، می‌گویم: نیاز به عینک جدید دارند. روی هیچ میزی در جهان تهدید نظامی علیه ملت ما وجود ندارد. من با صراحت اعلام میکنم حرکت ملت ایران به سمت قله پیشرفت دانش و فناوری و از جمله فناوری صلح آمیز هسته‌ای دائمی خواهد بود.

*فهمیده‌اند که راه تحریم راه نادرست و غلطی است و هر کسی در پی تهدید و تحریم باشد سرنوشت او سرنوشت همه‌ی ظالمان و متجاوزان تاریخ خواهد بود. 
*اگر تحریم می‌توانست مردم ما را از مسیر حقش بازدارد در طول این 35 سال می توانست.

*همه باید بدانند مذاکره ما از سر حکمت و عزتمندی و در چارچوب غیرت ملی و در مسیر آرمانخواهی ملت بزرگ ایران است. ما همان آرمان 22 بهمن 57 را یکبار دیگر با صدای بلند تکرار می‌کنیم که استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی.

*من به کشورهای 5+1 به صراحت میگویم مذاکرات هسته‌ای یک آزمایش تاریخی برای اروپا و آمریکاست. اگر در مذاکرات اتمی در چارچوب قانون، حقوق ملت ایران، منافع مشترک و احترام مشترک و تعامل و همکاری حرکت کنند از طرف ملت بزرگ ایران پاسخ مثبت و مناسب خواهند شنید. اما اگر بخواهند شیوه‌های ناپسند و نادرست گذشته را تکرار کنند بدانند به ضرر ملت خودشان، به ضرر منطقه و به ضرر رفاه و ثبات جهانی قدم گذاشته‌اند و روشن می شود که تمام اتهاماتی که تا امروز علیه ملت ایران بر زبان جاری کرده‌‌اند نارواست. ایران به یک مذاکرات عادلانه و سازنده در چارچوب مقررات بین‌المللی مصمم است. امیدواریم چنین اراده‌ای از طرف مقابل هم در زمان مذاکره که در روزهای آینده شروع می شود شاهد باشیم. همه ‌ی دنیا بدانند که مردم ما از تهدید و تحریم هراسی نداشته و نخواهند داشت.

*ما امروز در زمینه روابط با جهان در فکر منافع مردم خودمان و در فکر منافع منطقه و ثبات این منطقه هستیم. ما اولین ضربه را بر تحریم غیرقانونی زدیم. امروز می بینید در زمینه بیمه و کشتیرانی و بانک ضربه اول بر تحریم وارد شده است. در زمینه صنعت غذایی و دارویی و خودرو و پتروشیمی ضربه محکمی بر پیکره تحریم وارد شده. مردم ما بدانند که دولت با تمام قدرت برای شکستن تحریم ظالمانه قدم به پیش خواهد گذاشت.

*آنچه برای دولت مهم است این که حرکت دولت در چارچوب منافع ملی مردم، حقوق ملت و مصالح ملت عزیز ما باشد. در سیاست خارجی یک رهبر، یک رئیس‌جمهور، یک دولت و منافع ملی واحد همه‌ی مردم مطرح است.

*برخی افراد بدانند که سیاست خارجی جناحی و حزبی نیست و در چارچوب منافع ملی ما خواهد بود. همه‌ی ما دست به دست هم دهیم و متحد باشیم و زیر پرچمدار واحد یعنی مقام معظم رهبری حرکت کنیم. همه‌ی ما بدانیم ما در برابر انواع توطئه ها پیروز خواهیم بود. این دولت در چارچوب وعده‌هایی که داده در طول این 6 ماه به وعده‌های خود عمل کرده و پایبند است. از مردم استمداد می طلبد آنچه تاکنون موفق بوده این دولت به خاطر حضور مردم در صحنه و حمایت مردم و نظارت مردم بوده و ما همچنان حمایت و نظارت مردم و وحدت و انسجام جامعه را می خواهیم. همه‌ی اقوام و گروه ها، زن و مرد و بویژه جوانان در صحنه باشند تا ما از مسیر دشوار بخوبی و با کمترین هزینه عبور کنیم.

