ایسنا نوشت:

یک نماینده پیشین مجلس، بهترین معیار وحدت در شرایط فعلی را گفتمان انقلاب اسلامی دانست و گفت: گفتمان انقلاب اسلامی با جامعیتی که دارد آزادی، عدالت،‌معنویت و اخلاق را دربر می‌گیرد.

عماد افروغ در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن درباره شرح صدر مسئولین و منتقدین با رعایت احترام متقابل اظهار کرد: با شناختی که بنده به جهت ساختاری از ایران دارم معتقدم که در وهله اول این سعه صدر متوجه مسئولان امر است، نباید از منتقد خواست که سعه صدر داشته باشد باید از منتقد بخواهیم که نقد را بی‌مهابا بگوید، اما رعایت موازین نقد را نیز بکند.

وی خاطر نشان کرد: باید از منتقد بخواهیم نقد را ماقال بیان کند، نه من‌قال در واقع آنچه که گفته می‌شود را بیان کند نه آنچه که خود می‌گوید یعنی اگر ما جامعه نقادی داشته باشیم مساله سعه صدر مسئولین خود به خود حل می‌شود.

افروغ در ادامه اظهار کرد: به مسئولان توصیه می‌کنیم که سعه صدر داشته باشند تا بستر نقادی فراهم شود. لذا فکر می‌کنم نقد خوب نه نیازی به دلسوزی منتقد دارد و نه به ارائه راه‌حل، اما با توجه به شرایط ایران بهتر است که دلسوزی‌ هم باشد، بهتر است که راه‌حل هم باشد.

وی با تاکید بر این‌که از مسئولین انتظار می‌رود در وهله اول خود دعوت به سعه صدر داشته باشند، گفت: حضرت علی(ع) می‌فرماید گشایش صدر به سیاست و قدرت مربوط است.

وی درباره حفظ استقلال کشور گفت: ما باید به وحدت برسیم، به وحدت فکر کنیم، اما وحدت برپایه اصول و معیارهایی است.

افروغ تاکید کرد: بزرگترین معیاری که برای وحدت در اختیار داریم گفتمان انقلاب اسلامی است و امروز روز وحدت و تجلی وحدت است به دلیل اینکه گفتمان انقلاب اسلامی جامع است و ریشه در هویت فرهنگی و تاریخی ما دارد ما باید به وحدت فکر کنیم آن هم وحدت در عین کثرت نه وحدت صوری و کاذب.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337862

برچسب‌ها