*مردم عزیز ایران! ما به ایرانی بودنمان افتخار می کنیم. ما به مسلمان بودنمان افتخار می کنیم.ما به انقلابی بودنمان افتخار میکنیم. انقلاب ما، اسلام ما، کشور ما، برای همیشه سربلند و پاینده بود.
2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمان IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    0 1
    ""در سیاست خارجی یک رهبر، یک رئیس‌جمهور، یک دولت و منافع ملی واحد همه‌ی مردم مطرح است.""
  • آرش EU ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    7 1
    سخنرانی جامع و پخته ای بود . حرف های بسیار واضح و کاملا از روی تدبیر امیدوارم همیشه این عقلانیت در کشورم باقی بماند
  • باصفا A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    7 2
    بهترین حکومت , حکومتیست که مردمش در رفاه بیشتری زندگی کنند.
  • سعید A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    7 1
    مخاطب نصف صحبت های رئیس جمهور ، تندرو های مجلس بودند . هر چند بعیده ، اما امیدوارم متوجه شده باشند .
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ و کیسه A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    3 4
    نه اداره کشور با شما باشد. شما خوب وا میدی .ما بلد نیستیم.
  • علیرضا IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    2 1
    ایول
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    7 3
    سخنرانی خوبی بود. روحانی مچکریم
  • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    11 0
    وقتی مواضع اقای روحانی را در این 35سال مرور میکنیم اعتدال را در معنای واقعی در او میبینیم.حرف های ایشان مخاطب های ویژه ای چه در داخل و خارج کشور دارد.نباید از یاد ببریم این مذاکرات چه در خارج که کاملا مشخص است که هیج.در داخل جبهه ای به همان قدرت در حال بهم زدن جو امیدوار کننده امروز هستند.با تشکر
  • محمد IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    5 12
    حسن روحاني در مراسم 22 بهمن 92 در تهران، ضمن بيان سخناني تفرقه آميز، صرفاً مردمي كه در 24 خرداد به وي رأي داده بودند را مردمي خطاب كرد كه به عقلانيت رأي داده‌اند! وي در ادامه اين سخنان توهين آميز، به جاي حمله به دشمن مشترك يعني آمريكا، به دولت احمدي نژاد، اتهام دزدي 9 هزار ميلياردي زد. زدن اتهام دزدي به رئيس جمهور سابق آن هم پيش از اثبات در دادگاه، مايه تأسف حضار شد. نااميدانه‌ترين قسمت مراسم، شعارهاي خاص عده‌اي انگشت شمار در حمايت از روحاني بود. اين عده كه تعدادشان كمتر از 100 نفر بود با بيان هر جمله توسط آقاي روحاني، همچون ليبرال‌ها و ماركسيست‌هاي زمان شاه، كف مي‌زدند و سوت مي‌كشيدند و در مقابل دوربين خبرنگاران خارجي، عدد 2 را به نشانه حمايت از فتنه سبز نشان ميدادند.
  • امیر IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    4 5
    در دولتی که جواب نامه ها را نمی دهند وبه پیشنهادات و راهکارهای خدمتگزارنه بدون هیچ چشم داشتی ارزش قایل نیستند حال چگونه در اداره مملک مردم می توانند جایگاهی داشته باشند؟
  • سید عبادالله دولت خواه IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    11 1
    مرحبا بر دکتر روحانی که در کمال ادب و متانت با بیانی شیرین و واضح مواضع نظام را بیان کرد و شان و جایگاه ریاست جمهوری را به بهترین وجه حفظ کرده و از ادبیات عامیانه و پوپولیستی نجات داده است.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    11 5
    مردم دیگه با شعر مرگ موافق نیستن
    • رضا A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      1 2
      کی گفته تو حق داری از طرف مردم بیانیه بدی؟
  • محمد A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    8 2
    درود بر روحانی مرد تدبیر .اعتدال و امید .ملت ایران به داشتن این چنین رئیس جمهوری افتخار می کند . مردم قاطعانه در مقابل افراطیون و رانت خواران خواهند ایستاد . این گروهک افراط گرا در کشور به دنبال تضعیف دولت منتخب است ولی با توکل به خدا ملت به دسیسه آنها پی برده است
  • رضا A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    8 1
    آقای رئیس جمهور درود بر شما که حرف دل ملت می زنید. واقعا ملت دیگه خسته شدن از قانون گریزی و فساد. به خصوص افراد گری و توهم زنی گروهی که سلیقه ایی با مسائل بزرگ کشور برخورد می کنند!
  • بی نام A1 ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    8 0
    آقای روحانی ، فقط یک فکری به حال این تیوی ضرغامی هم بکن.
  • بی نام A1 ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    5 2
    البته اگر دایه های داغتر از مادر پایداری بگذارند نظر مردم لحاظ شودًًًًًًًًًًًًًًًًًًً!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 3
    پس چرا خواسته مردم را اجراء نمی کنید
  • مسعود -ر A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 5
    این آمریکایی ها کارشون از عینک گذشته باید عمل آب مروارید بشن. اگه بچه های خوبی باشن میاریمشون بیمارستان فارابی، دکترامون عملشون کنن.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    5 0
    پاینده باد ایران با صلابت
  • من A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 2
    مگر می توان تحمل کرد که یک فرد 9 هزار میلیارد تومان پول این ملت را ببرد. کجا برده است؟ کجا مصرف شده است؟ چه کسانی اجازه داده‌اند؟ خدا رحمتت کنه گل اقا می بودی بالاخره جواب می دادی کجا رفته پولا؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    1 2
    ظاهرا مقام ضرغامي بالاتر از رييس جمهور شده جرا صحبتهاي رييس جمهور به هيچ وجه در رسانه ملي انتشار نيافت (فقط يك جمله كوتاه از همه اين حرفها در آخر گزارش پخش كردند)؟ علنا راي مردم را براحتي ناديده ميگيرند و هيچ ابايي هم ندارند.مردم نامحرمند مگر آنهايي كه چشم وگوش بسته فقط حرفهاي صدا وسيما ر ا بپذيرند و اين نامحرمي صغير و كبير هم نميشناسد حتي رييس جمهور هم سانسور ميشود